Grūtnieču joga - kāpēc gaidību laikā tā ir tik vajadzīga?

Grūtnieču joga - kāpēc gaidību laikā tā ir tik vajadzīga?

17. Sep 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Joga jau sen vairs nav modes lieta - tagad šī aktivitāte daudziem kļuvusi par dzīvesveidu un ikdienu, kas palīdz saglabāt sevī harmoniju, justies labāk. Kāpēc gan to neizmantot, lai padarītu harmoniskāku savu gaidību laiku?

Grūtniecēm paredzētajās jogas nodarbībās ir speciāli topošajām māmiņām pielāgoti vingrojumi, kas nākamajai mammai palīdz mazināt fizisko diskomfortu, piemēram, sāpes mugurā, krustos vai arī pietūkumu, tikt galā ar garastāvokļa svārstībām. Tajā pašā laikā sievietes ķermenis un prāts, pateicoties jogai, palīdz sagatavoties dzemdībām un vienlaikus tiek nodibināta saikne starp māmiņu un puncī esošo bērniņu. Elpošanas vingrinājumi, kas tiek apgūti jogas nodarbībās, sievietei palīdz gan grūtniecības, gan arī dzemdību laikā, kā arī vēlāk - vieglāk atgūties pēc dzemdībām un atgriezties savā iepriekšējā dzīves ritmā.

Grūtniecības pirmajā trimestrī, kad sievietei zem sirds tikko iemājojusi jauna dzīvība, ieteicams laiku pavadīt mierīgā atmosfērā, meditējot, savukārt sākot ar otro trimestri var sākt apmeklēt jogas nodarbības. Sākot ar 12. - 15. nedēļu līdz pat grūtniecības 34.nedeļai iestājas aktīvais periods, kad topošajai māmiņai vajag vairāk kustēties, jo tas palīdz vairot enerģijas līmeni, veidot komunikāciju ar mazuli, nostiprināt savu ķermeni, lai varētu vieglāk pārvietoties, sēdēt, piecelties, gulēt.

Nav vajadzīga iepriekšēja pieredze

Ja esi apsvērusi domu par jogas apmeklēšanu grūtiecēm, taču vienīgais, kas tevi attur, ir fakts, ka nekad iepriekš neesi nodarbojusies ar jogu, tāpēc domā, ka tas tev būs par sarežģītu, zini, ka nav pamata uztraukumam. Nodarbībās ir grūtniecēm speciāli pielāgoti vingrojumi, izslēdzot vingrinājumus, kas grūtniecēm var būt par sarežģītu vai arī traumējoši. Piedevām, pirms nodarbības pasniedzēja noteikti apvaicāsies par tavām iepriekšējām attiecībām ar jogu - vai šis tev ir pirmais jogas apmeklējums, vai arī jau iepriekš, pirms gaidībām, esi bijusi jogotāju pulkā.

Jogā apgūtais noderēs ne tikai gaidībās, bet arī dzemdībās un pēc tam

Jogā apgūtie vingrinājumi topošajai māmiņai noderēs ne tikai grūtniecības laikā, bet arī pēc dzemdībām. Sievietei ir ļoti svarīgi iemācīties sajust un sadzirdēt sava ķermeņa signālus, un joga ir labākais veids, kā to apgūt.

Grūtnieču jogas nodarbības laikā māmiņa ne tikai izpilda vingrinājumus, bet arī komunicē ar savu mazuli, kas ir svarīgi, jo, kā mēs zinām, - ja mamma ir harmoniska un mierīga, tā jūtas arī mazulis. Piedevām, pie jau nosauktajiem, jogai ir arī daudzi citi plusi, piemēram, dziļo elpošanas vingrinājumu laikā bērns saņem vairāk skābekļa, kā arī bērniņš tiek labāk sagatavots dzemdību procesam.

Ja ar jogu nodarbosies regulāri, tavs ķermenis harmoniski sagatavosies dzemdībām, atvērsies iegurņa zona un apgūsi prasmi kustēties un elpot. Nodarbību laikā grūtniece nostiprina savu ķermeni, iemācās kontrolēt elpošanu un strādāt ar iegurņa pamatnes muskuļiem.

