Kontrakcijas un dzemdību pozas: vai es varu izvēlēties?

Kontrakcijas un dzemdību pozas: vai es varu izvēlēties?

12. Jun 11:20 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Kas topošajai māmiņai būtu jāzina par iespējamajām dzemdību pozām? Kā to izvēle ietekmē pašu dzemdību procesu?

DZEMDĪBU POZU NODARBĪBA PIE FIZIOTERAPEITES KLAUDIJAS HĒLAS->>>

Mūsdienās ārsti pārsvarā sievietēm piedāvā dzemdēt guļus, bet tomēr nav nekāda pamata aizliegt topošajām mammām izvēlēties. Tieši otrādi, droši vari mainīt pozas, ja vien tas tev pašai šajā procesā ļauj izvairīties no sarežģījumiem un justies labāk.

Dzemdību pozas izvēle ietekmē pamatā tieši pirmo dzemdību periodu, kurā ir kontrakcijas, bet tā neietekmē pašu mazulīša dzimšanu.

Dzemdes kakla atvēršanās - 1.dzemdību periods

Šajā laikā mazulim un māmiņai par labu nāks vertikālais stāvoklis. Centies kustēties, tad mazuļa galviņa spiedīs uz dzemdes kaklu, palīdzot tam atvērties, un sāpju sajūtas mazināsies.

Var darīt šo: 

    • Piecelies, atspiedies pret speciālu bumbu, pakustini gurnus apļveida kustībās. Tad mazuļa galviņa šo kustību iespaidā kustēsies pa dzemdes kakla maliņām, un atvēršanās process noritēs straujāk un maigāk.
    • Apsēdies uz kādas virsmas, ļoti labi, ja tās centrā ir atvērums. Izplet kājas. Ja topošais tētis piedalās dzemdībās, apsēdies viņam uz ceļgaliem.
    • Apgulies uz sāna, saliec vienu ceļgalu, otru atvirzi uz sāniem.

Vēl var nostāties četrāpus, piemēram, gultā. Var ar rokām atspiesties pret bumbu un pašūpoties uz priekšu un atpakaļ. Ja bumbas pa rokai nav, pacel gultas galvgali un celies augstāk četrāpus. Zem vēdera vari palikt spilvenu.

Lielā vingrošanas bumba ir kļuvusi par neaizvietojamu palīgu dzemdību namos. Parasti vingrinājumi uz šīs bumbas palīdz topošajām māmiņām atvieglot kontrakciju periodu, kā arī - tie paātrina dzemdes kakla atvēršanās procesu.

Kontrakcijas, mazuļa dzimšana - 2.dzemdību periods

Šis dzemdību periods sākas ar kontrakcijām un beidzas ar mazuļa galviņas parādīšanos. Parasti topošā māmiņa tad atrodas vai nu, guļot uz muguras, vai stāvot uz ceļgaliem, vai retāk - sēdus. Izvēle ir principiāls jautājums tikai, ja sievietei ir neproporcionāli gurnu kauli, piemēram, kādas traumas rezultātā. Šādos gadījumos drošāk ir dzemdēt vertikālā stāvoklī, vai guļot uz sāniem. Tiesa, pēdējais variants prasa arī no dzemdību nama personāla nopietnas iemaņas un praksi. Bez tam, visbiežāk, ja ir bijušas kādas traumas, kas traucē dzemdēt, guļot uz muguras, sievietei tiek dots nosūtījums uz ķeizargrieziena operāciju. Savukārt, vertikālās dzemdības ir iespējamas daudzās dzemdību iestādēs un klīnikās.

Kas jāzina, lai spētu izvēlēties starp klasiskām un vertikālām dzemdībām?

    • Vertikālā stāvoklī būs vieglāk spiest, jo talkā nāks zemes pievilkšanās spēks, kas mazuļa galviņai palīdzēs slīdēt uz leju. Klasiskajā dzemdību pozīcijā sievietei jāpaļaujas tikai uz saviem spēkiem.
    • Vertikālā stāvoklī ir jāprot spiest, īstās kustības būtu vēlams apgūt vēl grūtniecības laikā speciālos dzemdību sagatavošanas kursos, jo uzreiz izpildīt vecmātes norādījumus, bez iemaņām, dzemdību brīdī var neizdoties.

Esi gatava tam, ka uzreiz pēc mazuļa dzimšanas vertikālā pozīcijā, tev viņu ļaus paņemt rokās, bet klasiskajās dzemdībās mazuli liek mammai uz vēdera.

Ja dzemdību process ieildzis, dzemdības sēdus sievieti nogurdinās daudz ātrāk kā klasiskās dzemdības.

Lai tev skaistas dzemdības!

Māmiņu Klubs

DZEMDĪBU POZU NODARBĪBA PIE FIZIOTERAPEITES KLAUDIJAS HĒLAS->>>