Kur smelties pavasarī organismam nepieciešamos vitamīnus?

10. Mar 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pēc ilgās ziemas daba sāk mosties, un arī mūsu organisms pieprasa vairāk enerģijas. Kur to smelties, vaicājām Rimi Bērniem veselīgas ēšanas ekspertei, sertificētai uztura speciālistei Olgai Ļubinai.

Ja ģimene ēdusi veselīgi gan vasarā, gan arī rudenī un ziemā, arī pavasarī jāturpina pieturēties pie veselīga uztura pamatprincipiem. Šādā gadījumā organismā nevajadzētu rasties uzturvielu deficītam. “Rekomendēju pieturēties pie veselīga uztura pamatprincipiem un ievērot vismaz “šķīvja principu”, kas ir ļoti vienkāršs, taču vienlaikus arī gana grūti ievērojams ikdienas gaitās,” uzsver uztura speciāliste, piebilstot, ka vajadzētu ikvienā maltītē obligāti iekļaut dārzeņus.

Ja ziemas periodā nepieciešamību maltītēs iekļaut dārzeņus ir grūtāk īstenot, tad, līdz ar pavasara atnākšanu, zaļumi pieejami vairāk. “Var izmantot diedzētus graudus, mikrozaļumus, kurus audzēt uz savas palodzes. Tādējādi varēs savu ēdienkarti bagātināt ar C vitamīnu un antioksidantiem, palīdzot mūsu organismam uzturēt labu imunitāti,” skaidro Olga Ļubina. Viņa norāda, ka imunitātes stiprināšanai ļoti svarīgi pietiekamā daudzumā uzņemt arī olbaltumvielas.

“Vajadzētu atcerēties par Omega3 taukskābēm, polinepiesātinātām taukskābēm, un censties savā uzturā iekļaut arī zivis, jūras veltes. Nedrīkst aizmirst arī par to, ka svaigajiem salātiem jāpievieno taukskābes, piemēram, pirmā spieduma olīveļļa, valriekstu, mandeļu, ķirbju sēklu eļļas, tādējādi bagātinot uzturu arī ar mononepiesātinātajām taukskābēm,” skaidro Rimi Bērniem veselīgas ēšanas eksperte.