Kam ziemā jābūt topošās māmiņas uzturā?

Kam ziemā jābūt topošās māmiņas uzturā?

27. Jan 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Sabalansēts uzturs ir svarīgs ikvienam, jo sevišķi gaidību laikā, lai nodrošinātu sevi un puncī augošo bērniņu ar visiem vajadzīgajiem vitamīniem un uzturvielām. Tas attiecas arī uz ziemu, kad, diemžēl, vietējo dārzeņu un augļu piedāvājums nav tas plašākais.

Tomēr, par spīti tam, ir iespēja nodrošināt pilnvērtīgu uzturu, lai justos labi un organisms saņemtu visu vajadzīgo, jo grūtniecības laikā ķermenim ir nepieciešams daudz enerģijas, lai palīdzētu mazulim attīstīties.

Ko iekļaut savā ikdienas uzturā gaidību laikā ziemā?

Sezonas saknes un dārzeņi

Lai gan šobrīd nevari mieloties ar svaigiem zaļajiem zirnīšiem tieši no dobes, tomēr ir iespēja savās maltītēs iekļaut vietējos dārzeņus un augļus, kas vēl saglabājušies pagrabos. Piemēram, bietes, ķirbji, burkāni, rāceņi. Dažādo dārzeņu pagatavošanas veidus un nebaidies izmēģināt jaunas receptes, lai vietējie dārzeņi neapniktu.

Tāpat arī zupās un sautējumos vari izmantot kāpostus, kas būs labs C vitamīna avots.

Ogas

Līdz vietējām ogām vēl jāuzgaida, taču ir ogas, kuras vari vēl no pagājušās ražas atrast veikalu plauktos arī šobrīd. Iespējams, tev arī pašai mājās ir saglabātas rudenī lasītās dzērvenes, brūklenes vai sasaldētas zemenes no pašu dārza. Šīs ogas ir lielisks C vitamīna avots, kas tev palīdzēs stiprināt savu imunitāti.

Zaļumi, sīpoli, ķiploki

Tie satur daudz dabīgu vielu, kas stiprina imūnsistēmu. Īsta vitamīnu bumba šajā laikā būs arī mikrozaļumi, kurus vari pievienot zupām, dažādām citām maltītēm un arī atsvaidzināt ar tiem savas brokastu maizītes.

Putras

Putra brokastīs nodrošinās enerģiju visai dienai, kā arī aukstajā gada laikā palīdzēs uzturēt siltumu un sniegs spēku darba gaitām. Graudaugi ir lieliska iespēja papildināt savu uzturu ar vērtīgajiem ogļhidrātiem.

Liellopu gaļa

Gaļa, kas bagāta ar dzelzi, paaugstinās hemoglobīna līmeni, un to vērtīgi savā uzturā iekļaut ikvienai māmiņai, ne tikai tām, kuras saskaras ar anēmiju. 

Piena un skābpiena produkti

Domājot par topošās māmiņas uzturu, nedrīkst ignorēt arī vērtīgos piena produktus, kas papildus gaļai būs kā vēl viens olbaltumvielu avots. Iekļauj savā uzturā kefīru, nesaldinātus jogurtus, biezpienu.