Atklātas un sirsnīgas sarunas - labākais veids, kā rūpēties par bērna emocionālo veselību

11. Sep 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Šajā septembrī bērni skolā atgriezušies pēc ilgāka pārtraukuma, tāpēc atkalredzēšanās prieks var būt pavisam savādāks nekā iepriekšējos mācību gados, līdzi, iespējams, nesot pat atsvešinātību. 

Māmiņu Klubs vaicāja Rimi bērniem emocionālās labsajūtas un attiecību ekspertei Ivetai Aunītei, kā pamanīt, ka bērnam ir problēmas skolā, un kā šajos gadījumos rīkoties.

Speciāliste teic, ka gadījumos, ja bērnam ar mācību procesu nav problēmu un arī ar draudzēšanos viss ir vislabākajā kārtībā, var uzskatīt, ka arī emocionāli viss ir labi.

Savukārt gadījumos, ja parādās dažādi uzvedības traucējumi, izmaiņas uzvedībā, tie var būt kā signāli tam, ka skolā ir bijis kāds negatīvs notikums vai arī bērnam kopumā labsajūta skolā nav pietiekami laba.

Par to, ka bērns skolā nejūtas pietiekami labi, var liecināt:

  • Uzvedības traucējumi;
  • Agresivitāte;
  • Bērns kļuvis noraidošāks;
  • Bērns mazāk stāsta par dienā piedzīvoto;
  • Nagu graušana;
  • Dažādi tiki;
  • Slapināšana gultā.

Ja konstatēts kāds no iepriekšminētajiem punktiem un ir aizdomas par to, ka bērns skolā nejūtas pietiekami labi, ir vērts konsultēties ar skolas psihologu, kā arī izrunāties ar klases audzinātāju, jo tieši viņa bērnus redz gan stundās, gan starpbrīžos, un vairāk zina par notiekošo. Iespējams, tieši skolotāja būs pirmā, kura vecākiem ziņos par to, ka ar bērnu kaut kas nav kārtībā. 

Ja skolā radies konflikts, taču tas nav ar emocionālu vai fizisku vardarbību, vecākiem jāpastāv malā un jāļauj bērniem pašiem noskaidrot savas attiecības. Pretējā gadījumā, vecākiem cenšoties vienmēr visās situācijās iesaistīties un risināt attiecības bērnu vietā, viņi to neiemācīsies darīt paši. Tiesa, sākumskolas periodā bērniem būs nepieciešama biežāka vecāku iesaistīšanās un atbalsts. 

Atceries -  rūpējoties par bērna emocionālo veselību, nav nekā labāka par sirsnīgu un atklātu sarunu ar bērnu!