Ginekoloģe: „Galvenais, lai arī karstajā laikā grūtniece justos komfortabli!”

Ginekoloģe: „Galvenais, lai arī karstajā laikā grūtniece justos komfortabli!”

21. Aug 00:10 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Foto: pixabay.com

Vasaras svelme dažkārt var šķist nepanesama. Īpaši jau grūtniecības laikā, kad organisms piedzīvo papildus slodzi. Lai noskaidrotu, kādi faktori palīdzēs uzlabot topošās māmiņas pašsajūtu, vērsāmies pie Māmiņu Kluba ekspertes, ginekoloģes Sandras Tamanes!

Sauļojies, lai uzņemtu D vitamīnu

„Atrodoties ārā, ir jāizvairās no spēcīgās saules, īpaši laikā no divpadsmitiem līdz trijiem dienā! Tagad jau katru dienu tiek ziņots par tās starojuma stiprumu. Toties, sākot no pulksten trijiem, tad gan topošajai māmiņai saulītē vajadzētu parādīties,” iesaka ginekoloģe.

Sandra Tamane uzskata, ka vajag sauļot gan kājas, gan rokas, gan seju, jo tiešie saules stari ir vienīgais veids, kā organismā veidojas D vitamīns! Citādāk dabīgā veidā to nemaz nevar iegūt. D vitamīns ir vajadzīgs gan sievietes ādai, gan kauliem, gan arī gaidāmajam bērniņam. Galvenais, kas topošajai māmiņai jāatceras – sauļojoties jālieto galvassega!

Peldi!

Vēl ārste iesaka peldēties! „Ja ūdens ir tīrs un, ja ir zināms, ka konkrētajā ezerā, upē vai pludmalē peldēties atļauts, tad to noteikti jādara. Šis ir bieži apspriests jautājums un es nezinu, kādēļ daudzi mani kolēģi grūtniecēm neļauj peldēt. Man šķiet, ka ūdens ir labs no grūtniecības pirmās nedēļas līdz pat dzemdībām,” uzskata ginekoloģe.

Izpeldēšanās karstā laikā noteikti sniegs patīkamu veldzi!

Uzturoties telpās

Vasarā, atrodoties telpās, arī grūtniecēm, tāpat kā jebkuram citam, būtu ieteicams aizvērt žalūzijas tajā telpas daļā, kurā iespīd saule un, ja iespējams, atvērt logus pretējā – ēnas – pusē.

Tad, ja telpās ir kondicionieris, tas var radīt risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām un kakla sāpēm. Tomēr tad, ja iekšā ir ļoti sutīgs, ārste uzskata, ka labāk to lietot un ļaut grūtniecei justies komfortablāk, nekā likt viņai mocīties no karstuma un sirdsklauvēm.

Izvēlies ērtus apavus!

Karstajā laikā ļoti svarīgi izvēlēties piemērotus apavus, it sevišķi grūtniecības pēdējās nedēļās, kad kāju apakšējās vēnas cieš no lielā grūtniecības svara. „Jāizvēlas ērti apavi: bez augsta papēža, bet arī ne pārāk zemu papēdi! Tātad piemērotākās būs kurpes ar tādu kā nelielu klucīša veida papēdi,” iesaka Sandra Tamane.

Uzņem šķidrumu un veselīgu pārtiku!

Vasaras svelmē pastiprināti jāuzņem šķidrums. Dienas laikā noteikti būtu jāizdzer ne mazāk kā ieteicamo pusotru, divus litrus ūdens, jo karstā laikā organisms vairāk svīst.

Uzturā vairāk ieteicams lietot augļus, zaļumus, dārzeņus un ogas – tad grūtniecei labāk darbosies kuņģis, būs labāka pašsajūta, neveidosies tūska un liekais svars!

Ginekoloģe atklāj, ka pamatā topošajai māmiņai ir jāievēro vispārīgos veselīgās ēšanas paradumus.

„Galvenais princips ir šāds: jo mamma labāk jutīsies, jo labāk jutīsies arī gaidāmais bērniņš! Tāpēc jādomā par to, lai sieviete grūtniecības periodā, arī karstā laikā justos komfortabli,” uzskata Sandra Tamane.

 

Māmiņu Klubs

Kā tu par sevi parūpējies karstajā laikā?