Jaunums Māmiņu Kluba Vecāku skolā: Audiologopēdes lekcija par mazuļa runas attīstību līdz 1 gada vecumam!

Jaunums Māmiņu Kluba Vecāku skolā: Audiologopēdes lekcija par mazuļa runas attīstību līdz 1 gada vecumam!

11. Mar 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Kad domājam par mazuļa runas attīstību, iedomājamies par bērniņa pirmajiem vārdiem un frāzēm, taču, patiesībā, runas aizmetņi meklējami vēl pirms tam – jau no brīža, kad tiek sadzirdēti apkārtējie trokšņi un balsis.

“Pirmās runas kustības ne vienmēr izklausās pēc skaņām, ko uzskatām par cilvēka runātu valodu,” stāsta sertificēta audiologopēde, miofunkcionālā terapeite Evija Ekure, piebilstot, ka pirmās skaņas, ko bērns lieto ar nolūku veidot saziņu un komunikāciju, ir raudāšana.

Sasniedzot sešu mēnešu vecumu, bērna runā sāk parādīties aizvien vairāk skaņu, kas ir līdzīgas pieaugušo runā lietotajām skaņām. Šo prasmju burvība slēpjas sistemātiskā treniņā un pareizā mēles kustību transformācijā, ko nodrošina uztura apstrādes jeb ēšanas prasmju pilnveidošanās. Jā, pārsteidzoši, taču košļāšanai un runas prasmēm kopīgā ir daudz vairāk nekā atšķirīgā!

PIESAKIES LEKCIJAI ŠEIT

Runas traucējumi var izpausties gan kā nepareiza skaņu izruna, gan skaņu izlaišana vārdā, gan arī nerunāšana.

Māmiņu Kluba Vecāku skolā aicinām uz lekciju pie sertificētas audiologopēdes, miofunkcionālās terapeites un Latvijas audiologopēdu asociācijas vadītājas Evijas Ekures, kurā speciāliste skaidros:

  • Kādas ir runas attīstības pēctecības;
  • Kādas kustības bērns apgūst pirms runas posmā;
  • Kāpēc pirmo kustību attīstība ir tik nozīmīga.

Lekciju iesakām apmeklēt gan ģimenēm, kurās drīzumā ienāks mazulis, gan arī vecākiem, kuru bērni ir vecumā līdz 3 gadiem. 

Lekciju vada Evija Ekure, sertificēta audiologopēde, miofunkcionālā terapeite, Latvijas audiologopēdu asociācijas vadītāja

Par sevi Evija saka: “Es mīlu to, ko es daru, un tas ir mans stabils motivācijas avots. Tas mani mudina darīt visu iespējamo, lai šo ticību iegūtu ikviens mūsu pacients. Šī profesionālā aizraušanās liek man ik dienu izaicināt sevi un pilnveidot savas profesionālās iemaņas.” Strādājot klīnikā un apzinoties mūsu laikmeta straujo tempu, viņa guvusi pārliecību, ka arī funkcionālai terapijai ir jāmainās no nesamērīga ikdienas vingrinājumu apjoma uz mērķtiecīgām, rezultatīvām aktivitātēm. 

Profesionālā izglītība

  • 2018. gadā iegūts veselības zinātņu maģistra grāds veselības aprūpē RSU Rehabilitācijas fakultātē
  • 2015.gadā iegūts profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē un audiologopēda profesionālā kvalifikācija Rīgas Stradiņa universitātes Rehabilitācijas fakultātē
  • Kopš 2015.gada regulāras pēcdiploma studijas ASV: praktiskie semināri un meistarklase (orālā fizioloģija, zemmēles saitītes izpēte, miega medicīna, agrīnā attīstība- neirofizioloģija) - prasmes un zināšanas balstītas pētījumos.
  • Kopš 2015.gada orofaciālās miofunkcionālās terapijas ieviešana Latvijas veselības aprūpes sistēmā: metodes iekļaušana tehnoloģiju reģistrā un ārstniecības personu apmācība. Šobrīd dotā metode ir plaši izplatīta. 

PIESAKIES LEKCIJAI ŠEIT