Celies un strādā!

Celies un strādā!

12. Mar 09:43 monchulis monchulis

Laiks lido vēja spārniem un kopš pēdējā ieraksta esmu paspējusi divreiz izmēģināt TRX jeb piekares sistēmas treniņu. Kas tad slēpjas zem šiem 3 burtiem? Man patika definīcija, ka tas ir "piekares sistēmas treniņš, kurā galvenais slodzes elements ir katra lietotāja ķermeņa svars, turoties ar rokām vai kājām pie speciālajiem rokturiem". Vienkāršāk sakot, ir viens piekares punkts ar siksnām, kuru galos ir rokturi. Turoties pie rokturiem, tiek izpildīti vingrojumi.

Vingroju variāciju ir ļoti daudz, un tos var piemērot individuāli, tātad nav nozīmes, vai tu esi pieaugušais vai bērns, sportists vai ar sportu uz "jūs". Iesākumā gan vajadzētu darboties apmācīta trenera vadībā, jo, lai gan traumu risks ir minimāls, tas tomēr pastāv, īpaši, ja darbojās nepareizi. Pašlaik šis fitnesa veids ir tik populārs, ka nav problēmu to atrast sev tuvākajā sporta klubā, turklāt par demokrātisku cenu. 

Izmantojot SPORTLEX aplikāciju, es izvēlējos TRX treniņu Sporta klubā PANATTA pavisam vienkārša iemesla dēļ - tas atrodas tuvu mājām! Tā kā vakari man aizņemti un pēc dabas esmu rīta cīrulītis, tad nospriedu, ka treniņu apmeklēšu piektdienas rītā. Nez kādēļ biju iedomājusies, ka rīta treniņā varētu būt mazāk cilvēku. Te gan es alojos... 

Treniņa sākums pulksten astoņos, ilgums - viena stunda. Tā kā man šī bija pirmā prakstiskā pieredze ar TRX, tad trenere Līva laipni paskaidroja kas, ko un kā notiek. Parasti ierodoties, katrs pats ar karabīnēm piekarina siksnas pie griestiem un pielāgo atbilstošu garumu. Siksnas viegli regulējās, līdz ar to nav problēmu treniņa laikā mainīt to garumu, pielāgojot dažādiem vingrinājumiem. 

Kā jau vienmēr un visur sākam ar nelielu iesildīšanos, paskrienam un treneres vadībā pastaipāmies. Tad ķeramies pie siksnām. Vingrinājumi gan ķermeņa augšdaļai, gan apakšdaļai. Katru vingrinājumu izpilda noteiktu laiku - ja pareizi atceros, tad 40 sekundes. Brīžiem man šķita, ka tās ir garākās 40 sekundes mūžā... Lai gan vairums vingrinājumu šajā treniņā bija uz kājām, es tomēr vairāk jutu rokas. Trenere pēc tam teica, ka pirmajās reizēs tā ir, kamēr iemācās "neiekrampēties" rokturos un nesasprindzināt rokas tik ļoti. Teikšu godīgi - rokas bija tas, ko pēc šī treniņa jutu vēl dienas trīs. Treniņa beigās neiztrūkstošā daļa - atsildīšanās - un stunda ir paskrējusi nemanot! 

Tā kā pēc pirmā TRX treniņa man bija tik pozitīvs iespaids, ka gribējās vēl, tad nākamajā piektdienā jau atkal astoņos no rīta biju tajā pašā Sporta klubā PANATTA pie tās pašas treneres Līvas. Šoreiz bija sagatavots apļa treniņš - padsmit stacijas, katrā noteikts vingrinājums, ko pildām noteiktu laiku, un maināmies pa apli. TRX tika papildināts ar dažādiem papildlīdzekļiem, piemēram, pildbumbām, svaru ripām un vingrošanas bumbu. Stundas laikā sanāca 3 apļi. Šķiet, ka otrajā treniņā jau sanāca labāk izpildīt vingrojumus, vismaz nešūpojos tik dikti, pildot tos, tas nozīmē, ka sāk strādāt arī dziļie muskuļi. Tie ir tie, kurus ikdienā parasti piemirstam trenēt, tomēr šie muskuļi ir svarīgi, ja gribam justies labi!

Pēc treniņa gan patīkams nogurums kājās, gan arī enerģijas pieplūdums, kas saglabājās visu atlikušo dienu, sēžot ofisā pie datora. Katrā ziņā, ja ir iespēja, tad iesaku treniņus apmeklēt tieši rītos, pirms dienas darbiem, jo tas palīdz pamosties un uzlādē dienai! 

Izskatās, ka, pateicoties SPORTLEX un Māmiņu klubam, savai ikdienai pievienošu vēl vienu fizisko aktivitāti - piekares sistēmas treniņu jeb TRX! Tomēr plānā ir pamēģināt kaut ko man mazliet nesaprotamu, tāpēc ceru, ka nākamais ieraksts būs par Aqua Bike.