Kā novērst un mazināt grūtnieču nelabumus?

Kā novērst un mazināt grūtnieču nelabumus?

26. Aug 2018, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Šobrīd esmu 20. grūtniecības nedēļā un nelabumi man ir pārgājuši. Tomēr atceros, ka gaidot pirmo bērniņu, periodiski ar tiem mocījos visus deviņus mēnešus. Sakiet, vai ir kādas tautas metodes, kuras var izmantot, lai nelabumus mazinātu,” jautā kāda topošā māmiņa. Konsultē Māmiņu Kluba dzemdību sagatavošanas kursu vecmāte Inese Kampusa.

„Lai kaut ko ieteiktu, vispirms grūtniecei vajadzētu apmeklēt savu ginekologu vai vecmāti un uzzināt nelabumu cēloni.

Visbiežākās ir pirmā trimestra nelabuma sajūtas, kuras parasti pāriet līdz 14.grūtniecības nedēļai. Tad kādu laiku problēmu nav, bet tuvojoties grūtniecības beigām, atkal var piemeklēt nelaba dūša, kas liecina par to, ka sievietes organisms lēnām gatavojas dzemdībām.

Šī nelabuma sajūta parādās, saīsinoties dzemdes kaklam, un tai raksturīga šķebinoša sajūta, kad nav nedz īsti labi, nedz arī gribas vemt.

Protams, nelabumu var izraisīt arī braukšana transportā vai kādas konkrētas, spēcīgas smaržas vai smakas,” uzskaita vecmāte.

Lai slikto dūšu mazinātu, var izmēģināt dažus Ineses Kampusas ieteikumus.

„Ja nomoka grūtnieču nelabumi, viens mans ieteikums ir pasekot līdzi tam, lai uz nakti pirms gulētiešanas nepārēdamies! Tad, ja ieturam maltīti un uzreiz dodamies gulēt, kuņģis pārtiku nespēj sagremot un tas var radīt nelabuma sajūtu.

Pareizāk būtu, ja trīs stundas pēc pēdējās ēdienreizes, topošā māmiņa aizvadītu vertikālā stāvoklī un tikai tad dotos pie miera. Piemēram, ja ap septiņiem vakarā paēstas vakariņas, tad gulēt vajadzētu doties ne ātrāk kā desmitos.

Savukārt, ja grūtniece ievērojusi, ka slikta dūša nomoka tikai no rītiem, nav ieteicams uzreiz, ļoti strauji celties. Tā vietā pēc pamošanās savu ķermeni vajadzētu apmīļot, lēnu izkustināt gan roku locītavas, gan potītes, un tikai tad nesteidzoties izkāpt no gultas.

Vēl ļoti labi, ja pie gultas tiek turēts kāds cepums, maizīte vai nedaudz piena, atkarībā no tā, kas grūtniecei pret nelabumu palīdz,” iesaka vecmāte.

Savukārt, ja slikti kļūst pārvietojoties transportā, Inese Kampusa topošajai māmiņai iesaka izsūkāt kādu skābenu konfekti, bet gadījumā, ja braucot sabiedriskajā transportā, nelabumu veicina kāda konkrēta smarža vai smaka, no transporta labāk izkāpt un izstaigāties svaigā gaisā.

„Sabiedriskajā transportā mēdz iekāpt gan cilvēki, kas mazliet iedzēruši, gan tādi, kas smaržo pēc ķiplokiem vai ir spēcīgi sasmaržojušies, un tas viss var izsaukt nelabuma sajūtu. Šajā situācijā vislabāk no transporta izkāpt un ieelpot svaigu gaisu, un ja iespējams, nākamreiz braukt ar savu automašīnu, lai jebkurā brīdī būt iespējams apstāties.

Tomēr jebkurā gadījumā, grūtniecības deviņi mēneši ir laiks, kurā sievietei vajadzētu mēģināt savu ķermeni iepazīt. Un patiesībā topošā māmiņa pati ļoti veiksmīgi, intuitīvi prot sajust, kas viņai nepieciešams, lai nelabumus mazinātu un zina, kas tam nepieciešams. Tādēļ galvenais ir vairāk ieklausīties pašai sevī un mēģināt nelabumu atvairīt, to pašai neprovocējot,” tā vecmāte.

Māmiņu Klubs

PIESAKIES UZ MĀMIŅU KLUBA DZEMDĪBU SAGATAVOŠANAS KURSIEM ŠEIT->>>