Grūtniecības laikā nevaru vingrot! Kādas ir alternatīvas?

Grūtniecības laikā nevaru vingrot! Kādas ir alternatīvas?

11. Jul 13:42 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ne visas māmiņas grūtniecības laikā var nodoties fiziskām aktivitātēm- kādai veselība neļauj, vēl citai pašsajūta grūtniecības laikā liecina, ka ir tiešām grūti. Lai gan speciālisti uzsver, ka kustības un fiziskās aktivitātes ir nepieciešamas, apstākļi ir dažādi. Sarunā ar fizioterapeiti Kristīni Asonovu noskaidrojām, kādas ir alternatīvas, lai svars gaidību laikā strauji nenāktu klāt un arī pašsajūta tiktu uzturētu pietiekami pozitīva.

"Komplikācijas grūtniecības laikā nav retums mūsdienu topošajām māmiņām, kas ierobežo fiziskās aktivitātes, atklāj fizioterapeite. "Dažas māmiņas pat cieš no nopietniem rīta nelabumiem, kas neļauj pacelt galvu no mīkstajiem spilveniem. Lai gan speciālisti iesaka būt aktīvām arī topošajām māmiņām, tomēr vienmēr jāieklausās savā ķermenī un vienmēr, vienmēr konsultēties ar savu ginekologu vai ārstējošo ārstu."

Pilnvērtīgs uzturs 

Pat tad ja nav laika, iespējas vai vēlēšanās nodoties fiziskām aktivitātēm vai vingrošanai, nevajadzētu aizmirst par pilnvērtīga uztura nepieciešamību. Protams, ja jūties pārāk slikti, visticamāk arī nebūsi ievērot sabalansētu uzturu. Bet arī tas nekas, pievērs vērību galvenajām uztura grupām- dārzeņiem, olbaltumvielām bagātiem ēdieniem un kalciju, dzelzi, šķiedrvielas saturošai pārtikai, lai nodrošinātu Tavas un gaidāmā mazulīša vajadzības.

Cukurs, saldumi un našķi

Protams, grūtniecības laikā lieks kūciņas gabaliņš nekaitēs un, ja sniedz apmierinājumu, ir pat vēlams. Tomēr saldumu un cukura uzņemšanai vajadzētu tikt ierobežotai, lai nepaaugstinātu cukura līmeni un Tevi, topošo māmiņu, neierindotu iespējamā grūtnieču diabēta uzskaitē. Plus, protams, saldumi, cukurs un našķi ir vienlīdzīgi ar pārmērīgu svara pieaugumu un pat grūtākām dzemdībām, jo bērniņš būs pārsteidzoši liels. 

Meditācija

Noskaņošanās, pozitīvu,virzošu domu prātošana, būšana ar sevi, meditācija- sauciet kā gribat, bet šis ir lielisks veids,kā relaksēties un samazināt satraukumu un stresu. Ja neesi meditācijas praktizētāja, vari apmeklēt nodarbības vai mēģināt iemācīties to pati, koncentrējoties uz ieelpu, izelpu un to, kā domas aizpeld tālēs zilajās. Pāris minūšu pozitīva domāšana ir lieliska prakse, lai sagatavotos dzemdībām. 

Ūdens un dabiskais mitruma līmenis 

Lai gan bažas grūtniecības laikā var sagādāt grūtnieču tūska, tomēr speciālisti atgādina, ka ūdens uzņemšana grūtniecības laikā ir tikpat svarīga, jo ūdens palīdz pārvadīt un absorbēt nepeciešamās barības vielas. Tātad- ja ūdens organismā trūkst, mazulītis var nesaņemt visas nepieciešamās barības vielas, vitamīnus, minerālvielas. Ūdens pudele kopā ar Tevi ikdienas gaitās var būt lielisks veids, kā atgādināt sev padzerties. Ja sajūti slāpes, visticamāk, ka šī jau ir zīme, ka ūdens jau trūkst Tavam ķermenim.

Grūtnieču masāža 

Ļoti daudzas grūtnieces jūt sāpes jostasvietā un muguras lejasdaļā. Organismā ir šķidruma aizture, kā rezultātā attīstas tūska. Un lūk, no kurienes rodas sāpes kakla muskuļos,  - vienkārši nākas gulēt uz sāniem. No visām šīm problēmām atbrīvoties palīdzēs grūtnieču masāža,kas var sekmēt arī vieglākas dzemdības. 

Lai burvīgs gaidīšanas laiks!

Māmiņu Klubs

Grūtnieču vingrošana ar ārsti Katrīnu Puriņu- Liberti