Vājas sekmes skolā – sliktas redzes dēļ?

Vājas sekmes skolā – sliktas redzes dēļ?

14. Mar 2010, 19:30 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Sliktās bērnu sekmes skolā varētu būt saistītas ar sliktu redzi. Skolēni, kuriem ir redzes problēmas, sastopas ar grūtībām apstrādāt optiskos kairinājumus.

 

Gan bērnudārzā, gan skolā bērni ar redzes problēmām ir apdalīti – tādēļ vecākiem ir jāaizdomājas, ka sliktas sekmes mācību iestādē ne vienmēr nozīmē to, ka bērns ir slinka vai ar „grūtu galvu”.  Neieskaitītās atzīmes dienasgrāmatā iespējams rodas arī no tā, ka bērns vienkārši nesaskata burtus un skaitļus un uzraksta tos kļūdaini, vai arī tos jauc.

 

Tieši tādēļ šādiem bērniem ir grūtības ar rēķināšanu, rakstīšanu un bieži vien viņi nespēj arī tekoši lasīt. Ja mazie skolnieki sastopas ar grūtībām saredzēt uz tāfeles uzrakstīto, viņi cenšas to saskatīt blakussēdētāja burtnīcā. Skolotājiem šķiet, ka bērni blēņojas un traucē stundu. Problēmas, kas izriet no sliktas redzes skolā ir:

 

-         laika trūkums uzdevumu izpildei,

-         stress un grūtības koncentrēties,

-         nogurums un nevēlme mācīties.

 

Kā izvairīties no neatklātiem redzes traucējumiem?

 

Redzes problēmas būtu jāatklāj un jāārstē pēc iespējas ātrāk. Ja tas nenotiek, bērna redzes attīstība vairs nenorit normāli un var iestāties vājredzība, ar ko nākas sadzīvot visa mūža garumā.

 

Profilaktiskā redzes pārbaude

 

Profilaktiskā redzes pārbaude Latvijā bērniem ir paredzēta 1-1,5 gadu vecumā pirmo reizi, tad uzsākot bērnudārza gaitas un pirms skolas, tātad 6,7 gadu vecumā. Tā kā šīs pārbaudes notiek ar pārāk lieliem intervāliem, vecākiem noteikti bērns jāved pie acu ārsta, tiklīdz viņi pamana kādas pazīmes, kas varētu liecināt par redzes problēmām, tai skaitā šķielēšanu.

Redzes problēmu pazīmes

  • Bieža acu berzēšana, mirkšķināšana un pieres raukšana
  • Bērns lasot un rakstot ātri nogurst
  • Nepatīk zīmēt, gleznot vai veikt sīkus, smalkus darbiņus
  • Nedroša sīkā motorika ( slikts rokraksts, nerūpīgi veikti rokdarbi)
  • Lēna, kļūdaina lasīšana
  • Bieži lasot sajauc rindiņas
  • Bērns tur grāmatu tuvu pie acīm vai arī sēž tuvu pie televizora
  • Bērns jūtīgi reaģē uz gaismu
  • Bērns ir neveikls, bieži krīt un ir grūtības noturēt līdzsvaru
  • Bērnam sagādā grūtības rakstot ievērot atstatumus starp vārdiem un rakstīt „uz līnijas”.
  • Problēmas ķerot bumbu.