Kā iemācīt bērnam dzert ūdeni? Efektīvi padomi

Kā iemācīt bērnam dzert ūdeni? Efektīvi padomi

12. Jul 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

No brīža, kad mazulis iepazinis jaunas pasaules garšas un ikdienā saņem piebarojumu, ir svarīgi regulāri piedāvāt bērniņam padzerties ūdeni. Protams, var gadīties situācijas, kad mazais atsakās no ūdens, tāpēc šajā rakstā meklēsim atbildes, kā iemācīt bērnam dzert ūdeni, kā arī atkārtosim, kāpēc ūdens ir tik ļoti svarīgs ne tikai bērnu, bet arī ikviena no mums veselībai.

Māmiņas pienā ūdens veido aptuveni 75%, tāpēc, ja mazuli zīdi ar krūti, ar to būs pietiekami, un par ūdens piedāvāšanu bērniņam varēsi domāt tad, kad piedāvāsi mazulim pirmo papildēdienu. Tikmēr gadījumā, ja mazulis jau ēd piebarojumu, ir svarīgi uzņemt arī ūdeni. Tas tāpēc, ka papildus uzņemtais šķidrums palīdzēs zarnu darbībai, jo, nepietiekami uzņemot ūdeni, var rasties aizcietējumi un zarnu problēmas. Viennozīmīgi, gremošanas uzlabošana ir tikai viens no ūdens labajiem darbiem. Tāpat arī tas palīdz izvadīt toksīnus, nodrošina audu elastību un palīdz uzlabot termoregulāciju. Šī iemesla dēļ īpaši svarīgi kontrolēt bērna izdzertā ūdens daudzumu paaugstinātas ķermeņa temperatūras gadījumā, jo, pateicoties ūdenim, ir iespējams mazināt drudzi.

Bērniem vecumā līdz 3 gadiem dienā ieteicamais šķidruma daudzums ir 100ml uz katru ķermeņa svara kilogramu. Vislabāk dienā nepieciešamo šķidruma daudzumu uzņemt ar ūdeni, taču pie uzņemtā šķidruma tiek pieskaitītas arī zupas, sulas, piens, kas gan vairāk pieskaitāmi pie maltītēm, jo satur kalorijas. Rekomendējams vismaz pusi no diennakts laikā uzņemamā šķidruma daudzuma uzņemt ar tīru, dabīgu ūdeni. Tas nozīmē, ka svarīgi izpētīt uz ūdens iepakojuma etiķetes norādīto informāciju, pievēršot uzmanību, lai tajā nebūtu nitrātu un nitrītu, ūdens būtu dabīgi sārmains (pH 8).

Sākot jau no 4 gadu vecuma dienā būtu ieteicams uzņemt 1,6 l šķidruma, savukārt, sasniedzot 9 gadu vecumu, – 2l dienā. 

Kā iepazīstināt bērnu ar ūdeni?

Bērnu ar ūdeni, tāpat kā ar visām pārējām jaunajām lietām, jāiepazīstina pakāpeniski. Tas nozīmē, ka sākotnēji piedāvā bērnam 1 – 2 tējkarotes ūdens un novērtē viņa reakciju. Ja bērns ūdeni pieņem, pakāpeniski vari palielināt piedāvātā ūdens daudzumu.

Nemēģini mainīt ūdens garšu! Tas jāpiedāvā bez pievienotiem saldinātājiem un krāsvielām. Ja mazulim dosi padzerties ūdeni ar garšu, turpmāk viņš var atteikties dzert vienkāršu ūdeni. Piedevām, ja ūdenim būs pievienoti saldinātāji, tas var radīt bērna nierēm papildu slogu.

Pievērs uzmanību ūdens temperatūrai, kuru piedāvā bērnam. Tam jābūt istabas temperatūrā, jo tādējādi to būs bērnam vieglāk iedzert un tas neradīs diskomfortu.

Piedāvā savam mazulim padzerties pēc iespējas biežāk, taču nepiespied dzert, ja bērns to nevēlas! Lai padarītu ūdens dzeršanu bērnam interesantāku, tev var noderēt arī kāds papildu triks.

Ko darīt, lai ūdens dzeršana būtu interesanta?

Lai atrastu labāko risinājumu, kas palīdzēs bērnam iemīļot ūdens dzeršanu, iespējams, tev būs nepieciešams laiks, kā arī eksperimenti, kas palīdzēs rast īsto, bērnam tīkamāko ūdens dzeršanas veidu. Galvenais atcerēties – pieredzei jābūt pozitīvai, tu nedrīksti bērnam neko uzspiest, jo, pretējā gadījumā, radīsi pretreakciju.

  • Krāsainas glāzes, pudeles un salmiņi. Veikalos pieejams plašs bērnu trauku klāsts. To vidū atradīsi arī dažādas interesantas, krāsainas pudeles, tostarp, ar salmiņiem, multeņu tēliem, kas ūdens dzeršanu ļaus padarīt jautrāku.
  • Fantāzijas spēles. Varat iztēloties, ka pudelē ir nevis vienkāršs ūdens, bet gan īpašs brīnumdzēriens, kas bērnam piešķirs superspējas. Jā, ūdens dzeršana dažkārt var būt arī ar rotaļu elementiem.
  • Personīgais piemērs. Bērni ir gluži kā sūklīši, kas mācās no saviem vecākiem. Viņi ieklausās pieaugušajos, atkārto redzēto un dzirdēto, tāpēc, lai iemācītu bērnam dzert ūdeni, svarīgi, lai arī ģimenes locekļiem šis paradums nebūtu svešs.

Atceries, ka ūdenim vienmēr jābūt bērnam brīvi pieejamam, lai viņš jebkurā laikā varētu padzerties. Tādējādi jau no bērnības ūdens dzeršana kļūs par ikdienas rutīnu, kura būs labs pamats veselībai arī nākotnē. Ūdens dzeršanai jākļūst par pozitīvu ieradumu, kas mazo cilvēku pavadīs arī pieaugušā vecumā.