Īsfilmas par skolēnu problēmām palīdz vecākiem sniegt atbalstu saviem bērniem!

Īsfilmas par skolēnu problēmām palīdz vecākiem sniegt atbalstu saviem bērniem!

22. Apr 2014, 11:10 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Projekta „Atbalsta programmu izstrāde un īstenošana sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei” ietvaros tika izveidotas video īsfilmu cikls  ar mērķi aktualizēt skolēnu problēmas un to iespējamo risināšanas prasmju apgūšanu skolā un ārpus tās.

Vecāki kopā ar bērniem varēja noskatīties video epizodes, kurās paši bērni izspēlēja dažādas problēmsituācijas no skolas dzīves, parādot pozitīvus scenārijus konfliktu  un problēmu risināšanā. Kā mentori šajās epizodēs darbojās sabiedrībā populāri cilvēki, skolas vecuma bērnu elki - aktieri, mūziķi, modeles, dīdžeji, kas dalījās ar savu pieredzi, savas karjeras attīstībā, mērķu nospraušanā un problēmsituāciju risināšanā. Īpašu atbalstu vecākiem sniedza skolu psihologi un psihoterapeiti, kas video epizodēs stāstīja par vecāku un bērnu attiecībām, kā tās ievirzīt pozitīvā gultnē un sniegt atbalstu.

Video epizodes tika novērtētas arī īpašā aptaujā, kurā piedalījās vecāki no visiem Latvijas reģioniem, ar bērniem vecumā no 5 - 18 gadiem. Kopumā jāsecina, ka ar izteiktu pārsvaru mūsdienu vecāki šāda tipa video materiālus par bērnu skolas vidē atzīst par noderīgiem informācijas avotiem. 51% respondentu ir atbildējuši apstiprinoši, bet 42% atzīmējuši, ka drīzāk jā, nekā nē.

Zināmā mērā tas liecina gan par vecāku interesi par šiem jautājumiem un šāda veida mācīšanās iespēju nepieciešamību, gan arī aktualizē mediju kā socializācijas aģenta lomu mūsdienu sabiedrībā (citāti no aptaujas):

„Man patīk šāda veida video. Tos vajadzētu popularizēt un ievietot arī skolotājiem redzamā vietā, lai tos var parādīt bērniem klases stundās, pārrunājot kādas problēmas.”

„Šādus video vajag likt visur. Visās iespējamās lapās kur apgrozās skolnieki. Labākai pievilināšanai noskatīties video vajag interesantu nosaukumu.”

„Šādi video būtu ļoti noderīgi ne tikai vecākiem, bet arī bērniem, lai skatītos kopā ar vecākiem un skolotājiem, lai viņi arī uzskatāmi redzētu, kas var sekot no viņu rīcības, uzvedības utt. Tie būtu nepieciešami, lai bērni realitātē redzētu savu kādu negatīvo īpašību, kuru neizdodas likvidēt ar vecāku vārdiem, skolotāju pamācībām, bet viņi redzētu vienaudžus sev līdzīgās situācijās, tas viņus labāk ietekmētu mainīties uz pozitīvo.”

Projekta “Atbalsts” gaitā vecākiem bija iespēja piedalīties programmā „Vecāku kompetences pilnveide skolēnu izglītības ieguves atbalstam un sadarbībai izglītības iestādes, pašvaldības un valsts līmenī”. Programmas galvenais mērķis bija attīstīt ģimenes kompetenci bērnu izglītības ieguves atbalstam, pozitīvas uzvedības veicināšanai ģimenē un sadarbības veicināšanai ar izglītības iestādi. 

Tā kā visu aptaujāto vecāku bērni mācās skolās, kuras ir ieviesušas un īsteno programmu "Atbalsts pozitīvai uzvedībai", vecāki tikai aicināti arī atklāt, vai, pateicoties šai programmai, ir pamanījuši kādas izmaiņas savos bērnos. Vecāku atbildes liecina, ka programmas "Atbalsts pozitīvai uzvedībai" ietekmē, viņuprāt, ir uzlabojusies bērnu uzvedība gan skolā, gan ģimenē. Pēc vecāku domām būtiski uzlabojusies arī bērnu pienākumu un atbildības sajūta.

Kopumā jāsecina, ka pēc dalības programmā aptaujātie vecāki ievērojuši pārmaiņas gan savā ikdienā, gan savos bērnos. Programmas laikā apgūtās zināšanas, pieredzes apmaiņa ar speciālistiem un citiem vecākiem veicinājusi vecāku vēlmi iesaistīties skolas aktivitātēs un uzlabojusi sadarbību ar dažādām bērnu izglītošanā iesaistītajām pusēm. Pozitīvas izmaiņas vecāki novērojuši arī savu bērnu uzvedībā, par ko liecina vecāku ievērotie uzlabojumi bērnu attieksmē, motivācijā un sociāli emocionālajā attīstībā.

Šajā programmā kopumā piedalījās 310 vecāki no visām projektā iesaistītajām skolām.

Vecākiem noderīgi!

Sociālā kampaņā bērnu atbalstam skolā izveidotas 25 video filmas, kas stāsta par bērnu, vecāku un pedagogu attiecībām, konfliktu risināsanu, atbalstu problēmsituācijās. Video skatāmi projekta “Atbalsts”  YouTube kanālā šeit->>>

Video epizodes

„Kā skolēniem veidot attiecības ar vecākiem?”

„Kā Jānis gribēja kļūt par labāko skolēnu klasē?”

„Kā skolas vidē veidot attiecības ar vienaudžiem?”

„5 soļi kā risināt konfliktsituācijas skolas dzīvē”

„Kā Mārtiņš un Edgars cenšas iepatikties meitenēm”

„Kuru meiteni izvēlējās Rihards?”

„Kā Toms kļuva par veiksminieku?”

„Kāda ir problēmu risināšanas pieredze?”

„Kā tikt galā ar sarežģītu uzdevumu?”

„Kā pārvarēt slinkumu ikdienā?”

„Lienes brīnumainās pārvērtības jeb pie kā noved kavēšana”

„Kurš gudrāks jeb kā pieņemt kompromisu”

„Kas vainīgs, tas bailīgs jeb Uzvedības noteikumu ievērošana sporta zālē”

„Kā sabiedrībā zināmi cilvēki izvēlējušies savu karjeru?”

„Kāds sakars skolai ar reālo dzīvi?”

„Viņām taču patīkot sliktie puiši”

„Virtuālā pasaule un es”

„Nedari otram to, kas tev pašam nepatīk!”

„Vai katram vajadzīgs mentors?”

„Kā Intars Busulis un Santa Bindemane pilnveido savu talantu?”

„Mārtiņš Meiers un Linda Rutule par grāmatu lasīšanas paradumiem”

„Kā Kaspars Zildnis un Elīna Doļģe skolā risinājuši konfliktsituācijas?”

Par projektu “Atbalsts”

20140424143630-64181.jpg