Neignorē preču atsaukumus!

Neignorē preču atsaukumus!

24. Oct 10:01 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ar mērķi informēt patērētājus par preču atsaukumu nozīmīgumu Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (turpmāk - OECD) realizē informatīvo kampaņu "Neignorē atsaukumus!" Pēc pirmā Eiropas Savienības (turpmāk - ES) mēroga pētījuma par atsaukumu efektivitāti rezultātu apkopošanas ir secināts, ka trešdaļa ES patērētāju turpina lietot bīstamās preces arī pēc tam, kad ir redzējuši paziņojumu par preces atsaukumu.

Pēdējos gadu desmitos preču atsaukumu skaits visā pasaulē ir nepārtraukti pieaudzis. Tiek atsauktas visdažādākās preces – sākot ar elektroprecēm, rotaļlietām un bērnu aprūpes iekārtām un beidzot ar sadzīves precēm un automašīnām. 2018.gadā OECD atsaukumu portālā tika iesniegti vairāk nekā 3700 paziņojumu par preču atsaukšanu, tomēr patērētāju reakcija uz atsaukumiem joprojām ir ļoti zema. Tā rezultātā liela daļa preču, kas tiek atsauktas, paliek patērētāju mājās, pakļaujot viņus savainojumu un pat nāves riskam.

Padomi patērētājiem

·      Ja Jūs pamanāt preces atsaukumu, pārbaudiet, vai šī prece nav arī Jūsu mājās. Paziņojiet par šo atsaukumu arī savai ģimenei un draugiem.

·      Ja konstatējat, ka Jums ir atsaukumā minētā prece - nekavējoties pārtrauciet tās lietošanu, lai neradītu kaitējumu ne sev, ne savai ģimenei. Sekojiet informācijai par preces atsaukumu, lai veiktu preces apmaiņu vai remontu vai saņemtu par preci samaksāto naudu.

·      Kad vien tas ir iespējams, reģistrējiet iegādātās preces, lai problēmu gadījumā komersants varētu ar Jums sazināties.

·      Pārbaudiet brīdinājumus par preču drošumu šeit (https://globalrecalls.oecd.org/#/), lai redzētu, kurām precēm nevajadzētu būt pārdošanā.

Padomi komersantiem

·      Ja kāda no Jūsu precēm ir nedroša un tā jau ir nonākusi pie patērētājiem - nekavējoties to atsauciet! Parādiet, ka Jums rūp Jūsu klients!

·      Publicējot atsaukumu, skaidri aprakstiet preci un risku, ko var radīt tās lietošana. Sniedziet norādījumus, kā rīkoties patērētājam, un aiciniet viņus atgriezt preci, padarot preces atgriešanu pēc iespējas vienkāršāku.

·      Aiciniet klientus reģistrēt iegādātos produktus. Paskaidrojiet, ka tas ļaus Jums vieglāk sazināties gadījumos, ja tiks atklāta kāda problēma.

·      Pārbaudiet brīdinājumus par preču drošumu šeit (https://globalrecalls.oecd.org/#/), lai zinātu, kuras preces Jums nevajadzētu piedāvāt tirdzniecībā.

Atgādinām, ka preču atsaukšana ir svarīga, lai aizsargātu patērētājus no bīstamām precēm un pat glābtu patērētāju dzīvības!

Papildus informāciju (angļu valodā) par atsaukumiem meklē: http://www.oecd.org/sti/consumer/product-recalls/

Dalies savā pieredzē par preču atsaukumiem, izmantojot, mirkļbirkas  #Recall #EU4Consumers #ReactToRecalls