Mammu bizness: Klik-Klik = preces bērnu drošībai

Mammu bizness: Klik-Klik = preces bērnu drošībai

14. Apr 2015, 08:57 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

 Vai zini, kā dažādas lietas noslēpt no mazuļu acīm un ziņkārīgajiem pirkstiņiem? Tūliņ uzzināsi!

- Kā radās ideja par tik neparasta produkta radīšanu? Kā nonāci līdz šai idejai?

Mēs ģimenē esam trīs - mamma Eva, tētis Reinis un mūsu mīļā meitiņa Katrīna. Manam vīram bieži prātā ienāk dažādas lielākas un mazākas biznesa idejas, bet šī radās mums visiem kopīgi un sākotnēji tā pat nebija biznesa ideja, drīzāk ideja radīt produktu pašu vajadzībām. 

Katrīna bija sākusi rāpot un aktīvi celties kājās, kas viņai deva iespēju pašai pārvietoties pa dzīvokli un nu jau ierastais spēļu laukumiņš viesistabā paplašinājās līdz pat virtuvei. Un tad arī sapratām, ka mūsu virtuve nav droša mazam bērniņam - zemas atvilktnes, kurās ir naži, dažādas garšvielas, skapītī tīrīšanas līdzekļi. Pēkšņi mūsu mājas bija pārvērtušās par satraukumiem pilnu karalauku - bīstamās lietas tika pārkrāmētas augstākos plauktos, ne tik bīstamās bija uz zemes, jo meitiņai bija pilnībā pazudusi interese par savām mantām un vienīgais, kas piesaistīja uzmanību bija virtuves atvilktnes un skapīši un tur esošais saturs, kurš nu jau regulāri mētājās uz grīdas.

Mana pārliecība, ka bērnam viss būs pieejams un rotaļas ar sadzīviskiem virtuves priekšmetiem ir jaukas, sabruka jau pēc nedēļas kad es vīram paziņoju, ka nevaru izturēt šo trako nekārtību un ir jāpērk slēdzīši, lai vismaz dažas durvis mazulim tiktu slēgtas.

Tas bija brīdis, kad sapratām, ka slēdzīši ir vai nu ražoti Ķīnā un apšaubāmas kvalitātes vai arī diezgan dārgi. Par daudziem lasīju atsauksmes, ka bērni ātri iemācoties atvērt, par citiem, ka ilgi neturas. Tad nu vīram teicu, ka varbūt mēs paši varam kaut ko izgudrot.

Un tā radās mūsu pašu KLIK-KLIK slēdzīši.

20150409092753-69086.jpg

- Kad un kā tas pārvērtās par biznesu?

Sākotnēji šie slēdzīši bija mūsu pašu vajadzībām, kalpoja labi un virtuvē bija iestājies miers, meita beidzot atkal spēlējās ar savām mantām un visi naži un citi bīstamie priekšmeti atgriezās savās ierastajās vietās un bija sajūta, ka mājās beidzot ir kārtība. Tomēr pēc laiciņa cilvēki, kuri pie mums ciemojās sāka interesēties par mūsu KLIK-KLIK, vēlējās iegādāties arī savām vajadzībām un tad vīrs nolēma, ka varētu šo ideju attīstīt.

Viņš nolēma, ka paralēli savam ikdienas darbam, varētu izgatavot slēdzīšus, bet viss pārējais ir jāuzņemas man. 

Un tā es vienu vakaru, kad Katrīna saldi čučēja, apsēdos pie datora un uztaisīju Facebook lapu mūsu slēdzīšiem, ieteicu šo lapu draugiem un pastāstīju par to savā Facebook profilā. Liels bija mans pārsteigums kad nākamajā dienā KLIK-KLIK lapai bija jau 100 Like/Patīk. Tad arī es sapratu - šī ideja ir jāturpina.

20150409092856-13197.jpg

- Kā tiek sadalīti darbi Jūsu biznesa ietvaros, ko dari Tu?

Tā nu pašu produktu, drošības slēdzīšus, izgatavo mans vīrs. Mūsu mazā meitiņa, kurai nu jau ir pusotrs gads, šos produktus testē. Savukārt es pati veidoju Facebook lapas saturu, mājas lapu, dažādus attēlus, reklāmu un sazinos ar klientiem e-pastā.

- Kas ir tas, kas šajā procesā liek virzīties uz priekšu un meklēt arvien jaunas un jaunas idejas?

Iedvesmo mērķis pasargāt bērnus no dažādām nevajadzīgām sadzīviskām traumām. Protams, arī klientu labās atsauksmes. Man vispār liekas, ka mums ir fantastiski klienti - vecāki ar kuriem esam sazvanījušies un sarakstījušies ir ļoti atsaucīgi un iedvesmojoši, bieži novēl, lai mums viss izdodas un uzmundrina sakot, ka esam malači. 

