Tavs bērns sporto? Noskaidro, kādam jābūt viņa uzturam

25. Mar 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Uzturam ir jānodrošina organisms ar tam nepieciešamajiem vitamīniem, minerālvielām un enerģiju atbilstoši cilvēka ikdienas slodzei. Tiesa, uzturs būs atšķirīgs gadījumos, ja diena bērnam paiet fiziski aktīvi.

Ja tava bērna ikdiena saistīta ar fizisko slodzi, tad, plānojot viņa dienas ēdienkarti, jāņem vērā gan slodzes intensitāti, ilgumu, gan arī to, kad notiek treniņi – uzreiz pēc skolas vai arī tuvāk vakaram. Vadoties no šiem parametriem jāplāno uzturs, pievēršot uzmanību kaloriju daudzumam un tam, lai bērns nepieciešamajā daudzumā uzņemtu arī olbaltumvielas un ogļhidrātus.

Rimi Bērniem veselīgas ēšanas eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina norāda, ka pirms treniņa bērnam būtu jāuzņem ogļhidrātus saturošus produktus, lai bērnam pietiktu enerģijas slodzei. “Aptuveni trīs stundas pirms treniņa jāuzņem pilnvērtīga maltīte, piemēram, griķus ar kotleti un salātiem. Ja līdz treniņam atlicis mazāk par stundu, bērnam jānodrošina viegli asimilējami ogļhidrāti, piemēram, banāns, baltmaizes šķēle,” teic uztura speciāliste Olga Ļubina. Viņu papildina sertificēts fitnesa treneris Kārlis Birmanis, sakot, ka slodzes laikā ir jānodrošina komforts, kas nozīmē, ka jāseko tam, lai kuņģa saturs un spiediens vēderā netraucētu fiziskajai slodzei.

Liela nozīme ir ne tikai tam uzturam, kas tiek uzņemts pirms fiziskās slodzes, bet arī pēc tās. Par to atgādina arī Rimi Bērniem fiziskās sagatavotības treneris, sertificēts fitnesa treneris Kārlis Birmanis, kurš uzsver, ka fiziskās slodzes laikā organisms ir atdevis savus resursus, tāpēc tos iespējami ātri ieteicams atgriezt. “Jāatceras, ka fiziska slodze mūsu organismam ir stresors. Ja pēc fiziskās slodzes organisms netiek pabarots, stresors turpinās,” saka Rimi Bērniem fiziskās sagatavotības treneris. Uztura speciāliste Olga Ļubina viņu papildina, sakot, ka pēc treniņiem vajadzētu uzņemt olbaltumvielas, tādējādi palīdzot muskuļiem ātrāk atjaunoties: “Pēc treniņa aptuveni aptuveni divas stundas vielmaiņa ir ļoti ātra, tāpēc vajadzētu censties šo stundu laikā bērnu nodrošināt ar kvalitatīvu maltīti.”

Ja bērns pēc treniņa mājās atgriežas līdz plkst. 19.00, viņam var nodrošināt pilnvērtīgu maltīti ar piedevām, bet ja treniņš beidzas 20.00 un jau ap plkst. 22.00 bērns dodas gulēt, pēc treniņa svarīgi likt akcentu uz olblaumvielām, piemēram, pagatavot omleti, piedāvāt bērnam biezpienu vai arī zupa, kas būs pateicīgs ēdiens bērna gremošanas traktam.