Kur slēpjas labas pastaigas noslēpums? Pareizi, svarīgākais ir, lai bērnam un vecākiem būtu vienlīdz interesanti pavadīt laiku kopā svaigā gaisā!
Pastāsti bērnam, kā un kurp jūs dosieties pastaigāties. Labāk iepriekš izdomāt savu ceļojuma plānu ar noteiktu mērķi: piemēram, salasīt vecmāmiņai puķītes, atrast lapas herbārijam, iepazīties ar jauniem kukaiņiem, pabarot pīlītes parkā, ieraudzīt jaunu automašīnas marku, aizskriet līdz bērnu laukumiņam.
Brīnišķīgi, ja iepriekš iespējams sagatavot 2-3 aktīvas rotaļas, kas piemērotas tavam bērniņam un viņa mazajiem draugiem.
Bērniem, kas vecāki par 3 gadiem, komunikācija ar vienaudžiem nav mazsvarīgāka par attīstošām rotaļām.
Kopīgas izklaides māca bērnus sadarboties, rīkoties saskaņā ar noteikumiem, attīsta viņu patstāvību, palīdz pārvarēt bailes, un, pats galvenais, rotaļājoties, bērniņš apgūst veiksmīgas komunikācijas iemaņas, kas kļūs par viņa sociālās veiksmes pamatu nākotnei.
Ņaudam un rukšķam!
"Apnicis mums jau ņaudēt. Gribam kā sivēni - rukšķēt!" - tā teica kaķēni kādā pasakā. Bet mums jātiek te skaidrībā! Sadalām spēlētājus divās komandās - viena būs kaķēni, otra - sivēni. Viņi attiecīgi - ņaud un rukšķ. Pēc tam katram aizsien acis un sajauciet viņu secību. Viņiem, pēc iespējas ātrāk, jāatrod sava komanda, neizejot no teritorijas!
Gredzentiņš
Šajā spēlē bērniem jāstājas aplī. Tam, kurš vada plaukstās ieliek gredzentiņu vai ko citu sīku. Visi pārējie spēlētāji zem viņa rokām liek savas plaukstiņas laiviņas formā.
Tas, kas vada, nodo kādam no pārējiem spēles dalībniekiem gredzentiņu tā, lai pārējie par to nenojaustu.
Pēc tam jāizrunā frāze: "Gredzentiņ, gredzentiņ, parādies!". Tam, pie kura ir gredzentiņš, jāskrien spēles vadītāja vietā, pārējiem viņš jāmēģina aizturēt.
Ja tam, kam ticis gredzentiņš, izdodas aizbēgt, viņš vada, ja nē, vadītājs ir tas pats, no kura gredzentiņu viņš saņēma.
Kaķi un peles
Sākumā jāizvēlas, kurš būs kaķis, un kurš būs pele. Pārējiem jāstājas aplī un jāsadodas rokās. Kaķim jāatrodas apļa ārpusē, pelei - iekšpusē.
Kaķis mēģinās tikt pie peles, ko sargā pārējie, traucējot kaķim izlīst pa apļa apakšu vai augšu.
Bet kaķim var izdoties tikt aplī Un tādā gadījumā spēlētājie ātrāk jāsarauj ķēde, lai pelīte varētu izsprukt no apļa un pagūt pieķerties kāda rokai, kamēr kaķis viņu ķer. Ātri jāizveido jauns aplis kaķi atstājot iekšpusē. Tagad kaķim jātiek ārā, tiklīdz kaķis tiek ārā, pelīte atkal paliek apļa iekšpusē.
Spēle turpinās līdz kaķis noķer peli.
Pēdējais pāris šķiras
Jo vairāk bērnu, jo jautrāka spēlēšana. Visi stāv pa pāriem viens aiz otra. Bez pāra ir spēles vadītājs, kurš stāv visiem priekšā un saka "Pēdējais pāris šķīrās".
Pēdējais pāris skrien ap rindu katrs pa savu pusi un rindas priekšgalā satiekas, saķeroties rokās.
Ja skriešanas laikā vienu no pāra vadītājs noķer, tad tas, kurš nav noķert un paliek bez pāra, ir vadītājs. Bet jaunais pāris stājas rindas priekšgalā.
Jūra bango
Vadītājs skaita pantiņu "Jūra viļņojas viens, jūra viļņojas divi, jūra viļņojas trīs…"
Kamēr skaita pantiņu, pārējie spēles dalībnieki drīkst kustēties, locīties, utt. Bet tad, kad beidz skaitīt, jāsastingst tādā pozā, kādā tajā brīdī atrodas.
Tad vadītājs iet pie katra spēlētāja un iekustina viņu. Spēlētājs attēlo kādu no jūras iemītniekiem, bet vadītājam jāuzmin, kas tiek tēlots.
Ēdams - neēdams
Nepieciešama bumba un bērnu kompānija, kas sēž aplī un ķer bumbu. Tas, kurš bumbu met, nosauc ēdamu vai neēdamu lietu un vārdu tam, kuram bumba veikli jānoķer, ja nosaukts ir kaut kas ēdams, vai arī bumbu neķer, ja nosaukta neēdama lieta.
Ja bumbu noķer tad, kad ir nosaukta neēdama lieta, tad spēlētājs nāk riņķa vidū un vada spēli.
Akmentiņ, lec ārā!
Spēlē nepieciešami vismaz četri spēlētāji. Visi apsēžas saāķētiem elkoņiem viens otram blakus. Vadītājam ir akmentiņš, kas paslēpts kopā saliktās plaukstās.
Viņš staigā spēlētājiem un kādam ieliek akmentiņu rokās, imitējot darbību arī pie pārējiem. Vadītājs nokliedzas: "Akmentiņ lec laukā!" Akmentiņa turētājam jāmēģina izlēkt. Pārējie cenšas apturēt akmentiņa turētāju.
Nesaki ne jā, ne nē, ne balts, ne melns
Jāskaita skaitāmpantiņš un jāuzdod speles dalībniekiem jautājumi, uz kuriem jaatbild, nepasakot "jā", "nē", 'melns", "balts". Tiklīdz kāds pasaka aizliegto vārdu, tā viņš spēli ir zaudējis.
Skaitāmpantiņš "Še tev dālder's, pērc ko gribi, nesaki ne "Jā", ne "Nē", ne "melns", ne "balts".
Augstāk par zemi
Pūcīte
Izvēlieties to, kas spēli vadīs, tā būs arī pūce. Pārējiem bērniem jāatdarina putni. Putniņi brīvi var skraidīt, vicinot rociņas kā spārniņus.
Pūcīte sēž noteiktā laukuma vietā. Kad pieaugušais saka "Nakts", Pūcīte ceļas un skrien, sekojot putniņiem.
Putniņiem pēc signāla "Nakts" jāpaliek uz vietas, nedrīkst kustēties. Kurš pakustas, to Pūcīte ved uz savām mājām. Un pati atkal dodas uz laukumiņu. Kad pieaugušais saka "Diena", Pūcīte dodas uz savām mājām, bet putniņi var atkal lidināties, izņemot tos, ko Pūcīte atvedusi uz mājām.
Spēle pārtrūkst, kad Pūcei mājās ir jau 3 putniņi. Tad izvēlas jaunu Pūcīti un spēle var sākties no gala.
Prieku no aktivitātēm svaigā gaisā gūst visi - gan bērni, gan pieaugušie, ja atpūta apvienota ar attīstošām nodarbēm un aktīvām rotaļām.
Rotaļājieties ar bērniem, pastaigājieties ar prieku!