Bijām uz 3 mēnešiem aizbraukuši uz ASV ar visu ģimeni un mūsu mazajam biznesam tikmēr bija pauze, tomēr saņēmām tik daudz vēstules, ka sapratām, ir jāturpina. Viena mamma man rakstīja, ka nevar sagaidīt kad būsim atpakaļ, jo mazais jau 10. reizi dienā ir izkrāmējis skapi un gluži vienkārši sākot aptrūkties pacietība. Tāpēc, atbraucot atpakaļ, vīrs izmainīja sākotnējo slēdzīti - tagad tie ir izturīgāki un tie ir pieejami 2 veidu.

Kādi tieši ir šie slēdzīši, kā tie stiprinās un kur tos var izmantot?

Šobrīd ir pieejami melni un balti divu veidu slēdzīši - iekšējie un ārējie. Ārējie stiprinās ar īpaši stipru, noturīgu līmlenti un būs piemēroti mēbeļu durtiņām un atvilktnēm, kas atrodas uz stūra, ledusskapim, tualetes poda vākam. 

Savukārt Iekšējo slēdzīšu viena daļa piestiprinās ar izturīgu līmlenti, bet otra daļa, kura atrodas skapja vai atvilktnes iekšpusē, ir pieskrūvējama. Iekšējie slēdži vislabāk ir piemēroti mēbeļu durtiņām un atvilktnēm, kas atrodas mēbeles iekšpusē.

20150409092806-86400.jpg

- Vai Tev ir arī sava mājas lapa, kur aplūkot un iegādāties KLIK-KLIK? Kur par tevi un drošības slēdzīšiem var uzzināt vairāk?

Mājas lapa: www.klikklik.lv

Facebook lapa: www.facebook.com/kliklv

Draugiem.lv: www.draugiem.lv/klikklik

Vienmēr var droši rakstīt e-pastus: info@klikklik.lv

Sekojot mums sociālajos tīklos, piemēram, februārī bija bezmaksas piegāde pērkot 4 un vairāk KLIK-KLIK slēdzīšus ,,Omniva'' pakomātos, bet šādas un līdzīgas akcijas un arī konkursi būs arī turpmāk. Tāpat domājam arī par jauniem produktiem un arī par tiem noteikti informēsim sociālajos tīklos.

20150409092832-77207.jpg

- Kā ir ar reklāmu? Bez reklāmas nav nekā, kur un kā reklamē savu uzņēmumu?

Šobrīd tas notiek tikai Facebook un draugiem.lv vai paziņu lokā, tomēr esmu pamanījusi, ka ziņas par mūsu produktu ,,aiziet tautās'' bez mūsu pašu līdzdalības, kad klienti iesaka KLIK-KLIK paziņām un draugiem.

- Kā ir ar šādu preču konkurenci? Vai arī tādu esi pamanījusi?

Patiesībā neesmu pamanījusi, ka Latvijā vēl kāds izgatavo ko līdzīgu. Tad nu sanāk, ka pamatā konkurējam ar produktiem, kuri ir ,,Made in China'' vai citiem ne-Latvijā ražotiem dārgākiem slēdžiem. Tomēr dizaina, materiāla ziņā tieši tādus pašus ar iespēju izvēlēties sev piemērotāko veidu un krāsu, es nekur neesmu redzējusi. Tas, protams, priecē un rada sajūtu, ka pārdodam kaut ko īpašu un pašu radītu.

- Kāpēc Tavu produktu sauc tieši šādi? Kā pie šāda nosaukuma nonāci?

Kad ar vīru domājām kā paši varētu radīt drošības slēdzīšus, viņš pastāstīja, ka domā izmantot attaisāmus klipšus un es kaut kā noteicu: ,,Nu jā, tos ,,klik-klik''slēdzīšus''. Tā nu paši mājās iesaucām slēdžus par klik-klik un kad nolēmām piedāvāt tos citiem, par nosaukumu vairs nebija jādomā, bija skaidrs, ka KLIK-KLIK ir īstais. Tas ir ļoti lipīgs, trāpīgs un atmiņā paliekošs nosaukums mūsu radītajam produktam.

- Kā kopumā raksturotu to, ko radi tu? Varbūt ir kāds firmas moto?

