Lieldienu brīvdienas un pavasarīgais laiks ir kā radīts, lai dotos foršās pastaigās. Tām izvēlies tuvējo parku vai mežu vai arī dodaties tālākā izbraucienā, lai iepazītu jaunas vietas Latvijā.
Ko darīt, lai pastaiga būtu interesantāka un reizē arī izglītojoša? Mums ir dažas idejas!
Mazā dabas pētnieka sarakstiņš
Izveido sarakstu, uzrakstot tajā objektus, kas pastaigas laikā ir jāatrod. Kopīgi meklējat, pārrunājat un atzīmējat sarakstā visu, kas atrasts! Šodien pat, ejot laukā, izvirziet par mērķi atrast:
- Vismaz vienu uzziedējuši puķi;
- Melnu, rudu un raibu kaķi;
- Trīs dažādus putnus;
- Vismaz vienu kukaini;
- Skudrupūzni;
- Koku, kuram jau ir izplaukuši pumpuri;
- Piepi.
Uzmini, kas es esmu
Patiesībā, šo rotaļu var spēlēt tikpat labi pastaigas laikā, kā arī atrodoties mājās. Viens no jums klusībā pie sevis iedomājas, kas viņš ir - kāds dzīvnieks, priekšmets, apēdama lieta, pasaku tēls, vienalga kas. Otram spēlētājam jāuzdod jautājumi, uz kuriem var atbildēt ar "jā" un "nē". Uzdodot desmit jautājumus jācenšas saprast, par ko sevi iztēlojies otrs. Piemēram, bērns iedomājas, ka ir rotaļu lelle. Tu uzdod jautājumus: Vai tas ir dzīvs? Vai to var paņemt rokās? Vai to var atrast dabā? Un tā, soli pa solītim, uzdodot jautājumus, jācenšas uzminēt, ko otrs ir iedomājies. Pēc tam apmainieties vietām - minētājs tagad iztēlojas un atbild uz jautājumiem.
Mākoņu vērotājs
Vienkāršā rotaļa attīstīs bērna iztēli, kas svarīgākais, tai pat nav vajadzīga iepriekšēja sagatavošanās. Pastaigas laikā paveraties debesīs un vērojiet mākoņus - kam līdzinās tas lielais, baltais mākonis? Pūkainai aitai, lielam rūķim? Bet kam līdzīgs izskatās tas mazākais, pelēkais mākonītis? Zupas bļodai, ragaviņām vai arī tēta čībai?
Iztēlojaties, ko šie mākoņu tēli redz, no augšas vērojot zemi? No kurienes uz kurieni tie ceļo? Kur pabijuši un ko jau satikuši?