Mammu bizness: Ofiss privātmājā jeb - Rū Komunikācijas!

Mammu bizness: Ofiss privātmājā jeb - Rū Komunikācijas!

05. May 2015, 10:10 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

"Green Bridge Forum 2015"

Iepazīstieties - SIA “Rū Komunikācijas” valdes locekle, projektu direktore Rūta Grikmane! Ar ko viņa nodarbojas, uzzināsiet, lasot tālāk!

- Kas iedvesmoja Tevi izveidot savu biznesu? Kā nonāci līdz šai idejai?

Pirms vairāk nekā piecpadsmit gadiem skaidri zināju, ko gribu darīt. Es vēlējos būt žurnālists ar lielo burtu un rakstīt, cik vien daudz un labi iespējams. Man nekad nepietika ar mazumiņu, tāpēc līdztekus gan mācījos, gan strādāju, gan veidoju ģimeni. Līdz saviem nieka 22 gadiem biju paguvusi strādāt gan žurnālā, gan ziņu aģentūrā, gan nacionālajā laikrakstā, lai saprastu, ka rakstīt var ne tikai žurnālistikā. Man ļoti paveicās, jo nāca labs darba piedāvājums sabiedrisko attiecību jomā. Tā es sāku savu “citu dzīvi” un atklāju, ka man patīk realizēt projektus, pārdot idejas un turpināt rakstīt (un pat vairāk nekā žurnālistikā) ik dienu.

Pēc tam, kad biju strādājusi valsts iestādē, kā arī vienā no lielākajām un, manuprāt, labākajām sabiedrisko attiecību aģentūrām “P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”, dzīve apmeta kūleni un nācās braukt līdzi vīram uz Beļģiju, kur viņš tika nosūtīts darba dēļ. Tur attīstība ieguva jaunus apgriezienus, jo bija iespēja ne tikai izmācīties maģistru, kļūt par mammu otrajam bērniņam, bet arī vadīt ļoti prestižu armijnieku sievu klubu.

Ņemot vērā to, ka varēt nozīmē darīt, atgriežoties Latvijā, vairs nevēlējos būt darba ņēmējs, bet gan darba devējs. Par dzīvesvietu esmu izvēlējusies Siguldu, kur jauni un radoši cilvēki labprāt strādā uz vietas nevis brauc uz Rīgu. Tā man radās iespēja nokomplektēt arī labu komandu.

- Kad un kā sāki savu biznesu?

Savu sabiedrisko attiecību aģentūru izveidoju 2013.gada 21.augustā. Sākums bija grūts, jo klienti “apkārt nemētājas”. Šajā gadījumā paziņas un kontakti deva iespēju pirmajam “atspērienam”, lai tagad teiktu, ka jūtos samērā stabili. Protams, pirmais pusgads bija samērā grūts gan emocionāli, gan finansiāli, bet mērķtiecīgi strādājot un meklējot attīstības iespējas, arī mazpilsētā var veiksmīgi nodarboties ar uzņēmējdarbību.

- Ko tieši tu radi,ar ko ir saistīts Tavs bizness un kā sākās viss tavs radošais process? Kas tevi iedvesmoja, pamudināja uzsākt kaut ko pašai?

Viens no noteicošajiem iemesliem ir zināšanas, pieredze un spēja nebaidīties. Nezināmo vēl arvien ir daudz, bet ar katru dienu stabilitāte tikai palielinās. Mans radošais process nekad neapstājas, jo jādomā jaunas idejas, ko piedāvāt klientiem. Nekad nedrīkst teikt, ka nezinu, kā atrisināt esošo situāciju. Atceros, kad mana meita, kurai tolaik bija četri gadi, vaicāja tētim, ar ko mamma nodarbojas. Viņš toreiz atbildēja, ka ar ideju ģenerēšanu. Tas laikam arī ir tas, kas vislabāk raksturo sabiedriskās attiecības, jo pamata instrumenti, kas tiek lietoti ikdienā, nekādā veidā nevar atrisināt ne komunikāciju krīzes, ne arī radīt jaunas un interesantas idejas, kas patiktu klientiem.

