Bēbīšu klubs: Miega/ miera režīms

Bēbīšu klubs: Miega/ miera režīms

Kā vēsta dažādi metodiskie materiāli, pirmos trīs mēnešus tieši mazais ir noteicējs par savu dienas ritmu, kas galvenokārt sastāv no ēšanas un gulēšanas. Bet mūsu Kristianam nesen jau apritēja septītais mēnesis, tādēļ bija pienācis mūsu laiks šo jautājumu sakārtot, jo līdz šim ikdienā vairāk vadījāmies pēc sajūtām un mazuļa uzvedības, un likās, ka viss strādā. Bet tad sapratu, ka biežā ēšana naktīs paliek par apgrūtinājumu un manī sāk uzkrāties neremdināms nogurums, tāpēc tā vairs nevaru turpināt. Iekšējās priekšnojautas teica priekšā, ka tik lielam mazulim nevajadzētu naktīs tik bieži celties uz ēšanu, jo vairāk tādēļ, ka esam uzsākuši piebarošanu ar produktiem, kas ilglaicīgāk pārstrādājās mazuļa organismā nekā mātes piens, tādēļ problēma visdrīzāk ir pašu radīts cikls, kuru tagad, pēc iespējas saudzīgāk mazulim, ir jāpārrauj un jāuzbūvē no jauna. 

Tad lūk, lai es kaut nedaudz varētu paredzēt un pati saplānot dienas ritmu, ķēros klāt informācijas uzsūkšanai par mazuļa ēšanas, gulēšanas paradumiem un kā tie mijiedarbojās. Ja informāciju par ēšanu bija ļoti viegli atrast un atliek vien pašam eksperimentēt ar garšām, lai mazajam visi biezeņi un putras ātri neapniktu, tad ar miegu jau bija sarežģītāk.

Iepriekš šo tēmu ar draudzenēm bijām pārcilājušas, jo mums ir samērā līdzīgi vecumi mazuļiem. Tādēļ bija interesanti paklausīties dažādas pieredzes un metodes. Bet arī šeit, kas strādāja vienam, nestrādāja otram un šķita, ka nav vienas universālas atbildes un ka nāksies vien pašiem taustīties tumsā, ķerot maldugunis, līdz atrisinājumam. Bet tā kā esmu jaunā māmiņa, kā saka – pirmo reizi ar pīpi uz jumta, tad man negribās tā vienkārši uz labu laimi riskēt ar mazuļa psiho emocionālo stāvokli, veicot iespējams tieši pretējas darbības, kas viņa miegu un labsajūtu varētu tikai pasliktināt. Šeit man neatlika nekas cits, kā atkal ierīkot altāri visu svētajam internetam, lai liturģiskā ceremonijā, dator ekrāna gaismas apspīdēta gūtu apgaismību mūžsenos jautājumos.  

Izmantojot “Māte Google”, uzdūros miega konsultantam – “naktsmieram.lv “. Iepriekš par šādu profesiju nemaz nebiju dzirdējusi, lai gan liekas tikai loģiski, ka mūsdienās psiholoģija ir pievērsusi lielu uzmanību arī mazuļu labsajūtas jautājumiem. Lasot par piedāvātajiem pakalpojumiem, iepazinos arī ar atsauksmēm, kas mani ļoti uzrunāja. Atsauksmes man vienmēr ir ļoti svarīgas, jo kurš gan gribētu riskēt ar savu ādu, kur nu vēl sava mazuļa - eksperimentējot ar “kaktu dakteriem”.

Izpētot piedāvājuma klāstu, noskaidroju, ka viņu piedāvājumā ir miega režīmi, kas sagrupēti četriem vecuma posmiem. Mums atbilstošais bija 4-12 mēneši. Tā pat arī ir pieejami vairāki mentorēšanas veidi, sākot ar video lekcijām un beidzot ar atbalstu reāllaikā. Ņemot vērā to, ka uz doto mirkli mans vīrs ir devies komandējumā, es izvēlējos 2 nedēļu atbalsta programmu, kurā ietilpts – pirmā konsultācija, ikdienas atbalsts e-pasta vai WhatsApp veidā, kā arī jāpilda ikdienas Excel tabula, kurā tiek atspoguļots paveiktais un kuru pēcāk analizē pats miega speciālists, lai nepieciešamības gadījumā veiktu korekcijas.

Pirmajai konsultācijai sazinājos ar Daci no naktsmieram.lv. Tā notika attālināti un man nekur nebija jādodas, tādēļ mazais tikmēr mierīgi varēja dzīvoties blakus. Saruna bija ļoti patīkama un tika aizvadīta brīvā, sirsnīgā gaisotnē. Jau konsultācijas laikā uzzināju daudz jauna un sapratu, ko līdz šim darījām nepareizi, kas tikai apstiprināja manas aizdomas par to, ka mazajam ir jāspēj gulēt labāk. Pēc sarunas vienojāmies, ka aizpildu anketu par mūsu mazā miega režīmu, lai varētu sastādīt speciāli manam dēlam paredzētu programmu, kas uzlabos miega kvalitāti. Un, ka jau pēc pāris dienām uzsāksim programmas īstenošanu ar jauno miega metodi. Bet pirms tam no savas puses nācās izpildīt pāris priekšdarbus, lai šo projektu varētu maksimāli veiksmīgi īstenot. Piemēram, iegādājos aptumšojošas žalūzijas. Starp citu, lai daudz nebūtu jātērējas un jāpērk dārgi aptumšojošie aizkari vai žalūzijas es IKEA atradu karton-viedīgas žalūzijas, kuras viegli var pielīmēt pie loga rūts un jebkurā laikā pēc tam viegli noņemt. Tās izmaksāja tik 12 eiro, bet ir iegūts fantastisks rezultāts. Jo sevišķi tagad, kad ārā ir tik gaišs. 

Uzsākot programmu, esam sākuši celties agrāk, jo izrādās, iepriekš cēlāmies par vēlu. Bet jau pirmajās dienas es izjutu, ka smagam darbam seko saldi augļi un man brīvā laika paliek tikai vairāk. Apzinos, ka kopumā viegls process tas nebūs, bet esmu apņēmības pilna, beidzot sakārtot šo jautājumu. Jo esmu dzirdējusi, ka nereti māmiņas negulētās naktis uztver kā normu pat līdz bērna 2 gadu vecumam, kas liek man šausmās nedaudz noskurināties, jo, manuprāt, labs miegs ir svarīgs visos attīstības posmos kā bērnam, tā pieaugušajam. Tādēļ uz doto brīdi esmu entuziasma pilna par to, kā strādā jaunā miega metode un kas mūs sagaida. Kā arī esmu gatava vēlāk padalīties ar jums sīkāk par to, kā mums gāja.