Nūjošana - aktivitāte, kas lieliski piemērota jaunajām māmiņām

30. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Superbēbītes Odetas māmiņa Kristīne atzīst, ka grūtniecības beigu periodā viņai ļoti pietrūkusi sportošana. Šobrīd, kad mazulīte jau paaugusies, Kristīne atsākusi skriet, kas palīdz uzlabot noskaņojumu un izlādēt uzkrāto negatīvo enerģiju.

Kā veic Veselības centru apvienības fizioterapeite Olga Abecedarska, jaunajai māmiņai ir ļoti svarīgi būt aktīvai gan savas, gan arī bērniņa veselības dēļ, jo fiziskās aktivitātes uzlabo gan vispārējo fizisko stāvokli un aerobās spējas, gan stiprina veselību arī garīgi, veicinot psihisko veselību. 

Viena no aktivitātēm, ar kurām uzsākt sportošanu pēc mazuļa piedzimšanas, ir nūjošana. Nūjošanas laikā tiek iesaistītas vairākas muskuļu grupas – muguras, roku un kāju muskuļi –, līdz ar to tā ir laba alternatīva ierastajai pastaigai ar ratiem. Ne mazāk svarīgi, ka nūjošana ir lielisks risinājums, kā atbrīvoties no muguras problēmām, kuras, iespējams, radušās pēcdzemdību periodā.

Nūjošana ir pateicīga arī tādā ziņā, ka līdzi var ņemt arī mazulīti, izvēloties bērna vecumam piemērotu ergosomu.

“ergosoma.lv” konsultante Jevgenija Bogdanova skaidro, ka bērnu pārnēsāšanas somas domātas bērniem no 4kg svara līdz pat divu, trīs gadu  vecumam, palīdzot vecākiem vieglāk tikt galā ar mājas darbiem vai arī doties pastaigā. “Īpaši lietderīga ergosoma ir tad, kad bērns vēlas atrasties tikai uz rokām,” saka J. Bogdanova.

Došanās pastaigā brīvā dabā ar bērniņu veicina psihoemocionālo saikni, jo atrodies ciešā kontaktā ar mazuli.

Dodoties nūjot, vērtīgi ir konsultēties ar fizioterapeitu vai nūjošanas instruktoru, kurš ierādīs pareizo nūjošanas tehniku un pārliecināsies, ka to dari pareizi, jo, piemēram, ja nūjo kopā ar bērniņu ergosomā, var gadīties, ka mammas svars būs noliecies uz priekšu, taču ir svarīgi, lai nūjotu ar taisnu muguru. Olga Abecedarska: “Ja cilvēks nūjo pareizajā tehnikā ar taisnām rokām, atbrīvotiem pleciem un pareizo atspērienu ar taisnu roku, tas viņu relaksēs, atbrīvos un iedarbinās muskuļus.”

Nūjošanas laikā darbojas visi rumpja, roku muskuļi, pareizas tehnikas gadījumā iesaistās arī muguras muskuļi un vēdera prese, kāju muskuļi un, ja nūjojot smaidi, arī sejas muskuļi. Pēc Olgas Abecedarskas teiktā, pareizā tehnikā nūjojot, tiek nodarbināti 90% muskuļu.

Pastāv stereotips, ka nūjošana ir aktivitāte, kas piemērota vecāka gadagājuma cilvēkiem, bet tā nebūt nav! Pie lielākas, piemērotas slodzes un garākām distancēm nūjošana ir ļoti vērtīga ne tikai cilvēkiem gados, bet arī bērniem un vidēja vecuma cilvēkiem.