Laila Zariņa: "Ēdam dīgstus pilnām mutēm!"

Laila Zariņa: "Ēdam dīgstus pilnām mutēm!"

04. Mar 00:01 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Brīdī, kad šķiet - ziema atņēmusi pēdējos spēkus, sākam meklēt visus iespējamos enerģijas avotus. Ko pašlaik, kad pagraba krājumi izsīkuši, bet dārziņā vēl neko izaudzēt nevar, likt uz šķīvja? To labi zina koučs, personīgās izaugsmes trenere Laila Zariņa!

Ēdam dīgstus pilnām mutēm!  

Pats vērtīgākais enerģijas avots šobrīd ir dīgsti – gan visas diedzētās sēklas, gan graudi, kuri veikalos pieejami lielos daudzumos un plašā izvēlē!

„Dažādi dīgsti, piemēram, ķīniešu pupiņas, lucerna, diedzētas redīsu sēklas un citi dos spēku, jo satur ļoti lielu enerģijas daudzumu. Tādēļ jebkuras diedzētās sēklas un graudus patlaban vajadzētu ēst brokastīs, pusdienās un vakariņās! Tas šim, visdrūmākajam laikam, ir pats vērtīgākais un veselīgākais,” zina Laila Zariņa.  

Dīgstus obligāti nav jāpērk veikalā – sēklas vai graudus, kas garšo vislabāk, var diedzēt arī mājās uz palodzes!  

Tāpat izaugsmes trenere stāsta, ka noteikti ir vērts pirkt un gatavot dārzeņu salātos jebkuras salātlapas, kas joprojām nopērkamas veikalos. Lai gan tajās vairs nav tik daudz vitamīnu, vienalga tas ir labāk kā nekas!

Dīgsti uz maizes un biezpienā

„Domāju, ka diedzētas sēklas un graudi paši par sevi ir tik gardi un veselīgi, ka nav nepieciešama kāda īpaša ēdiena recepte, kurā tos pagatavot!

Es pati daru tā: ņemu rupjmaizes šķēli, uz tās uzziežu nedaudz sviesta kā saistvielu un bagātīgi, tikpat biezā kārtā kā pati rupjmaizes šķēlīte, tai uzklāju diedzētās sēklas. Tas ir lielisks launaga vai vakariņu ēdiens!

Tāpat diedzētās sēklas un graudus var pievienot arī biezpienam,” iesaka Laila Zariņa.

Gavēnis nav tikai principiāla atteikšanās no gaļas

Tā kā pēc ziemas mūsu organisms ir novārdzis un tam trūkst enerģijas, un tieši šobrīd, pirms pavasara ir sācies gavēnis, to vajadzētu izmantot un patiesi censties samazināt gaļas produktu daudzumu uzturā, kas enerģiju atņem vēl vairāk.

„Nav gluži tā, ka gavēņa laikā no gaļas atsakāmies, jo tajā būtu kaut kas slikts! Šos produktus ieteicams nelietot tādēļ, ka mūsu organismam tos grūti sagremot. Tad, ja gaļu vēl ēdam kopā ar kartupeļiem un maizi, organisms patērē milzīgu enerģijas daudzumu (kura mums šobrīd jau tā trūkst), lai pārstrādātu ne pārāk vērtīgu pārtiku!

Tādēļ, lai nezustu enerģija, atslogot gremošanas traktu patlaban ir ļoti būtiski,” pārliecināta personības izaugsmes trenere.

Spēka avots – rieksti!

„Noteikti nevajag aizmirst, ka labs spēka un olbaltumvielu avots ir rieksti. Tomēr tos pirms ēšanas vajag izmērcēt, lai tie atdzīvotos! Pretējā gadījumā rieksti ir sausi un mūsu gremošanas traks un kuņģis tos nespēj sagremot.

Vakarā riekstus iemērc vēsā ūdenī, bet nākamajā rītā pēc astoņām stundām ūdeni nolej, riekstus vēlreiz noskalo zem vēsa, tekoša ūdens, nosusina salvetē un liek burciņā, ledusskapī. Šādi tos var uzglabāt, apmēram, nedēļu.

Tie, kuri to ir darījuši zina, ka mērcēti rieksti ir krietni kraukšķīgāki un garšīgāki, kā arī vieglāk apēdami! Tāpat šādi no rieksta organisms var uzņemt vairāk vērtīgo vielu.

Pirms ēšanas ieteicams izmērcēt jebkura veida riekstus – gan Indijas riekstus, gan mandeles, gan lazdu riekstus, gan valriekstus un citus, izņemot Makadamijas riekstus, kas paši par sevi ir lieli un mīksti.

Starp citu, ļoti gardi ir mērcēti valrieksti! Dažkārt, kad tie pievienoti desertam vai salātiem, var just, ka tie nav sausi, bet gaļīgi un arī vieglāk sagremojami,” zina teikt Laila Zariņa.

Kādus produktus enerģijai un veselībai šobrīd uzturā lieto tu?