Bēbīšu klubs: Miega režīms ikdienā

Bēbīšu klubs: Miega režīms ikdienā

Viena no lielākajām mūsu kā jauno vecāku rūpēm ir mazuļa nolikšana gulēt, kas sākotnēji varbūt pat šķiet viegla un vienkārša, taču mazajam augot, tā kļūst aizvien sarežģītāka un arvien vairāk paņem mūsu tik dārgo laiku. Vissāpīgāk ir tad, kad esi nopūlējies, mazo iemidzinot uz rokām, bet tikko vēlies to pārvietot uz viņa gultiņu, tā tas atkal ir augšā un viss šis iemidzināšanas process var sākties atkal no jauna.

Tāpat kā mazuļa attīstības lēcieni, arī miega režīms ir mainīgs un reizēm mānīgs lielums, bet tas tomēr ir paredzams. Kā jau iepriekšējā rakstā par miega un miera režīmu minēju, šo jautājuma risināšanai izvēlējos speciālisti Daci no naktsmieram.lv, tagad varu padalīties ar pieredzi, kā mums gāja šajā procesā, ieviešot miega režīmu, kas ilga 2 nedēļas ar reāllaika atbalstu no speciālistes Daces. 

Man ļoti patika, ka saziņa ikdienā notika digitālā veidā un, ja bija nepieciešams, varēja arī sazvanīties. Aizpildot anketu par mūsu ikdienas paradumiem, Dace no naktsmieram.lv speciāli mums atbilstošajam vecumam sastādīja miega plānu un noteikumus, kas būtu jāievēro, to ieviešot. Tad nu pamatīgi apbruņojusies ar visām šīm zināšanām, noteikumiem un pacietību, es metos iekšā plāna izpildē. 

Man kā mammai bija jābūt stiprai un stingri jāievēro noteiktās vadlīnijas, jo tieši pirmās 2 nedēļas ir tās svarīgākās, kuras nākas pavadīt nelielā diskomfortā gan sev, gan mazajam, bet tas mūsu gadījumā pavisam noteikti atmaksājās un ikdiena pēc tam kļuva daudz patīkamā un krāsainiem mirkļiem pilnāka. 

Kā jau viss jaunais, lielākoties nekas nenāk tā viegli un vienkārši. Pirmā nedēļa bija visgrūtākā, jo katru reizi bija žēla raudāšana, ko man personīgi bija ļoti grūti noklausīties un uzreiz gribējās iet mazo rupucīti mierināt, bet tā būtu novirze no plāna, kas rezultētos ar nesasniegtu mērķi. Mērķi, pēc kura sasniegšanas mūsu visu ikdienai būtu jākļūst vieglākai. Tādēļ, lai man tas nebūtu tik sāpīgi, šajos starplaikos es aktīvi ķēros klāt ikdienas lietām, lai tās pāris minūtes novērstu domas un vieglāk pārvarētu šos emocijām pārpildītos brīžus.

Otrā nedēļā rezultāti jau bija acīmredzami un gulēt nolikšana likās jau pavisam viegla. Ieaijāšana vairs neprasīja tik daudz laika un, ja, liekot gultiņā, mazais arī pamodās, tad tas vairs tik daudz neprotestēja. Nebija vairs jāklausās mazā Kristiana žēlā ūjināšana, saucot pēc mammas.  Tās bija fantastiskas sajūtas, jo pirmajā nedēļā viena šāda gulēt nolikšana aizņēma vidēji ap stundu un patērēja ļoti daudz kā fizisko, tā emocionālo enerģiju. Tagad tas prasa tikai ap 5 minūtēm. Esmu ļoti priecīga par šo rezultātu, jo tagad man ir daudz vieglāk plānot savu ikdienu, naktis kļuvušas mierīgākas un šķiet, ka arī mazais, pēc miega režīma ieviešanas ir kļuvis daudz dzīvespriecīgāks savos nomoda brīžos. Paldies Dacei un Naktsmieram.lv par dalīšanos savā zināšanu bagāžā, mums tas palīdzēja atgūt dzīvesprieku.

Pieredze noteikti ir pozitīva un manam mazulim, kā mēdz citi skeptiski runāt par šādiem speciālistiem neko “nesačakarēja”. Gluži pretēji mums tas palīdzēja, mazais iemācījās pats aizmigt savā gultiņā, kā arī mums izprast cik ilgs nomods nepieciešams, kādus rituālus labāk ieviest ikreiz, lai mazajam izveidojas rutīna un viņš zina, kas sekos pēc šīm darbībām. Protams tas ir nemitīgs darbs ikdienas, jo dienās, kad notiek attīstības posmu lēcieni, protams ir grūtāk vai nāk zobiņi, jāsaprot, kad tas ir pārejoši. Vēl pat šodien ar diendusām strādājām, jo tās ir viss grūtāk uzlabot, lai nogulētu optimālo ieteicamo laiku, jo uz nakti saprotams miegu ietekmēs dienas notikumi. Un tas ir nepareizs mīts, ja domā, kad nu tik mazais gulēs visu nakti, ja dienā maz gulēts. Gluži pretēji nakts tad būs sliktāka, to esam pārliecinājušies vairākkārtīgi. Kas saldi guļ tas negrēko vai, kas agri ceļ visus ātri izbesī. Lai mums visām mammām mierīgas naktis un priecīgi mazuļi.