Lietuvas Etnokosmoloģijas muzejs

19. Jun 2022, 20:19 sandux sandux

Dodoties uz Viļņas pusi, viens no interesantiem pieturas punktiem varētu būt Lietuvas Etnokosmoloģijas muzejs, kas mūs aicināja jau pāris gadus. Tas atrodas 70km no Viļņas, adrese Kulionių k., Žvaigždžių g. 10, Čiulėnų sen., Molėtų r. (Waze labi atrada).

Beidzot arī aizbraucām.

Tas izceļas ar NLO līdzīgajām formām.

Augšā ir apskatei pieejami teleskopi. Jābūt gan labam laikam un jāpierakstās uz turieni laicīgi. Esot pat tā, ka cilvēkiem rindā zvana, kad skatīšanās ir iespējama. Attēlā ir divi noapaļojumi - abi ir teleskopi.

Pirmais, ko apskatījām, kamēr gaidījām savu ekskursiju, bija blakus esošais saules sistēmas attēlojums. Kā uzzinājām, tajā tiek ievērotas precīzas proporcijas, bet uzlikta nav vien planēta Zeme.

Kas traucēja - visi apaksti bija tikai lietuviešu valodā. Labi, ka mums tās vaodas tik līdzīgas un ka es universitātē to mazliet mācījos:)

Turpat bez Saules sistēmas bija arī mēnešu stabi, ej, atrodi savu! (Lietuviski tas nemaz nav tik vienkārši:))

Vai arī pārmēri visu sistēmu pats!

Aiz muzeja ir skaists dārzs ar dažādiem objektiem, ziediem un ezeru.

Bet tad jau pienāk mūsu ekskursijas kārta.

Muzeju var apskatīt tikai gida pavadībā, un gids organizētās ekskursijas notiek tikai lietuviešu valodā. Ir gan tā, ka gids tika pabrīdināts, ka esam tādi mēs, kas lietuviski nerunā, tad nu viņš pa laikam centās mums pastāstīt krieviski, kas kur ir parādīts.

Ieejot pa kreisi ir kase un suvenīru tirgotava. Maksa par ekskursiju ar gidu - 6 eiro no cilvēka, ir arī kaut kādas atlaides, bet par to tad jāpajautā atsevišķi. Darba laiks - no 8 rītā līdz pieciem. ekskursijas ik stundu, bet noteikti iepriekš jāpiesakās, jo var nebūt vietas.

Pagrabstāvā ir tualete, bet taisni pretī ekrāns ar laiku līdz nākamajai ekskursijai.

Kad pienāk ekskursijas laiks, omulīgs gids vedina mūs iekšā, kur vairāk nekā stundu iepazīstamies ar muzeju.

Muzejs ir ļoti interesants! Man patika, ka katra zāle bija numurēta ar kārtas skaitli un bezgalību:)

Gidam rokās ir planšete, ar kuru viņš regulē visu, kas notiek zālēs.

Tā kā atrodamies zem zemes, telefoniem nav zonas un iekšā ir diezgan karsti. Ir skaisti un interaktīvi, mainās krāsas, ekspozīcijas (to pat zāles ietvaros paveic pats gids ar planšeti).

Protams, lietuviski ir daudz interesantāk, bet arī mēs uzzinām par meteorītiem, vēsturi, atklājumiem un sasniegumiem.

Iekšpusē pie eksponātiem ir īsi apraksti angliski un krieviski.

Kad esam jau saguruši no kāpšanas augšā no zāles zālē,

pienāk kino brīdis, kurā rāda filmu par vieslielākajiem lielumiem un vismazākajiem mazumiem. Ļoti interesanti!

Un tad jau ir jāizšķiras, kā vēlaties nokļūt augšā tornī - ar kājām vai liftu. Ja ar kājām, tad rēķinieties ar kāpšanu 10 stāvu augstumā (32 m):) Es izvēlējos liftu. Vispār šī ekskursija latviski runājošiem bērniem un ratiņiem nav piemērota daudzo pakāpienu un lietuviešu valodas dēļ.

Augšā ir skatu laukums un teleskops, kas sliktā laika dēļ mūsu vizītes dienā ir slēgts.

Te fonā var redzēt zinātnisko teleskopu, kas atrodas vien pārsimts metrus tālāk un kur arī var pieteikt apmeklējumu.

Bet augšā īpašā goda vietā ir likts Lietuvas karogs, kas bija aizvests Kosmosā un kuru muzejs nesen ieguva.

Un redz kur arī Saules sistēma, kuru redzējām lejā.

Ar to arī ekskursija praktiski beigusies. Nobraucam ar liftu lejā, apskatām pēdējos meterorītus un dodamies tālāk uz Viļņas pusi, jo mūsu plānos ir uzkāpt Mindūnu skatu tornī, kas atrodas 20 minūšu braucienā, adrese Kamūžės k., Mindūnų sen., Molėtu raj.

Man tomēr kāpt bija bail, bet vīrs ar mazāko bērnu uzkāpa.

Lejā ir arī pavisam izbalējis torņa apraksts:)

Lejā var papiknikot, ir maksas tualete un kafija, kā arī saldējuma būdiņa, kas bija slēgta.

Var nokāpt lejā pie ezera un paieties pa laipiņu.

Skaisti un mierīgi! Ar ratiem gan var tikai pasēdēt uz soliņa un atpūtināt kājas.

Katrā ziņā kaut ko no šā pa ceļam uz Viļņu ir vērts apskatīt:)

lauvinja lauvinja 20. Jun 2022, 09:54

Mums arī patika muzejs. Moletai ar promenādi arī patika. Forša vieta, īpaši tiem, kam patīk nesteidzīga atpūta pie ezera, to tur ir ļoti daudz!