6 ieteikumi, kā topošajai māmiņai vieglāk pārvarēt vasaras karstumu

6 ieteikumi, kā topošajai māmiņai vieglāk pārvarēt vasaras karstumu

29. Jun 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Šī vasara mūs aplaimojusi ar īsti tropisku laiku un paredzams, ka arī pēc dažām dienām, kad temperatūra termometra stabiņā rāda zem 30 grādiem, pavisam drīz atkal atgriezīsies karstums.

Neskatoties uz visām priekšrocībām, piemēram, bagātīgu sezonālo augļu, ogu un dārzeņu klāstu, kuras sniedz grūtniecība vasarā, karstais laiks topošo māmiņu pamatīgi nogurdina.

Mēs apkopojām dažus pavisam vienkāršus ieteikumus, kas topošajai māmiņai tveicīgajā vasaras periodā palīdzēs justies labāk.

Apģērbs

Dod priekšroku vieglām, gaišām kleitām ar brīvu piegriezumu. Ideāli, ja apģērbs izgatavos no dabīga auduma, jo tagad vairāk nekā jebkad agrāk ir svarīgi pievērst uzmanību ražotāju izmantoto materiālu kvalitātei. 

Apavi

Uz kādu laiku ieteicams atvadīties no iemīļotajām augstpapēžu kurpēm, jo primāri, lai šajā laikā tavas kājas justos komfortabli. Priekšroku dod ērtām sandalēm, sporta apaviem, kas izgatavoti no elpojoša materiāla.

Ūdens

Karstajā laikā neaizmirsti dzert pietiekami daudz ūdens. To vari papildināt ar ogām, gurķu, citronu šķēlītēm, taču atsakies no gāzētiem, saldinātiem dzērieniem, jo tie dehidrēs organismu.

Ēdiens

Kaut arī karstajā laikā, visticamāk, nav vēlmes neko ēst, atceries, ka sabalansēts uzturs ir ārkārtīgi svarīgs gan tev pašai, gan arī puncī augošajam mazulim. Izmanto to, ka tava grūtniecība ir vasarā, kad ir pieejami sezonālie dārzeņi, ogas un augļi. Protams, neaizmirsti uzņemt arī graudaugus, piena produktus, savukārt, gatavojot maltīti, centies ierobežot sāls daudzumu.

Atrašanās svaigā gaisā

Velc mugurā ērtu apģērbu, apavus un ik dienu dodies pastaigās. Ieteicams laukā uzturēties laikā, kad saule nav tik intensīva, proti, no rītiem līdz plkst. 11.00 un pēcpusdienās pēc plkst. 17.00. Noteikti liec galvā cepuri, izmanto saules aizsargkrēmu, lietojot to arī sejai, jo tas palīdzēs izvairīties no ādas pigmentācijas. 

Peldes

Ja ir iespēja, dodies arī peldēties, izvēloties oficiālās peldvietas, kurās tiek monitorēta ūdens kvalitāte. Šādai informācijai vari sekot līdzi Veselības inspekcijas mājas lapā. Ja tev nav iespēju apmeklēt peldvietas, veldzējies ar vēsām kāju vanniņām, kas palīdzēs mazināt nogurumu un kāju pietūkumu.