- Kas ir tas, kas šajā procesā liek virzīties uz priekšu un meklēt arvien jaunas un jaunas idejas?

Mans galvenais motivators ir bērni. Es gribu, lai viņi var dzīvot tādos apstākļos, kad talanta attīstīšana ir prioritāra un tikai tad jādomā par citiem blakusapstākļiem. Un būsim godīgi – labs finansiālais atbalsts bērnībā var kalpot par sapņu piepildījumu.

- Kā ir ar reklāmu? Bez reklāmas nav nekā, kur un kā reklamē savu uzņēmumu?

Sabiedriskās attiecības ir tā joma, kad reklāma ir labi padarīts darbs. Pēc tam seko ieteikumi nākamajam klientam, kas arī nozīmē atzinību un atpazīstamību. Tāpēc mans logo ir mans paraksts – lieku to zem katra vārda, ko uzrakstu.

- Kā ir ar šādu preču konkurenci? Vai arī tādu esi pamanījusi?

Konkurence šajā jomā ir milzīga. Lielās aģentūras savā starpā dala klientus, mazos pat īsti “nelaižot” klāt. Ir grūti but kompetentam visās jomās, bet to ir jāspēj darīt, lai noturētos virs ūdens. Mana specifika ir tā, ka spēju ātri reaģēt uz situācijām, ātri pārņemt darbus un strādāt kaut vai bez gulēšanas, bet lai klients ir apmierināts.

- Kāpēc Tavu uzņēmumu sauc tieši šādi? Kā pie šāda nosaukuma nonāci?

Tas ir diezgan garš stāsts. Iesauku “Rū” man iedeva klasesbiedrs vidusskolā, jo viņš zināja, ka man ne īpaši patīk savs vārds. Tad nu arī nolēmu neiet nekur tālu prom no savas identitātes un nosaukt uzņāmumu “Rū Komunikācijas”.

- Kā kopumā raksturotu to, ko radi tu? Varbūt ir kāds firmas moto?

Mans galvenais mērķis ir strādāt tik labi, lai klienti pat neizskatītu iespējas meklēt citu sadarbības partneri. Vēlos veidot kvalitatīvas sabiedriskās attiecības, nekad neejot pret savu sirdsapziņu, jo, ja neticēšu tam, ko daru, tad arī rezultāts nebūs tik labs, kā varētu būt. Un to, diemžēl, daudzi nesaprot, ka sabiedriskās attiecības nav ienaidnieks, bet gan instruments, kas ir viena no mārketinga sastāvdaļām, līdzīgi kā reklāma, bet darbojas daudz specifiskākā jomā.

20150430104516-48919.jpg

- Parunāsim par bērniem! Pastāsti par viņiem!

Man ir divi burvīgi bērni. Alise (patiešām no Brīnumzemes) mācās jau 2.klasē Laurenču pamatskolā. Viņa jau kopš pusotra gada vecuma zīmē un glezno, tāpēc sev par mērķi ir izvirzījusi mākslinieces profesiju. Savukārt Emīls (kurš vēl nedara daudz blēnu) ir trīs gadus vecs ziķeris, kurš apmeklē bērnudārzu un aizraujas ar visa veida mašīnītēm. Viņi ir ļoti saskanīgs tandēms un skumst, ja ilgi viens otru nesatiek. Katru vakaru atkalredzēšanās izvēršas par brīnišķīgu prieku un rotaļām. Interesanti, ka viņi vienmēr ir koalīcija pret citiem bērniem, kuri atbrauc ciemos. Šķiet, ka brāļa un māsas attiecības ir ļoti ciešas, tāpēc pēdējā laikā, viņi pat pamanās kopā aizmigt, kad māsa lasa brālim vakar pasaku.

- Cik viegli vai cik grūti ir savienot darbu un biznesu ar ģimeni un ikdienu?

