Zīmolvede Diāna Ņikitina izveidojusi sieviešu virtuālās kopstrādes telpu, kas pulcē vairākus tūkstošus sieviešu. Lai iedvesmotu, sniegtu iespēju dalīties un rast partnerus saviem zīmoliem. Kā Diāna nonāca līdz šādai idejai?
Trīs bērnu mamma Diāna Ņikitina kopstrādes telpu izveidoja 2018. gada maijā. “Biju mājās ar savu pirmo meitu. Man bija jautājums, ko darīt tālāk dzīvē, jo nevēlējos runāt tikai par pamperiem un to, kas ēsts. Es sapratu, ka ir kaut kāds limits, ko varu veltīt šīm tēmām, jo vēlos sevi attīstīt arī profesionāli,” par idejas sākumiem stāsta Diāna. Pēc pirmā bērna viņai nebija darba, kurā atgriezties, tāpēc bija iespēja visu sākt no nulles. “Man bija liels pārdomu posms. Domāju par to, ka esmu mamma mājās, ir nenormāli grūti sarunāt konkrētu laiku, kad iziet ārā, satikties, jo plāni mainās. Tā sapratu, ka ir jāizveido virtuāla kopstrādes telpa, kurā mēs, sievietes, mammas, varam satikties laikā, kad mums ir ērti,” teic Diāna. Sākotnēji kopstrādes vidi Diāna veidojusi kā telpu, kurā satikties tieši māmiņām.
Diāna ir zīmolvede. Kā viņa pati skaidro, zīmols piemīt gan cilvēkam, gan uzņēmumam, to varam traktēt kā tēlu un personību. “Lai tavs potenciālais klients saprastu, ka jums ir pa ceļam, zīmols palīdz precīzi mērķēt ziņu, kuru viņam vēlies aiznest,” par zīmola nozīmi stāsta Diāna. Vaicājam viņai, kā attīstīt savu zīmolu?
“Kad esam mājās ar maziem bērniem, rodas idejas. Arī es uztamborēju vienu jaciņu, bet sapratu, ka tas nav man. Ar pirmo bērnu biju domājusi, ka vajag realizēt ideju par barošanas krūšturi, kuram nevajag ieliktnīšus. Domāju, ka tā būs mana biznesa ideja, taču kādu laiku ar to pakoķetēju un atmetu. Sapratu, ka mana vieta ir palīdzēt attīstīt zīmolu un ieraudzīt cilvēka superspējas,” stāsta Diāna.
Viņa uzsver, ka Latvijā radītās lietas ir ārkārtīgi labas, spēcīgas un kvalitatīvas, taču zīmolam svarīgas arī ambīcijas. “Es nesaku, ka obligāti vajag fabriku, eksportu un miljonus. Veiksmīgs bizness ir tad, kad jau no paša sākuma domā nopietni un saproti, ka tev cenā jāierēķina arī sava alga, laiks un brīvlaiks,” stāsta zīmolvede. Viņa norāda, ka sieviešu bizness ir ļoti saistīts ar prioritāšu pārvērtēšanu, jo bērna ierašanās liek dzīvei apmest kūleni un labāk saproti, kam vēlies vai nevēlies veltīt savu laiku. “Ir pietiekami daudz brīvā laika, lai rastos ideja. Tad kādai no idejām pieķeries. Pirmās idejas lielākoties saistītas ar mammošanās laiku,” stāsta Diāna, piebilstot, ka dažiem izdodas arī šajā periodā tapušās idejas pacelt un iznest gan Latvijas, gan pasaules kontekstā. “Daudzi uzņēmēji atzīst, ka viņi bija domājuši, ka būs vieglāk. Ne visi cilvēki ir radīti uzņēmējdarbībai, jo praktiski visu laiku esi pieslēgumā. Lai gan vari regulēt savu darba laiku, tomēr visā pārējā laikā jādomā par attīstību, pārdošanu,” tā Diāna.
Ko darīt tad, ja biznesa ideja nav bijusi veiksmīga? “Uztver to kā iespēju kaut kam citam, iespēju paspēlēties ar idejām. Spēles elements ļauj dzīvē ieviest rotaļīgumu un prieku,” saka Diāna.
Runājot par sava biznesa un zīmola veidošanu, Diāna atzīst, ka visa pamatā ir drosme. “Pašapziņa un drosme bieži vien ir tās divas lietas, kas pietrūkst. Tās aug, kad redzi savus pirmos darba augļus, kad cilvēki balso ar savu maciņu,” saka viņa. Jo vairāk ārējo apstiprinājumu cilvēks saņem savai biznesa idejai, jo vairāk viņš pats sev notic. “Protams, vislabāk ir strādāt ar iekšējo sajūtu, ka jau standartā sev tici, jo tas aiztaupa sev daudz laika,” uzsver zīmolvede Diāna Ņikitina.