Vai ir konkrēts laiks, no kura visiem bērniem jāiet uz podiņa? Kad uzsākt podiņmācību? Ar savu pieredzes stāstu Māmiņu Kluba 4. novembra TV raidījumā dalījās mazās Stefānijas Asjas māmiņa Jeļena Karadžana.
Klīniskā psiholoģe un psihoterapeite Līga Bernāte, vaicāta par podiņmācību, skaidro, ka no psiholoģiskā aspekta tiek uzskatīts, ka viena no pazīmēm, kas norāda, ka bērns varētu būt gatavs apgūt iešanu uz podiņu, ir brīdis, kad viņš sāk lietot jēdzienus “es” un “mans” un sācis apzināties savu “es”. “Tas nozīmē, ka bērna personība ir tiktāl nobriedusi, ka viņš čurāšanas un kakāšanas nozīmē saprot, ka no kaut kā atsakās,” saka L. Bernāte. Viņa gan atgādina, ka katrs bērns attīstās ļoti individuāli – viens staigāšanu un runāšanu apgūst ātrāk, bet cits lēnāk.
Gadījumā, ja bērns valodas attīstībā ir lēnāks, arī tas var būt viens no faktoriem, kāpēc ar podiņmācību var sekmēties grūtāk, jo, ejot uz podiņu ir svarīga komunikācija un spēja izteikties.