Ja kāda māmiņa saka, ka ģimeni, biznesu un ikdienu savienot ir viegli, tad es teiktu, ka viņa melo. Bērni prasa ļoti daudz laika. Viņi mēdz slimot. Arī ikdienas rutīnas darbi mājās nav vispatīkamākais process, kaut vai trauku novākšana, mājas tīrīšana un gludināšana. Lai paspētu visu iepriekš nosaukto, nolēmu savu ofisu veidot savā privātmājā. Viena telpa ir atvēlēta galdiem, datoriem utt. Ta nu mēs ar darbiniekiem apdzīvojam to darba laikā, bet vakarā aizveru durvis un esmu mājās ar savu ģimeni. Iespēja, ka strādāju mājās arī atvieglo brīžus, kad kāds no bērniem ir slims, jo varu līdzteku darbam, pieskatīt, pabarot un ārstēt arī mazos.

20150430104528-26245.jpg

- Kā bērni palīdz Tavā biznesā? Ar idejām? Modeļiem?

Man ļoti patīk, ka bērni ir radoši. Es smeļos idejas, ko varētu piedāvāt klientiem saistībā ar viņiem. Tāpat arī zīmējumi tiek izmantoti klientu vajadzībām – kā apsveikumi svētkos utt. Lai arī mēģinu nodalīt ģimenes dzīvi no darba, tas, diemžēl, neizdodas, jo sabiedriskās attiecības nozīmē nepārtrauktu domāšanu par to, kas varētu būt noderīgs.

- Vai Tu vari teikt,ka būšana par mammu ir iedvesmojusi Tevi lielām lietām?

Pirmkārt būtiski ir tas, ka man ir mamma, kas iedvesmojusi lielām lietām. Viņa mani ir vienmēr atbalstījusi, virzījusi un darījusi visu, lai es sev noticu. Kad pati kļuvu par mammu, ļoti daudz ko sapratu – kāpēc bērnībā vai pusaudžu gados bija tā vai citādi. Esmu to savai mammai arī teikusi, ka tagad beidzot saprotu!

Daudzas sievietes domā tā – vispirms izglītība, tad karjera, tad ģimene. Bet problēma ir tā, ka viņas kaut kādā veidā pārāk ilgi uzturas otrajā sadaļā, aizmirstot par ģimeni. Es vienmēr esmu visu gribējusi uzreiz. Tāpēc bija “jāsakož zobi” un jāspēj gan mācīties, gan strādāt, gan rūpēties par ģimeni vienlaikus. Un nedomāju, ka šis modelis būtu neveiksmīgs. Esmu norūdīta ļoti daudzām situācijām.

Bērns nāk tad, kad tam jābūt. Mūsdienās mēs pārāk daudz un bieži nodarbojamies ar plānošanu, domājot, ka tas daudz ko atrisinās. Bet gan plānots, gan neplānots bērns ievieš ļoti būtiskas izmaiņas ikvienas sievietes dzīvē, jo īpaši emocionālajā ziņā. Kad saproti, ka tu vairs neesi viens, bet ir vēl viena tava sirds daļa, kas dzīvo neatkarīgi, tad iekšēji rodas dzinulis, darīt vairāk un labāk, lai nodrošinātu mazajai dzīvībiņai iedeālus apstākļus.

- Ko tu ieteiktu citām mammām, kas rada, bet baidās nodot tālāk savus ražojumus un uzsākt savu biznesu? 

Nebaidieties. Ja esat kļuvušas par mammām, tad lielākais un grūtākais darbs jau ir padarīts (ja neskaita audzināšanu). Bizness ir tikai viena neliela daļa no dzīves. Lielākā daļa ir ģimene, jo tikai tā spēj emocionāli piepildīt un dot nevis tikai ņemt.

Uzdod savu jautājumu un laimē!

JAUNS projekts: MAMMU bizness! Gaidām uzņēmīgo māmiņu pieteikumus!

20141202111131-14474.jpg

 

Kristīne Māmiņuklubs.lv Kristīne Māmiņuklubs.lv 07. May 2015, 10:45

Nagu lakas košākam pavasarim no essence laimējusi Tauriņš.