Meklējot mieru grūtnieču jogas nodarbībās

Meklējot mieru grūtnieču jogas nodarbībās

08. Jan 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Dzemdības ir viens no skaistākajiem notikumiem sievietes dzīvē, jo tā ir diena, kad mēs satiekamies ar savu lolojumu. Lai šī diena būtu pēc iespējas mierīgāka, mums tai ir jāsagatavojas – joga nodarbības noteikti var līdzēt. 

Ja esi gaidībās un zini, ka vēlies sevi kaut kā nodarbināt, bet pirms bērniņa ieņemšanas ar sportu nenodarbojies, tad gaidību laiks nav tā reize, lai pievērstos aktīvai sportošanai. Joga varētu būt risinājums – jo nodarbības ir lēnas. To galvenais uzdevums ir radīt iekšēju mieru, kas topošajai māmiņai ir tik ļoti nepieciešams.

Topošo māmiņu jogas nodarbības atšķiras no klasiskās jogas nodarbībām, to pamatuzdevums ir cits. „Topošo māmiņu jogas nodarbībās māmiņas tiek gatavotas vairāk dzemdību laikam, pievēršot uzmanību arī sajūtām grūtniecības laikam, pievēršot uzmanību arī tādām tēmām kā esība, ēdienkarte un dzīvesveids kā tāds,” stāsta jogas pasniedzēja studijā Daiva joga Sarmīte Brūvere.

Joga palīdz mainīt domāšanu un pārvērtēt vērtības, apjaust, kas dzīvē ir vissvarīgākais, lai mēs justos apmierinātas ar sevi. Joga sakārto prātu, ķermeni un garu, palīdz atbrīvoties no muguras sāpēm un plecu sāpēm, sniedzot vienotības sajūtu ar Visumu. Tās dzīvesveidu un filosofiju var pielietot jebkurš, jo joga nesludina vienu konkrētu reliģiju.

Ja vēlies, lai arī dzemdību sāpes būtu pēc iespējas mazākas, noteikti elpo – dziļā elpošana ir veids kā nomierināt savu ķermeni un likt tam pakļauties dabīgajai dzemdību norisei.

„Pareiza elpošana ir vissvarīgākais- jāsāk ar ieelpu, piepildot vēderu; krūškurvis un atslēgas kauls paceļas uz augšu. Savukārt ar izelpu vēders iztukšojas. Ja topošā māmiņa var, tad izelpu divreiz pagarinām garāku kā izelpu, jūtot, kā izelpa izplūst no ķermeņa caur nāsīm ,” elpošanas tehnikā sniedz ieskatu jogas pasniedzēja.

Bērniņa gaidīšana ir īpašs sievietes ķermeņa un gara stāvoklis, daudzi to uzskata par ļoti vārīgu, taču, ja sieviete jūtas saskaņā ar sevi un labi izjūt savu ķermeni, viņa spēj veikt vingrojumus, kuri citiem nemaz nav pa spēkam, piemēram, svecīte. Tāpat dodoties uz jogas nodarbībām, jāatceras, ka sieviete gaidībās ir daudz lokanāka, viņā ir ieplūdusi jauna enerģija, jauna dzīvība, kas dod papildus spēku; tāpēc veiktie vingrinājumi var būt pārsteigums arī pašai sievietei.

Ar jogu drīkst nodarboties līdz grūtniecības pēdējai dienai, vienīgi ir jāvēro savs ķermenis un jāseko līdzi savai pašsajūtai. Taujāta par ieteicamo nodarbību biežumu, pasniedzēja stāsta: „Tās topošās māmiņas, kas ar jogu ir nodarbojušās iepriekš, var to darīt katru dienu. Savukārt tās, kuras ar sportiskām aktivitātēm bijušas uz „Jūs”, ieteicams uz jogas nodarbībām doties 1-2 reizes nedēļā.”

Kaut uz brīdi nolieciet malā ikdienas rūpes, sūtiet mīlestību savam mazulim. Iztēlojieties savu ķermeni kā tukšu trauku un ieelpas laikā šo trauku piepildiet līdz malām pilnu – ar mieru, pacietību un labestību.

Vai arī Tu grūtniecības laikā apmeklēji jogas nodarbības?

 Māmiņu Klubs

 

GRŪTNIEČU JOGAS NODARĪBAS MĀMIŅU KLUBĀ: PIESAKIES!

Kādēļ ir vērts atnākt uz grūtnieču jogu Māmiņu Klubā?

  • Grūtnieču joga sievietei palīdz iemācīties pielāgoties savas dzīves lielajām pārmaiņām, ar tām sadzīvot un būt harmonijā.
  • Topošā māmiņa jogas nodarbībās varēs apgūt dažādas elpošanas tehnikas, fiziskās pozas un vingrinājumus, kas palīdzēs gan grūtniecības laikā, gan dzemdību sagatavošanās procesā, gan pašās dzemdībās.
  • Grūtnieču joga sievietei palīdz sadzīvot un pieņemt savas ķermeņa pārmaiņas grūtniecības laikā.
  • Nodarbībās apgūtie vingrinājumi palīdzēs atbrīvoties no tūskas un krampjiem, kā arī atrast grūtniecības laikam un arī dzemdību brīdim ērtāko pozu.

Kad notiek?

Pirmdienās plkst. 13.00-14.30.

Kur notiek?

Māmiņu Klubā, Vīlandes ielā 1-2, 1. stāvā, ieeja no Elizabetes ielas.

Cik maksā?

€ 12 par nodarbību (abonements €  40 par 4 nodarbībām)

Kas vēl būtu jāzina?

Paņem līdzi ērtu dabīga materiāla apģērbu, lai varētu brīvi kustēties!