Lielākie mīti par gulēšanu

Lielākie mīti par gulēšanu

16. Jul 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Nav pasaulē priekšmeta vai procesa par kuru nav izdomāti mīti. Arī par tādu svēta lietu kā gulēšana cilvēki ir safantazējuši visādus stāstus. Toties, lai miegs ir veselīgs un komfortabls, tam ir vajadzīga kvalitatīva gultas veļa, labs matracis un fakti. Par kvalitatīvu gultas veļu parūpējas guļamistabas tekstilizstrādājumu veikals, oficiālā vietnē jūs atradīsiet visu savam labākām miegam, bet par faktiem jūs uzzināsiet šeit.

Mīts: Siers pirms gulētiešanas rada murgus

Fakts: Nav pierādījumu, ka siers izraisa murgus.

Jo lielāks siera kumosiņš, jo baisīgāks murgs. Tā nav. Nav zinātnisku pierādījumu, kas pamatotu šos apgalvojumus, kas nozīmē, ka siera cienītāji var priecāties un baudīt uzkodas pirms gulētiešanas  Tas nozīmē, ka, ja jūs nepanesat laktozi, siera gabala ēšana var izraisīt kuņģa darbības traucējumus un izraisīt tādus simptomus kā krampji un vēdera uzpūšanās. Bet, ja gremošanas sistēma māk ar prieku uztvert sieru - miegam tas netraucēs.

Mīts: dienas miedziņš izjauks jūsu diennakts ritmu

Fakts: mūsu ķermenis ir ieprogrammēts gulēt dienas laikā.

Daudziem no mums patīk ideja par nelielu pēcpusdienas gulēšanu. Kaut arī darbs var traucēt jūsu miegam, pētījumi rāda, ka īsa pēcpusdienas atpūta ir pilnīgi veselīga.  Ātra divdesmit minūšu siesta var uzlabot jūsu produktivitāti un likt justies atsvaidzinātam. Tagad jūs zināt, ko pateikt priekšniekam.

Tomēr jebkurš ilgāks laika posms var izraisīt pāreju uz REM miegu, kas sabojās jūsu diennakts ritmu.

Mīts: Katru gadu miegā jūs norijat astoņus zirnekļus

Fakts: maz ticams

Jūs, iespējams, esat dzirdējuši biedējošu leģendu par to, kā naktī jūs pārtiekat no zirnekļiem. Ideja norīt vienu no šiem rāpojošajiem astoņkājajiem ložņājošajiem kukaiņiem ir pietiekami briesmīga, taču domas par to, ka mēs neapzināti katru gadu apēdam astoņus zirnekļveidīgos - ir btiesmīgas! Par laimi, zirnekļi mēdz izvairīties no draudiem un plēsējiem, tāpēc, visticamāk, mēs viņus aizbaidīsim, pārvietojoties miegā.

Mīts: jūs varat gulēt mazāk nekā septiņas stundas

Fakts: varat, bet nepietiekams gulēšanas laiks ietekmē smadzenes.

Pēc ekspertu domām, mums ir nepieciešamas vismaz septiņas stundas. Labs, pietiekami ilgs miegs var dot daudz labumu, it īpaši, ja runa ir par jūsu veselību. Faktiski gulēšana mazāk nekā septiņas stundas var palielināt tādu slimību risku kā diabēts, vēzis un sirds slimības, savukārt dažos pētījumos miega trūkums ir saistīts ar demences riska faktoru.

Mīts: nedēļas nogalē jūs varat kompensēt zaudēto miegu

Fakts: tas tā nestrādā

Mums ir nepieciešama enerģija katrai dienai un miegam nav uzkrājuma konta. Nevar izgulēties visai nākami nedēļa.

Mīts: vingrinājumi pirms gulētiešanas ir slikti miegam

Fakts: Daži vingrinājumu veidi var palīdzēt jums gulēt īpaši labi.

Vingrojumi sniedz milzīgu labumu gan garīgajai, gan fiziskajai veselībai.  Tomēr tiek teikts, ka sportošana pārāk tuvu miegam var izraisīt nemierīgas naktis un nekvalitatīvu miegu. Daudzi eksperti uzskata, ka viegla vingrošana var palīdzēt jums dziļāk, mierīgāk gulēt - vienkārši pārliecinieties, ka esat pabeidzis treniņu stundu pirms gulētiešanas.

 Mīts: alkohols veicina labu miegu

 Fakts: tas ir tikai mīts

Pēc zinātnieku domām, alkohola "nomierinošais spēks" ir tikai mīts, un nav svarīgi, vai tā ir vīna glāze, viskija glāze vai alus pudele. Pēc dzeršanas cilvēks patiešām aizmiedz ātrāk, bet miega kvalitāte pasliktinās. Īpaši tiek ietekmēta REM miega fāze.  

Mīts: TV vakars palīdz atslābināties

Fakts: miegs varētu būt nemierīgs un nekvalitatīvs

Nakts ziņas izraisa stresu, mums ir grūtāk atpūsties un atslēgties. Un maz ticams, ka liela mēroga slepkavības sižets seriālā atstās relaksējošu iedarbību uz cilvēka ķermeni. Turklāt televizoru un mobilo ierīču ekrāni izstaro zilu gaismu, kas nomāc melatonīna, miega hormona, veidošanos organismā.

Mīts: "Nu, vēl 5 minūtes!"

Visiem šī situācija ir pazīstama - modinātājs atskanēja, un pati roka izstiepjas, lai to pārslēgtu.  Mēs esam pārliecināti, ka papildu sešas minūtes gultā palīdzēs izgulēties kārtīgāk. Bet zinātnieki iesaka: tiklīdz atskanēja trauksme - atrodiet sevī spēku piecelties, pretoties kārdinājumam palikt siltā gultā. Jūs atkal aizmigsiet, tomēr šī" gulēšana" būs virspusēja un nepievienos vitalitāti. Tā vietā atveriet aizkarus un mēģiniet ielaist telpā pēc iespējas vairāk dienasgaismas.