Riekstus bērna uzturā var pakāpeniski ieviest jau no 8 - 9 mēnešu vecuma

03. Mar 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Rieksti ir ne tikai laba ideja brīžos, kad gribās panašķoties, bet arī labs variants, kā uzņemt organismam vērtīgās uzturvielas.

Rieksti ir ļoti vērtīga produktu grupa, kuru vajadzētu ikdienas uzturā iekļaut gan pieaugušajiem, gan bērniem. Rimi Bērniem veselīgas ēšanas eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina uzsver, ka rieksti ir bagātīgs olbaltumvielu, B grupas vitamīnu, šķiedrvielu, polinepiesātināto un mononepiesātināto taukskābju avots.

Vienlaikus jānorāda, ka rieksti ir ļoti bagāti ar taukiem, tiem ir augsta enerģētiskā vērtība, tāpēc jāseko līdzi uzņemto riekstu daudzumam. “Mazam bērnam tie būs 10g riekstu dienā, bet pusaudzim un pieaugušajam – 30 – 40g,” rekomendē Olga Ļubina, piebilstot, ka bērniem līdz gada vecumam nekādā gadījumā nedrīkstētu piedāvāt ne sālītus, ne saldinātus riekstus. “Ne sāls, ne cukurs pēc Pasaules Veselības Organizācijas rekomendācijām bērniem līdz gana vecumam netiek rekomendēts,” skaidro uztura speciāliste.

Viņa arī norāda, ka ir mainījušās rekomendācijas par riekstu ieviešanu bērnu uzturā. “Agrāk uzskatīja, ka rieksti ir ļoti alerģiski produkti, tāpēc aicināja tos iekļaut uzturā ne ātrāk par trīs gadu vecumu, bet šobrīd tiek uzskatīts, ka tad, ja pirms gada vecuma uzturā ievieš zemesriekstus, varbūtība, ka bērnam būs attīstījusies alerģija pret zemesriekstiem, ies mazumā,” skaidro sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina.

Riekstus bērna uzturā var pakāpeniski ieviest jau no 8 – 9 mēnešu vecuma, tomēr svarīgi atcerēties, ka riekstiem ir jābūt sasmalcinātiem vai sablenderētiem, lai samazināru aizrīšanās risku.

Kā pirmos sertificēta uztura speciāliste bērna uzturā rekomendē ieviest Indijas riekstus, jo tiem ir vismazāk izteiktā alerģiskās reakcijas iespējamība.