Joga grūtniecības laikā: aicinām uz nodarbībām KLĀTIENĒ Rīgas centrā

Joga grūtniecības laikā: aicinām uz nodarbībām KLĀTIENĒ Rīgas centrā

23. Nov 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pēdējo gadu laikā joga ir ieguvusi īpašu popularitāti, piesaistot arvien jaunus dalībniekus. Ir pierādīts, ka jogas vingrojumi palīdz samazināt arteriālo asinsspiedienu, uzlabo nakts miegu un gremošanas orgānu darbību, kā arī palielina muskuļu spēku un uzlabo locītavu darbību.

Joga topošajām māmiņām ar jogas pasniedzēju Lieni Bogdanovu

Jogas nodarbību laikā caur sviedriem, izelpoto gaisu, aknām un nierēm, tiek izvadītas organismam kaitīgās un nevajadzīgās vielas. Cilvēki, kuri jogas vingrojumus veic regulāri, atzīst, ka ir ieguvuši iekšējo mieru un vieglāk pārvar stresa situācijas.

Ieguvumi nodarbojoties ar jogu grūtniecības laikā

  • Joga iemāca pareizi elpot - izelpojot un dziļi ieelpojot organisms saņem lielu daudzumu skābekļa, kas ir tik nepieciešamas grūtniecības laikā
  • Joga samazina pēcdzemdību depresijas risku, padarot mūs harmoniskākus un iemācot stresu pārvērt iekšējā mierā un līdzsvarā
  • Jogas vingrojumi stiprina muguras un iegurņa muskuļus
  • Joga iemāca atbrīvoties gan prātam, gan ķermenim, kas ir īpaši svarīgi dzemdību laikā.

Pozitīvie ieguvumi no jogas:

Grūtniecības laikā

  • samazina tūsku (šķidruma uzkrāšanos) un krampjus, kas var būt īpaši izteikti grūtniecības pēdējos mēnešos;
  • ietekmē mazuļa pozu dzemdes dobumā, veicinot pareizas pozas ieņemšanu;
  • stiprina vēdera muskuļus un masē vēderu, stimulējot zarnu darbību un normalizējot apetīti;
  • palielina enerģijas līmeni;
  • atjauno mieru un palielina koncentrēšanās spējas;
  • samazina sliktu dūšu, rīta nelabumu un garastāvokļa maiņas;
  • samazina saspringumu dzemdes kala apvidū un dzemdību ceļos;
  • palielina koncentrēšanās spējas dzemdību laikā.

Pēcdzemdību periodā

  • veicina dzemdes muskulatūras saraušanos;
  • atgriež vēdera un iegurņa muskuļus iepriekšējā stāvoklī;
  • samazina slodzi muguras augšējā daļā;
  • samazina diskomfortu krūts barošanas laikā.

Grūtniecības laikā pareiza elpošana ir tik pat svarīga, cik pilnvērtīgs un sabalansēts uzturs, jo tādējādi bērns tiek nodrošināts ar pietiekamu daudzumu skābekļa.

Pareizi izpildīti elpošanas vingrojumi var veikt arī ārstniecisku efektu:

  • samazinot prementruālo sindromu;
  • samazinot sāpīgumu menstruāciju laikā;
  • regulē menstruālo ciklu;
  • novērš iegurņa muskuļu vājumu;
  • samazina dzemdes prolapsa iespējamību;
  • novērš aizcietējumus;
  • koriģē nepareizu mugurkaula izliekumu;
  • samazina visa veida psiholoģisku un emocionālu sasprindzinājumu.

Kad sākt nodarboties ar jogu grūtniecības laikā?

Labākais laiks, lai sāktu praktizēt jogu, ja iepriekš tas nav darīts, ir otrajā trimestrī, proti, sākot no 12.grūtniecības nedēļas. Jogas vadlīnijas iesaka nemēģināt jogas pozas 1.trimestrī, ja vien neesi ar jogu nodarbojusies jau pirms tam. 

Drošākais veids, kā nodarboties ar jogu grūtniecības laikā, ir darīt to ar citām topošajām māmiņām. Būtiski apmeklēt nodarbības, kuras pasniedz sertificēts jogas pasniedzējs, jo viņš pārzina īpašās pozas, no kurām jāizvairās un uz kurām koncentrēties gaidību laikā. 

Joga veido sasiti arī starp tevi un tavu bērniņu!

 

Joga topošajām māmiņām ar jogas pasniedzēju Lieni Bogdanovu

 

Eksperts

Liene Bogdanova

diplomēta masiere un jogas pasniedzēja
Liene Bogdanova Vecāku skolā