Superbēbis: Kā atgūt formu pēc dzemdībām?

08. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Domājams, nav neviena jaunā māmiņa, kuras viens no aktuālākajiem jautājumiem nebūtu - kā atgūt formu pēc dzemdībām? Arī Superbēbītes Odetas māmiņai Kristīnei, kura vienmēr bijusi ļoti aktīva, šis jautājums ir aktuāls, tāpēc devāmies pie speciālistiem noskaidrot, ko darīt lietas labā?

Kristīne devās uz VCA poliklīnikas “Aura” Kardiorehabilitācijas zonu, kur Kristīnei tika veikts fiziskās slodzes tests. Kā saka fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, manuālais terapeits Artūrs Kraucis, tas darīts ar nolūku, lai Kristīne zinātu, kā pareizāk rīkoties, atsākot sportot, un zinātu savu slodzes potenciālu. “Ja tiks iedota pārāk liela slodze, var izveidoties pārslodze un var izveidoties dažādas veselības problēmas. Ja mēs rīkosimies otrādi – darīsim mazāk vai arī ne to, ko vajag –, netiks uzlabota ne forma, ne pašsajūta,” skaidro ārsts.

Pēc slodzes testa veikšanas ārsts rekomendē konsultēties ar fizioterapeitu, kurš dos uzdevumus, pārbaudīs muskuļu tonusu.

Noskaties video un uzzini, kādus vingrinājumus Kristīnei ieteica VCA poliklīniku “Aura” un “Pļavnieki” fizioterapeite Anastasija Alifanova!

Piemēram, sākot jau ar trešo dienu pēc dzemdībām fizioterapeite iesaka sasprindzināt uz 5 sekundēm vēderpresi un pēc tam to atbrīvot, bet pēc tam veikt elpošanas vingrinājumus.

Fizioterapeite atgādina, ka pēc dzemdībām jaunajai māmiņai sportiskajām aktivitātēm jāpievēršas pakāpeniski. Tāpat arī svarīgi atcerēties, ka sākotnēji pēc dzemdībām, veicot vingrinājumus, nedrīkst no guļus stāvokļa celt taisnas kājas, jo tā ir ļoti liela slodze uz vēderu un muguru. Gadījumā, ja vēderprese ir vāja, tādā veidā tiek pārslogota jostasvieta.

“Pēcdzemdību periodā jaunajām māmiņām jāsaprot, kur atrodas vēderprese, kā tā darbojas un to visu laiku jākontrolē,” atgādina fizioterapeite.