VISS par to, kā atgūt formu pēc dzemdībām

VISS par to, kā atgūt formu pēc dzemdībām

04. Sep 2017, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pēc dzemdībām aktuāls kļūst jautājums par formas atgūšanu. Mēs bieži par to esam runājuši, šajā reizē - laiks apkopot informāciju!

Jautājums ekspertam: kad pēc dzemdībām var atsākt nodarboties ar sportu?

„Vēlos savā ikdienā ieviest vairāk kustību, tāpēc pēc dzemdībām esmu nolēmusi apmeklēt tieši nūjošanas nodarbības. Esmu dzirdējusi, ka tās ir saudzīgas un organismam veselīgas. Bet, kā zināt, cik ilgi pēc dzemdībām var atsākt nodarboties ar sportu?“ jautā kāda mūsu lasītāja. Atbild fizioterapeite Kristīne Stalīdzāne>>

Fizioterapeite: „Pēcdzemdību josta ievērojamu efektu nesniedz”

„Kas būtu jādara, lai pēc dzemdībām veiksmīgāk savilktos vēders? Kurā dienā pēc dzemdībām drīkst likt pēcdzemdību jostu un kāda ir tās funkcija,” jautā kāda topošā māmiņa. Māmiņu Klubam konsultē fizioterapeite Kristīne Stalīdzāne. Uzzini vairāk>>

Māmiņas ēdienkarte pēc dzemdībām

To, kā māmiņai pēc dzemdībām ēst, lai atgūtu skaistu figūru, stāsta diētas ārste Lolita Neimane. Bieži vien kļūdas, ko pieļauj jaunās māmiņas ēšanā saistās ar to, ka vai nu tiek ēsts par diviem, vai arī ievērotas pārmērīgas diētas. Principā, bērniņa zīdīšanas laikā māmiņai papildus vajadzīgas tikai 400 kalorijas, kas ir apmēram1  kg arbūza. Vairāk lasi te>>

Kā notievēt un tikt vaļā no vēderiņa pēc dzemdībām?

Pēc dzemdībām jau tā ir ļoti daudz dažādu jautājumu sākot no jaundzimušā aprūpes lietiņām, beidzot ar to, kā atgriezties savā agrākajā formā un tikt vaļā no apaļīgā vēderiņa. Vai tas vispār ir iespējams un cik ilgā laikā? Lasi un uzzini!>>

Pašsajūta pēc dzemdībām

Bērniņa dzimšana ir svarīgs notikums, un katra mamma to izdzīvo pa savam. Tu vari justies gan laimīga un spēka pilna, gan arī fiziski un morāli nogurusi, tāpat vari justies arī vīlusies, un ir pat iespējamība ieslīgt depresijā. Ja tev bijuši plīsumi, vai veikts iegriezums, tevi var satraukt papildus arī sāpes, ko jūti nokārtošanās laikā. Tu drīksti justies arī nogurusi. Bet, lai kā tu justos, atceries, ka organismam ir jāļauj atjaunoties pēc šī sarežģītā, fizioloģiskā procesa. Ķeizargrieziens ir nopietna operācija, tāpēc sevi pēc tā ir jāsaudzē, jāļauj spēkiem atjaunoties, un tad arī tu pati jutīsies visai drīz labi.  Konsultē ginekologs Sandra Tamane. Uzzini vairāk>>

Pilates māmiņai un mazulim: jau dažas dienas pēc dzemdībām

Jaunajām māmiņām viens no piemērotākajiem vingrošanas veidiem jau dažas dienas pēc dzemdībām ir pilates. Tavs organisms ir saguris pec ilgajiem grūtniecības mēnešiem un dzemdībām, kas sievietei ir ne tikai emocionāls pārdzīvojums, bet arī smags fiziskais darbs, kas prasījis daudz spēka.

Vēdera muskuļi grūtniecības laikā ir izstiepušies, kļuvuši vājāki, līdz ar to mainījusies arī Tava stāja. Dzemdībās izstiepušies arī iegurņa pamatnes muskuļi, kā dēļ nav balsta iekšējiem ķermeņa lejasdaļas orgāniem un tiek traucēta to normālā darbība, kas var izpausties, piemēram, kā urīna nesaturēšana. Tāpēc pēc dzemdībām atgūt formu ir svarīgi ne tikai izskata, bet arī veselības dēļ. Uzzini vairāk>>

Ķeizargrieziens un sports

Pēc ķeizargrieziena dzemdībām tev būs jāpagaida mazliet vairāk kā 6 nedēļas, lai sāktu domāt par atgriešanos formā, kāda tev bija pirms grūtniecības. Pirms sāksi nodarboties pastiprināti ar sportu, jādodas pie ārsta, kurš pārliecināsies par to, vai rēta ir kārtīgi sadzijusi. Neliela slodze, piemēram, pastaigas, muskuļu stiepšanas vingrinājumi noderēs ikvienai sievietei, jo ikviena fiziskā aktivitāte, pat tāda, kas neliek svīst un pagurt, palīdz ātrāk organismam atjaunoties. Konsultē fizioterapeite Kristīne Stalīdzāne>>

Intīmā vingrošana pēc dzemdībām

Daudzām sievietēm pēc dzemdībām rodas urīna nesaturēšana, arī intīmā dzīve vairs nesagādā baudu. Ko darīt? Nodarboties ar intīmo vingrošanu! Tajā galvenais uzsvars tiek likts uz visu muskuļu grupu, kas grūtniecības laikā bija īpaši noslogotas, stiprināšanu. 

Pirmajās nedēļās un mēnešos pēc dzemdībām dzemde pamazām saraujas un ieņem to pašu lielumu kā pirms dzemdībām, vēdera muskuļu šķiedras saīsinās un ķermeņa audi atkal kļūst stingrāki – ķermenis ieņem iepriekšējo formu un apveidus. Šie procesi norisinās tādēļ, ka organismā vairs netiek ražoti tie hormoni, kas grūtniecības laikā. Tomēr ne vienmēr ķermenis pats tiek galā ar šo uzdevumu. Lasi vairāk>>

Vingro un atgūsti figūru pēc dzemdībām!

Tikai nedaudzām jaunajām māmiņām, jau nākošajā dienā pēc dzemdībām izdodas tikt vecā izmēra drēbēs. Bieži vien ar nožēlu ir jāstīvē kājās grūtnieču bikses, jo bērniņš gan ir piedzimis, bet iegūtie kilogrami pazuduši nav. Ko darīt? Fitnesa trenere Zane Savicka lieku reizi atgādina - māmiņām pēc dzemdībām noteikti nevajadzētu uzsākt notievēšanas diētas, kas vērstas uz ātriem rezultātiem. Lasi vairāk>>

PERSONĪGĀ PIEREDZE

Grūtniecības sekas - kā atgūt formu?

20130725153726-58287.jpg

INGA_HARTIKA: Vai es spēju samierināties ar ķermeņa izmaiņām pēc dzemdībām?

20140804140937-22132.jpg

MADARAK: "Draudzenes pat pēc diviem bērniem" jeb šo vasaru sagaidu labā formā!

20140606101401-53025.jpg