20 ieteikumi saldākam un labākam miegam

20 ieteikumi saldākam un labākam miegam

20. Oct 23:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Labs miegs garantē, ka nākamajā dienā jūtamies mundri, enerģiski un varam sasniegt jaunas virsotnes. Neatkarīgi no tā, vai runājam par bērnu vai arī pieaugušo, kvalitatīvam miegam patiesi ir liela nozīme, tāpēc vaicājām Māmiņu Kluba mammām un tētiem, kādi ir viņu ikdienas paradumi, kā uzlabot sava miega kvalitāti, kā arī palīdzēt labāk izgulēties bērniem.

Lūk, 20 populārākie ieteikumi, kurus, ieviešot savā ikdienā, noteikti uzlabosi arī sava un savas ģimenes miega kvalitāti!

  1. Ievēro ikvakara gulētiešanas rituālu, kas organismam palīdzēs labāk sagatavoties miegam.
  2. Pirms gulētiešanas izvēdini telpu.
  3. Bērnam saldāku miedziņu padarīs vecāku dziedātā šūpuļdziesma vai vakara pasaciņa.
  4. Miegu ietekmē arī uzturs, tāpēc seko līdzi, lai tas būtu sablansēts, bagāts ar sezonālajiem augļiem un dārzeņiem. Centieties 2 stundas pirms gulētēšanas neēst (tas gan neattiecas uz pavisam mazajiem, kuri vēl pārtiek no māmiņas piena vai piena maisījuma).
  5. Savlaicīgi pieklusini telpā apgaismojumu, izslēdz TV.
  6. Cenšaties ik vakaru doties pie miera vienā un tajā pašā laikā, arī brīvdienās.
  7. Parūpējies, lai būtu ērts matracis un kvalitatīva gultasveļa.
  8. Savlaicīgi saplāno nākamo dienu, savādāk, domājot par to, kas rīt jāpagūst, būs grūtāk aizmigt.
  9. Labākam miegam palīdz nomierinoša vanna pirms gulētiešanas.
  10. Izvēlies ērtu naktsveļu no dabīgiem materiāliem.
  11. Ja vakara pusē nenāk miegs un laukā ir labs laiks, varat doties vakara pastaigā, kas palīdzēs vēlāk vieglāk aizmigt.
  12. Nodrošini telpā optimālu temperatūru, lai nebūtu ne par karstu, ne par aukstu.
  13. Istabu nodrošini ar tumšiem aizkariem, kas neļaus telpā iekļūt apgaismojumam no ielas.
  14. Labāk palīdz iemigt un saldāku miegu nodrošina pāris pilieni lavandas eļļas uz spilventiņa.
  15. Bērniņam vieglāk aizmigt palīdzēs mīļmantiņa. Ja vēl tā smaržo pēc māmiņas, miedziņš būs vēl mierīgāks.
  16. Centies pirms gulētiešanas neuzņemt daudz jaunas informācijas vai arī aizsākt jaunus darbus.
  17. Lai pirms gulētiešanas nomierinātos, vakarā veic nomierinošus jogas vingrinājumus.
  18. Regulāri maini gultasveļu, lai tā vienmēr būtu "svaiga" un patīkama.
  19. Seko līdzi tam, lai telpā būtu optimāls gaisa mitrums. Pārāk sausā vai mitrā telpā būs nemierīgāka gulēšana.
  20. Dienas otrajā pusē neaizraujies ar gāzētu dzērienu vai arī kafijas dzeršanu.