Veselības pratības veicināšanai izmantojama datorspēle „VESELĪBNIEKS”

Veselības pratības veicināšanai izmantojama datorspēle „VESELĪBNIEKS”

21. Feb 2019, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Jauna datorspēle veselības pratības veicināšanai – "Veselībnieks" – tagad ir pieejama ikvienam interesentam. Veselības uzņēmumu grupas "Repharm" vadīta projekta ietvaros tapusī viktorīnas tipa datorspēle jaunākā skolas vecuma bērniem atrodama zīmola "Mēness aptieka" mājaslapā www.menessaptieka.lv .

Pirmie datorspēles lietotāji – J.Mediņa Rīgas 1. Mūzikas skolas zēnu kora puiši – atzina, ka spēlējot uzzinājuši daudz tāda, ko līdz šim nav zinājuši. Arī par veselīgiem paradumiem, uztura niansēm, par dažādām slimībām un kā no tām varētu izvairīties. Skolēni ir novērtējušu arī spēles atraktivitāti ar asprātīgām atbildēm un saistošo papildinformāciju.

„Veselībnieks” ir personālo un pārnēsājamo datoru interneta pārlūka platformas viktorīnas tipa datorspēle, kas desmit tematiskās sadaļās ietver 450 ārstu sagatavotus  jautājumus ar trīs atbilžu variantiem un papildinformāciju. Spēles galvenā mērķauditorija ir bērni vecumā no 8 gadiem līdz 12 gadiem. Spēlēt vēlams kopā ar pedagogiem vai vecākiem.

Reinis Siliņš, ģimenes ārsts, Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācija: „Šis ir solis labas veselībpratības virzienā. Noteikti varu „Veselībnieku” ieteikt ģimenēm, aicinot to spēlēt visiem kopā. Tieši tā var izrunāt daudzus svarīgus jautājumus par veselību, fiksējot, ko bērs nesaprot. Spēle būs noderīga arī skolā kā palīgmateriāls klases vai bioloģijas stundās. Protams, jājautā, vai tam var atlicināt laiku. Taču šis ir labs veids, kā runāt par veselību bērniem pieņemamā veidā. Paldies idejas autoriem un kolēģiem, kuri iesaistījās spēles veidošanā! Rezultāts ir ļoti labs.”

Vita Savicka, RSU Komunikācijas fakultātes lektore un pētniece: „Vēlme spēlēt ir iedzimta – jau no bērna kājas tik daudz iemācāmies un apgūstam spēlējoties un spēlējot. Šī spēļu pieeja jaunajā datorspēlē „Veselībnieks” ir liels izaicinājums veselības komunikācijā, jo tai jāvar aptvert tādus mūsdienīgus konceptus kā komunikācijas higiēna, digitālās plaisas pārvarēšana, stratēģijas un jēgas apvienošana. Šķiet, ka tas ir izdevis, un jaunā spēle ir labs pienesums mūsu sabiedrībai.”