Kāpēc topošajai māmiņai magnijs ir tik svarīgs?

Kāpēc topošajai māmiņai magnijs ir tik svarīgs?

24. Jul 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Grūtniecība ir pārsteidzošs laiks sievietes dzīvē. Tas piepildīts ar gaidīšanas prieku, taču, būsim godīgi, reizēm mijas arī ar raizēm par mazuļa un savu veselību.

Katras sievietes grūtniecība ir unikāla, un tikpat unikāls ir arī katras māmiņas veselības stāvoklis, tāpēc, piemēram, vienai grūtniecei ārsts iesaka lietot speciālos topošajām māmiņām paredzētos vitamīnus, savukārt citai - nē. Toties ir noteiktas vielas, kuras svarīgi uzņemt ikvienai topošajai māmiņai. Viena no tām ir magnijs.

Magnijs ir nonovērtējama viela, kurai ir svarīga loma kaulu veidošanā un metabolismā un ieņem ļoti svarīgu lomu grūtniecības laikā.

Jo īpaši tas attiecināms uz gaidību otro trimestri, t.i., pēc 14. nedēļas, kad aktīvi veidojas mazuļa skelets un zobi un bērniņam palielinās nepieciešamība pēc magnija un kalcija.

Turklāt magnijs palīdz arī mazināt muskuļu spazmas, kas svarīgi ne tikai kāju krampju novēršanas nolūkos. Pētījumi apliecina, ka optimāla magnija līmeņa uzturēšana samazina arī priekšlaicīgu dzemdību risku un palīdz izvairīties no priekšlaicīgām kontrakcijām.

Lai gan magnija deficīts mūsdienās sastopams reti, atsevišķas pazīmes, kas par to varētu liecināt, ir:

  • slikta dūša un vemšana;
  • apātija;
  • miega traucējumi;
  • atmiņas pasliktināšanās;
  • apetītes zudums;
  • palielināts nogurums.

Zināms, ka magnija preparātus var iegādāties aptiekās, taču noderīgi zināt, ka tas atrodams arī dažādos pārtikas produktos, piemēram, sēklās, zivīs, zaļumos, zaļajos dārzeņos, pākšaugos. Ja vēlies ar pārtiku uzņemt magniju, iekļauj savā uzturā klijas, brūnos rīsus, skumbriju, spinātus, mandeles, pupiņas, zemesriekstus, lazdu riekstus, pienu, banānus.

Tiesa, der atcerēties, ka, pirms dodies uz aptieku iegādāties magniju, sākotnēji par tā nepieciešamību konsultējies ar savu ārstu!