Ko Jāņos celt galdā, un kā parūpēties par figūru?

Ko Jāņos celt galdā, un kā parūpēties par figūru?

21. Jun 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Vieni no iecienītākajiem latviešu svētkiem ir klāt – un aktuāls kļūst jautājums par to, ko likt Jāņu dienas galdā. Tradicionāli Jāņu ēdieni ir piena produkti, īpaši Jāņu siers, kura apaļā forma simbolizē sauli, cūkgaļa, maize, alus, kvass un dažādas plātsmaizes.

Svētkos mēs parasti atļaujamies ēst mazliet vairāk nekā ikdienā,  taču tie cilvēki, kuri seko līdzi savām svara izmaiņām ir apjukuši – ko var atļauties apēst, lai neiedzīvotos liekajos kilogramos? Kādi ēdieni un ēdienu kombinācijas no svētku galda ir veselīgi?

Cilvēkiem, kuri seko līdzi savam svaram, jāatceras, ka viena svētku epizode, ar nosacījumu, ka svētki neatkārtojas katru dienu, nekādu ļaunumu figūrai nenodarīs.

Te būs daži padomi tiem, kas arī svētkos neaizmirst par slaida auguma saglabāšanu:

–    Jāņu siers ir siers ar zemu tauku saturu un ir īsts atradums visiem tievētajiem.
–    Taukainus ēdienus, īpaši gaļu vai šašlikus, jāēd kopā ar svaigajiem dārzeņiem, nevis ceptajiem kartupeļiem vai treknu mērci.
–    Maksimāli jāizvairās no krējuma, majonēzes un treknām mērcēm.
–    Jāatceras, ka alkoholam arī ir enerģētiskā vērtība.
–    Drīkst palutināt sevi arī ar gardumiem (pīrāgiem, plātsmaizēm), taču patēriņam jābūt samērojamam. Ideāls variants – apēst ceturto daļu no piedāvātās porcijas.
–    Starp ēdieniem jātaisa nelielas, aptuveni 20 minūšu garas pauzes.
–    Noteikti jāpiedalās visās fiziskajās aktivitātes, ko piedāvā šie svētki.
–    Jāieklausās savā organismā. Ja kuņģis ir pilns, bet acis grib turpināt ēst visus gardumus, kas atrodas uz galda, jāpievēršas citām lietām.

Priecīgus svētkus!

Māmiņu Klubs