Fiziskās aktivitātes un masāžas grūtniecības laikā

Fiziskās aktivitātes un masāžas grūtniecības laikā

07. Jan 2017, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Inta Dinsberga, SIEVIETES VESELĪBAS CENTRA ginekoloģe

Gaidību laikā, kad sieviete gatavojas kļūt par māti, īpaši svarīga ir topošās mammas labsajūta, kas nodod tālāk pozitīvu signālu gaidāmajam mazulim. Mērenas fiziskās aktivitātes visas grūtniecības garumā būs lielisks palīgs, lai atbrīvotos no nepatīkamām sajūtām. Pareiza kustību programma pozitīvi iedarbosies ne tikai uz topošās māmiņas ķermeni, bet arī uz psihi, jo normalizējas hormonālas izcelsmes garastāvokļa maiņas. Grūtniecības laikā organismam ir lielākas prasības pēc skābekļa, jo ar to jāapgādā arī bērns. Kustības veicinās optimālu skābekļa piegādi auglim, tā nodrošinot mazuļa labvēlīgu attīstību. Turklāt jaunajai māmiņai, kas bijusi fiziski aktīva grūtniecības laikā, būs vieglāk atgūt vēlamās ķermeņa formas pēc dzemdībām. Tomēr pats galvenais priekšnosacījums fizisko aktivitāšu veikšanai ir iekšējās sajūtas un grūtniecības norise.

Speciālā vingrošana grūtniecēm palīdzēs saprast un iemācīties pareizu elpošanu, stabilizēs mugurkaulu, uzlabos izturību, iemācīs relaksācijas pozas.

Vingrojumi ūdenī  atvieglos slodzi mugurkaulam un mazinās muguras sāpes, palīdzēs atbrīvoties no stresa un relaksēs.

Pastaigas un peldēšana sniegs labāku pašsajūtu, daudz vairāk enerģijas un saldāku miegu naktīs.

Svarīgi!

* Grūtniecības laikā jābūt fiziski aktīvai, tomēr visu- ar mēru! Ja ārsts topošajai māmiņai ir aizliedzis nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, tad lieliska alternatīva labsajūtai ir grūtnieču masāža. Visvairāk tā noderēs tieši pēdējā trimestrī, lai atslābinātu muskuļus un mazinātu spriedzi, taču to var sākt arī ātrāk. Taču grūtniecēm ir piemērota tikai speciāla masāža, kuras pamatā ir viegli pieskārieni ķermenim, kas noņem muskuļu saspringumu un veicina limfas un asinscirkulāciju, mazinot pietūkumu un izvadot vielmaiņas galaproduktus. Tā novērš arī striju rašanos, smaguma sajūtu un tūsku kājās. Klasiskā masāža gaidību laikā nav ieteicama, jo klasiskās masāžas manipulācijas var būt par spēcīgu un nodarīt kaitējumu gaidāmajam mazulim. Pirmajā grūtniecības pusē var masēt muguras augšdaļu, rokas un galvu. Savukārt otrajā grūtniecība pusē veikt masāžu visam ķermenim, izmantojot piemērotākos masāžas paņēmienus.