Esi nogurusi, taču nevari vakaros aizmigt? 5 padomi, lai tu justos labāk

Esi nogurusi, taču nevari vakaros aizmigt? 5 padomi, lai tu justos labāk

16. Jan 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Vai arī tu zini to sajūtu, kad nogurums ir milzīgs, taču brīdī, kad bērniņš devies pie miera un arī tev būtu visas iespējas beidzot atlaisties gultā un aizmigt, miegs nenāk nemaz?

Tā vietā, lai gulētu, tu galvā domā neskaitāmas domas par to, vai ar bērniņu viss ir labi, vai esi laba mamma, varbūt pat plāno nākamo dienu ēdienkarti. Neizgulējusies mamma ir nogurusi mamma, un kādā brīdī viņas enerģijas rezerves beidzas. Tāpēc meklējām risinājumus, kas palīdzēs tev labāk izgulēties, līdz ar to arī justies možākai un enerģiskākai.

Miegs pirmajā vietā

Ko mēdzam darīt brīžos, kad bērniņš ir aizmidzis un it kā beidzot arī pašas varētu doties pie miera? Protams, atveram savu mobilo telefonu, lai pievērstos sociālajiem tīkliem, skatītos dažādus video, lasītu ziņas. Veselīga miera labad no šī ieraduma būtu ieteicams tomēr atteikties, tā vietā, ja tomēr nevari aizmigt, izvēlēties labāk palasīt grāmatu vai arī paklausīties nomierinošu mūziku.

Fiziskās aktivitātes

Ideāls risinājums ir pirms gulētiešanas doties neilgā, vismaz 20 minūšu, pastaigā. Tas palīdzēs, lai labāks miedziņš būtu gan mazajam, gan arī pašai mammai. Gadījumā, ja pastaigās tomēr nav iespēju doties, labs risinājums var būt arī jogas vingrinājumi pirms gulētiešanas. Velti mirklīti sev, lai atslābinātos un noveltu no pleciem dienas raizes un nogurumu!

Iekārto guļvietu

Vai tava guļvieta ir ērta? Pirms gulētiešanas izvēdini istabu, pieklusini apgaismojumu, parūpējies, lai tev netraucētu gulēt TV vai arī mirgojošs datora ekrāns. 

Pareizs uzturs

Dažkārt saskaramies ar divām galējībām - kamēr vienas sievietes, mēģinot samazināt svaru, atsakās no ēdiena, citas pirms gulētiešanas labprāt sevi palutina ar saldumiem vai arī ar kādu sāļu, pikantu našķi. Gan viens gan otrs traucē kvalitatīvam miegam.

Ideālais variants ir ieturēt vakariņas 2-3 stundas pirms gulētiešanas. Ja tomēr vēlies ēst vēlāk, nemoci sevi, tā vietā atļauj sev glāzi kefīra, banānu vai gabaliņu siera, taču atceries, ka mazajām uzkodām jābūt ar mēru. 

Elpošanas vingrinājumi

Pāris minūšu ilgi elpošanas vingrinājumi pirms gulētiešanas ir pilnīgi pietiekami, lai nomierinātos un noskaņotu sevi miegam. Lai to izdarītu, nogulies uz muguras un veic dziļas ieelpas caur degunu, enerģiski gaisu izelpojot caur muti.