Bērna paša vēlme būs veiksmīgākais pamats jaunu iemaņu apguvē

28. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Līdz ar siltāku laiku uz ielām, celiņiem un takām parādījušies daudz vairāk velosipēdistu. Ar riteņiem brauc gan lieli, gan mazi, taču, ja tavs bērns vēl nav apguvis braukt ar velosipēdu, nepiespied viņu to darīt, ja viņam pašam vēl nav vēlmes apgūt šo prasmi!

Bērnu ar kādu no braucamrīkiem jāmāca braukt tad, kad viņš pats tam jūtas gatavs. Kā skaidro Rimi Bērniem eksperts, fiziskās sagatavotības treneris Kārlis Birmanis, brīdī, kad bērns izrādīs interesi par kādu no braucamrīkiem, viņš, visticamāk, gribēs iemācīties ar to arī braukt. Lai apgūtu ko jaunu, bērnam vissvarīgākā ir griba to darīt. 

Mazākie bērni sākotnēji var mācīties braukt ar skrejriteni, kam priekšā ir divi riteņi, bet aizmugurē viens. Ar šādu skrejriteni bērnam būs vieglāk pārvietoties.

Bērni mācās no saviem vecākiem, tāpēc, ja vēlies, lai aktīvs būtu bērns, rādiet piemēru arī paši! “Ja vecāks var parādīt piemēru un aicināt līdzi, iespējams, bērns pievienosies labprātīgāk, taču, ja vecāki liks kāpt uz velosipēda un braukt, bērns uz šo aktivitāti var būt kūtrāks,” skaidro Kārlis Birmanis. Viņš uzsver, ka bērnam pašam ir jāatrod iemesls, kāpēc viņam vajadzētu iemācīties to, ko viņš vēl neprot darīt, jo barjera var būt pietiekami liela, taču, ja bērnam pašam būs vēlme, viņš pārvarēs jebkuru barjeru. Rimi Bērniem eksperts: “Radīt bērnā gribēšanu būs veiksmīgākais pamats jaunu iemaņu apguvē!”

Svarīgi apzināties, ka katram ir savs lietu apguves laiks un veids, tāpēc būs bērni, kas jauno prasmi apgūs pirms tam 10 reizes nokrītot, lai 11. reizē saprastu, ko darīt, lai nenokristu, savukārt būs bērni, kuri jau no pirmā soļa gribēs visu izdarīt precīzi, ne reizi nekļūdoties.

Jaunu iemaņu apguvē ļoti svarīga ir bērnam droša vide. Pie tās pieskaitāms arī emocionālais atbalsts, kas ir ļoti svarīgs, lai bērns apgūtu jaunās prasmes. Spriedze, kaujas saucieni vai salīdzināšana ar citiem bērniem, kuri jau prot braukt ar velosipēdu vai to apguvuši daudz ātrāk, nav labvēlīga vide. “Labvēlīga vide ir iejūtīgums, kā arī ļaušana bērnam pašam analizēt. Lai arī kā bērns mācītos – ar vai bez kritieniem –, bērns mācās ar savu pieredzi,” teic eksperts.