Vietējo ražotāju atbalstam oktobrī Rimi rīkos jauno pārtikas ražotāju attīstības forumu

Vietējo ražotāju atbalstam oktobrī Rimi rīkos jauno pārtikas ražotāju attīstības forumu

15. Sep 2021, 11:09 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Novērtējot senās Latvijas pārtikas ražošanas tradīcijas, Rimi turpina kampaņu Audzē Latviju vietējo ražotāju atbalstam un tās ietvaros 12. oktobrī tiešsaistē rīkos jauno pārtikas ražotāju attīstības forumu. Tajā kopā ar vietējiem uzņēmumiem – nozares pārstāvjiem un pārtikas ražotājiem – tiks aktualizētas tādas tēmas kā pircēju pieprasījuma tendences, Latvijas pārtikas ražošanas nozares nenovērtētais potenciāls, priekšnoteikumi, lai produkts gūtu starptautiskus panākumus, investīciju perspektīvas un tendences pārtikas nozarē Baltijā un pasaulē u. c. 

Viens no foruma mērķiem ir parādīt, kā lielveikals var kļūt par izaugsmes platformu mazajiem pārtikas ražotājiem. Tāpēc līdz ar forumu kampaņas laikā tiks organizēts arī īpašs Rimi speciālistu “ātro randiņu” pasākums ar mazajiem ražotājiem, individuāli pārrunājot potenciālās sadarbības iespējas un noteikumus to produkcijas nokļūšanai veikalu plauktos.

Līdz 4. oktobrim jaunie un arī pašā attīstības ceļa sākumā esošie pārtikas ražotāji aicināti iepazīties ar jauno pārtikas ražotāju attīstības foruma Audzē Latviju programmu un reģistrēties dalībai tajā, apmeklējot interneta vietni www.rimi.lv/audzelatviju. Forums norisināsies tiešsaistē, un dalība tajā ir bez maksas.

Rimi jau ilgstoši veicina atbalstu vietējo ražotāju produkcijai. Šobrīd mūsu sortimentā atsevišķās produktu kategorijās, piemēram, svaigās pārtikas segmentā, ir pat vairāk nekā 70% vietējo ražotāju produktu. Vienlaikus Rimi regulāri izceļ un atbalsta mazos ražotājus, nodrošinot tiem izaugsmes platformu – pēc Rimi iniciatīvas tapušie koncepta veikali Klēts dod iespēju Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem un mājražotājiem piedāvāt savu produkciju plašākam pircēju lokam Rimi veikalos,” uzsver Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.

Klēts vienuviet pastāvīgi piedāvā ap 3000 produktu no 250–300 ražotājiem. Nereti produkti no Klēts sortimenta pārceļas uz Rimi plauktiem, un uzņēmums, kurš sākotnēji piegādājis dažus iepakojumus savas produkcijas, nu apmierina simtiem un pat tūkstošiem pircēju vēlmju. No šāda atspēriena punkta izauguši tādi pircēju iemīļoti produkti kā dārzeņu biezeņi RūdolfsMILZU! pārslas, cūku pupu uzkodas Pupuchi vai Raiskumieša alus un maizes izstrādājumi.

“Ne reizi vien ir nācies dzirdēt, ka Rimi tiek salīdzināts ar milzi, uz kura pleciem piegādātāji pakāpjas, lai sasniegtu vairāk. Un mēs runājam par ļoti daudzveidīgu vietējo ražotāju spektru – no lieliem uzņēmumiem, kas sadarbojas ar vairākiem mazumtirdzniecības tīkliem un eksportē, līdz unikālām mazām saimniecībām, kas var nodrošināt tikai ierobežotu vai sezonālu sortimentu. Jā, Rimi nebaidās ieviest šos mazākos vietējos ražotājus savos veikalos un uzskata to par abpusēji izdevīgu darījumu, pat ja šo produktu ceļš līdz klientam ir daudz ilgāks un lēnāks. Tieši šie mazie, unikālie vietējie ražotāji rada pievienoto vērtību, kas savukārt rezultējas pozitīvās klientu atsauksmēs,” stāsta Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Kā liecina klientu aptaujas, cilvēki labprāt izvēlas vietējo produkciju, sevišķi svaigo produktu kategorijās, kur vietējam ražojumam priekšroku dod pat divas trešdaļas pircēju – pat ja cena ir augstāka, kā tas nereti notiek ar vietējiem produktiem, kas tiek ražoti nelielos daudzumos. Tomēr klientu gatavība maksāt par vietējo, īpaši svaigo produktu kategorijās, ir stabila tendence. Tāpat vietējo produktu reputācija var tirgotājam ietaupīt ievērojamus līdzekļus, ja nav vajadzības šos produktus reklamēt. Turklāt, atbalstot vietējos ražotājus, tirgotājs un pircējs piedalās valsts ekonomikas sildīšanā: aprēķināts, ka, aizstājot tikai 20% importēto produktu ar vietējiem, Latvijas ekonomikā papildus ieplūstu 200 miljoni eiro un tiktu radītas līdz 20 000 darba vietu.