Pieci iemesli, kāpēc grūtniecības laikā apmeklēt jogas nodarbības

Nostiprināsi savu izturību

Spēcīgs, elastīgs ķermenis ir labāk sagatavots pārmaiņām organismā grūtniecības un dzemdību laikā. Proti, joga palīdz sagatavot muskuļus, lai tie labāk spētu balstīt mugurkaulu, muguras lejasdaļu, kam grūtniecības laikā jāiztur liela slodze, tāpat arī tiek nostiprināti iegurņa pamatnes muskuļi, kas ir svarīgi sekmīgam dzemdību procesam.

Grūtnieču jogas nodarbībās tiek izpildīti vingrinājumi, kas mērķēti uz muskuļu grupām, kurām grūtniecības un dzemdību laikā jāiztur vislielākā slodze, savukārt elpošanas vingrojumi palīdzēs sekmīgāk atbrīvoties no stresa, tātad, arī mazināt muguras un galvassāpes, ko nereti piedzīvo grūtnieces.

Dzemdību laikā varēsi izmantot grūnieču jogā apgūtos vingrinājumus, lai nomierinātu un atslābinātu savu ķermeni, koncentrējot sevi dzemdību laikā uz svarīgāko.

Uzlabosi miega kvalitāti

Bieži vien topošās māmiņas sūdzās par sliktu miegu - grūtības aizmigt, bieža pamošanās nakts laikā, problēmas pēc tam atkal iemigt. Pilnvērtīga miega trūkums var kaitēt grūtniecībai, tāpēc vērts apsvērt domu par grūtnieču jogas apmeklēšanu, jo regulāra jogas nodarbību apmeklēšana var palīdzēt uzlabot miega kvalitāti. Nav vajadzīgi pat zinātniski pētījumi, lai saprastu, kā joga labvēlīgi iedarbojas uz miega kvalitāti - nodarbības palīdz topošajai mammai atslābināties, atpūsties, veikt elpošanas vingrinājumus, kas viss kopā labvēlīgi atsaucas uz miegu.

Iemācīsies mazāk uztraukties

Grūtniecība ir satraukumu pilns laiks, jo hormoni trako, topošās māmiņas domas visu laiku rotē ap jautājumiem par gaidāmā mazuļa veselību, dzemdībām, to, vai izdosies būt labai mammai. Tas viss rada stresu, tāpēc vērts apmeklēt jogas nodarbības grūtniecēm, kas palīdzēs saglabāt mieru un nomierināt savas domas. Joga topošo māmiņu ietekmē ne tikai meditatīvi, bet arī atstāj pozitīvu iespaidu uz tām ķermeņa sistēmām, kas atbild par stresu.

Satiksi citas topošās māmiņas

Lai arī cik daudz draugu tev būtu un lai arī cik liels būtu ģimenes atbalsts, nekas nevar aizvietot to enerģiju un sapratni, kuru var sniegt citas sievietes, kuras arī ir gaidībās. Tieši citas topošās māmiņas vislabāk var izprast tavus pārdzīvojumus un sajūtas.

Grūtniecēm paredzētajās jogas nodarbībās tev būs iespēja satikt citas topošās mammas, kas vienlaikus var izveidoties par sava veida atbalsta grupu.

Nodarbības ir iespēja dalīties ar citām gaidībās esošajām sievietēm par savām problēmām un izjūtām, saņemt viņu atbalstu un padomus.

Labākais antidepresants

Ja arī pirms grūtniecības tevi nereti apmeklēja trauksme, depresija un stress, grūtniecības laikā situācija var tikai pasliktināties, kas, savukārt, var negatīvi ietekmēt gaidāmo mazuli un grūtniecības norisi. Neskaitāmi pētījumi pierāda, ka joga ir spēcīgs līdzeklis depresijas un trauksmes simptomu mazināšanai - jogā apgūtie vingrinājumi palīdzēs sevi labāk apzināties un vadīt savas emocijas.

Jogas nodarbības grūtniecēm pieejamas arī Māmiņu Kluba Vecāku skolā. Tās pasniedz diplomēta masiere un jogas pasniedzēja Liene Krauze. Topošo māmiņu joga ir vērsta uz pozām, lai palielinātu izturību un ķermeņa lokanību. Tāpat joga palīdzēs attīstīt pareizu elpošanu un relaksācijas metodes, lai atvieglotu dzemdību procesu. Piesakies nodarbībām ŠEIT!

Iemācies ieklausīties un sajust savu ķermeni, pieņemot to visās izpausmēs. Lai skaists gaidību laiks!