Slimības un maternitātes pabalsta saņemšanai nebūs vajadzīgs darba devēja apstiprinājums

Slimības un maternitātes pabalsta saņemšanai nebūs vajadzīgs darba devēja apstiprinājums

18. Jun 2014, 10:26 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

No 2015.gada 1.jūlija slimības un maternitātes pabalstu saņemšanai nebūs vajadzīgs darba devēja apstiprinājums par to, ka laikā, par kuru darbiniekam izsniegta darba nespējas jeb slimības lapa, viņš tiešām nav strādājis, tā šodien nolēma valdība.

Labklājības ministrijā (LM) skaidro, ka tādējādi būs vienkāršāks slimības un maternitātes pabalsta pieprasīšanas process un mazināsies administratīvais slogs pabalstu pieprasītājiem. Šobrīd, lai saņemtu minētos pabalstus, ir jāuzrāda darba nespējas lapa un darba devēja apstiprinājums par personas neierašanos darbā.

LM speciālisti norāda, ka līdz 2015.gada decembrim darbnespējas lapas tiks izsniegtas papīra formātā, bet pēc tam tās tiks sagatavotas elektroniski, to paredz šā gada 1.aprīlī spēkā stājušies "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu".

Izmantojot sistēmu, no 2015.gada 1.jūlija slimības un maternitātes pabalsta pieprasīšanai būs nepieciešams tikai pieprasītāja iesniegums, kuru viņš varēs iesniegt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā (VSAA) arī elektroniski. Iesniegumā personai būs jāapliecina, ka darba nespējas laikā viņa nav strādājusi, savukārt VSAA rīcībā, tāpat kā līdz šim, būs informācija par sociālās apdrošināšanas iemaksu periodiem, kas ļaus to pārbaudīt.

Kristīne Miļūna 
LETA
Blumen Blumen 18. Jun 2014, 18:19

Ta ir loti laba zina