Blogeris - vai tā ir profesija, ar kuru var nopelnīt?

03. Jan 2019, 00:12 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Blogeri, mikroslavenības, influenceri mūsu valstī ir salīdzinoši jauna parādība, taču cik lielā mērā šo nodarbošanos var saukt arī par profesiju un vai ar to var nopelnīt?

Komunikāciju aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes pasniedzēja Olga Kazaka skaidro, ka uzņēmēji ir ļoti ieinteresēti sadarboties ar šīm personībām, tajā pašā laikā rodas jautājums, vai to tiešām var dēvēt par profesiju?

Speciāliste norāda, ka tad, ja cilvēks vēlas nonākt nākamajā līmenī un ar savu nodarbošanos pelnīt, jāņem vērā, ka tas prasa vērā ņemamus laika resursus, lai veidotu vizuālo saturu, rakstītu. Otrkārt, ja par to maksā, tas jau ir kritērijs, jo, kā liecina pašreizējā situācija, uzņēmēji jau ir gatavi maksāt par to, lai personība pastāstītu par savu pieredzi produkta lietošanā, testētu produkciju, tāpēc tas jau ir kritērijs, lai šo nodarbošanos sauktu par profesiju.

Komunikāciju aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes pasniedzēja Olga Kazaka: "Pašam blogerim ir jādomā, kā kļūt pēc iespējas profesionālākam, jo uzņēmēji ir gatavi veikt nopietnas investīcijas arī šajā resursā, labi saprotot, ka no tā var gūt atdevi. Tieši tāpēc uzņēmēji pārplāno savu budžetu." O. Kazaka min piemērus arī no savas aģentūrs darba, stāstot, ka dažkārt uzņēmēji pārplāno finanses, kas sākotnēji iecerētas reklāmas izvietošanai glancētajos žurnālos, pārvirzot tās uz Instagram resursu.

Stila konsultante, bloga armaneva.com autore Maija Armaņeva atceras, ka savulaik, sākot radītu saturu, saņēmusi atgriezenisko saiti, taču vienā brīdī pašai radies jautājums, kāpēc gan uzņēmēji pie viņas nevēršas ar saviem piedāvājumiem. Tāpēc, daudz lasot, apmeklējot lekcijas, guvusi atziņu, ka pašai ir jāiet pie uzņēmumiem, stāstot par to, ko vari viņiem piedāvāt, kas esi, jo nedrīkst sēdēt un gaidīt, ka viss notiks pats no sevis.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pirms lidot uz Izraēlu, mēs ar @maris_mezhals daudz dzirdējām un lasījām par strikto kontroli lidostās, ka nāksies izģērbties bez maz vai līdz apakšveļai, ka tiek ļoti kaislīgi pārbaudīta bagāža, ka tiks uzdoti jautājumi no sērijas ‘ar kādu nolūku lidojat uz Izraēlu, kur strādājat un vispār pārādiet savu Instagramu...!’ ? Vai nu mums paveicās vai tā vairs nav, jo ielidojot Telavivā, mēs nesaskārāmies ar visu to, par ko mūs biedēja. Protams, ne tikai lidostā, bet arī visās publiskajās vietās (muzejos, marketos, veikalos) ir drošības kontrole un tiek pārbaudītas somas, bet tas viss piederas pie lietas, ja runa iet par valsts politisko vietu pasaulē. Neskatoties uz visiem iebiedēšanas faktoriem, mēs esam šeit un izbaudām gan kultūru, gan pašu pilsētu, tās garšas un kontrastus. Ir tikai otrā diena un mums vēl priekšā tik daudz ko redzēt! Rīt dosimies uz citiem rajoniem un vēlāk arī uz citām pilsētām, tuksnešiem un klinšu alām, oāzēm un pludmalēm. Tikai tagad saprotam, ka ar nedēļu vien nepietiek, lai iepazītu visu Izraēlu! ??♥️

A post shared by ⚜Maija Armaneva ?? (@maija_armaneva) on

Olga Kazaka norāda, ka zīmoli, izvēloties viedokļu līderus, ar kuriem sadarboties, ņem vērā vairākus nosacījumus:

  • blogera sociālo mediju auditorijas vecumu;
  • īsto sekotāju skaitu - vai konta sekotāji ir cilvēki, uzņēmumi vai arī sekotāji, kas piesaistīti ar naudas palīdzību;
  • auditorijas iesaisti;
  • blogera tēla atbilstību zīmola vēstījumam;
  • spēju pildīt vienošanos.

Tāpat arī, sākot blogot, bieži vien blogeri prāto par valodas izvēli, uzskatot, ka blogošana latviešu valodā sašaurina viņa iespējas, lai gan patiesībā tiek aizmirsts, ka zīmoliem tiek piešķirts finansējums, lai uzrunātu tieši latviešu auditoriju, tāpēc blogošana latviešu valodā ir sava veida priekšrocība.

Blogere un mārketinga speciāliste Elizabete Gorina, atbildot uz jautājumu, vai vari vienā dienā pamosties un nolemt, ka turpmāk būsi veiksmīgs blogeris, pret šādu apgalvojumu izturas kritiski, norādot, ka klasiskajām profesijām ir ļoti konkrēts ceļš, kā līdz tām nonākt, taču blogera gadījumā ceļi līdz šai profesijai var būt ļoti dažādi. Vienlaiksu par blogeri, viņasprāt, sevi var dēvēt tikai pēc konkrētiem sasniegumiem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

November ? Can't imagine this autumn without a teddy coat ?

A post shared by Elizabete Gorina (@liz_gorina) on