Tās viennozīmīgi ir preces bērnu drošībai, jo ne vienmēr vecāki spēj un ne vienmēr viņiem vajag, pārveidot pilnībā savu māju, lai tā būtu bērnam droša. Dažreiz ir nepieciešami pāris palīglīdzekļi. Šobrīd mēs radām drošības slēdzīšus, bet ir vēl vairākas idejas. Katru reizi, kad es izlasu kādu rakstu vai dzirdu par negadījumiem, kuros, piemēram, bērns uzlej sev karstu tēju, nogāž virsū sev televizoru, man gribās izdomāt kā no šīm situācijām varētu izvairīties. Jo ne vienmēr piemērotākais risinājums ir visu iedzīvi salikt augstos plauktos, padarot māju par noliktavu līdz brīdim kamēr bērniņš spēs saprast ko drīkst un ko nedrīkst. Protams, prieks par bērniem, kuri ir prātīgi un par mājvietām, kurās ir iespēja TV pielikt pie sienas, bīstamos priekšmetus glabāt augstos, bērniem nepieejamos plauktos, taču tā nav visiem un tad ir jāmeklē risinājums un mēs labprāt to darām. Tā nu drīzumā ceram radīt vēl jaunus produktus - gan drošībai, gan interjeram. Līdz ar to tas mūsu moto šobrīd varētu būt: ,,Viegls, ātrs un ērts veids kā veidot bērniem drošu vidi''.

- Vai Jūs plānojat radīt arī kādus citus produktus vai sadarboties ar citiem ražotājiem?

Šobrīd aktīvi attīstām mūsu pirmo ideju - KLIK-KLIK slēdzīšus, taču mūsu radošā fantāzija nekad nebeidz darboties un mums ir daudz dažādas citas idejas gan saistībā ar bērnu drošību, gan bērnu mēbelēm. Ceram, ka laika gaitā mums izdosies tās realizēt. 

Tāpat esam ļoti atvērti, draudzīgi un gatavi sadarboties ar citiem, uzklausīt idejas, kā arī laika gaitā papildināt savu mājas lapu ar jauniem produktiem - gan mūsu ražotiem, gan citiem Latvijā ražotiem.

20150409092815-88224.jpg

- Parunāsim par bērniem! Pastāsti par viņiem!

Man ir viena meitiņa Katrīna, kurai ir pusotrs gads. Viņa man ir īsta dāvana, gan tādēļ, ka sniedz prieku katru dienu, gan arī tādas sakritības dēļ, ka piedzima manā vārda dienā, 12. septembrī. 

Viņa ir smaidīga, dzīvespriecīga mazulīte, kura pilnībā iekļāvusies mūsu raibajā ikdienā - ceļojumi, ciemiņu uzņemšana, sabiedriski pasākumi, garas pastaigas, kafejnīcas apmeklējumi, lai kur mēs dotos viņa parasti visur ir ar mums. Tomēr labprāt ciemojas arī pie vecmāmiņas un ļauj vecākiem izbaudīt pabūšanu vienam ar otru. Tik pat bieži mēdz pabūt divatā arī ar tēti un pa dienām ar mammu. Mēs mēģinām sadalīt laiku tā, lai ģimenē būtu gan laiciņš, kuru mamma pavada ar meitiņu, gan laiciņš tētim ar meitiņu, gan savi brīži, kuros ir tikai mamma un tētis divatā un arī laiks visai ģimenei kopā. Manuprāt, tā ir mūsu ģimenes laimes atslēga. 

- Cik viegli vai cik grūti ir savienot darbu un biznesu ar ģimeni un ikdienu?

Pagaidām mūsu KLIK-KLIK ir salīdzinoši neilgs un neliels projekts, bet ir brīži, kad bērns vēlas nedalītu uzmanību un visi darbiņi ir jāieplāno vakarā, kad mazulis guļ. Labi noder arī tie brīži, kad Katrīna ciemojas pie vecmāmiņas un abi ar vīru varam netraucēti apspriest turpmākās idejas un iespējas. Tomēr pagaidām veiksmīgi tiekam galā un Katrīna drīzāk palīdz nekā traucē.

- Kā bērni palīdz Tavā biznesā?

Mūsu bērns patiesībā ir tas, pateicoties kuram ir radušies šie KLIK-KLIK slēdzīši, jo tieši viņa mūs iedvesmoja. Viņas lielākais ieguldījums šobrīd ir slēdzīšu testēšana un arī to viņa veic atbildīgi - līdz ko ierauga, ka ir pielikts kāds jauns slēdzītis, tā dodas pārbaudīt. Ja nu gadījumā kaut kas nav kārtīgi pielikts vai tas nejauši ir atstāts vaļā, tad viņa mūs pasauc un parāda. Varētu teikt, ka viņa lieliski iekļaujas komandā.

20150409092844-75344.jpg

- Vai Tu vari teikt,ka būšana par mammu ir iedvesmojusi Tevi lielām lietām?

Pilnīgi noteikti. Bērni iedvesmo gan lielām, gan mazām lietām un padara ikdienas dzīvi skaistāku. Būšana par mammu ir pavērusi pavisam citu skatu uz dzīvi un ietekmējusi gandrīz katru dzīves jomu. Kopš esmu mamma, vairāk domāju par labāku uzturu, esmu izmainījusi ēdienkarti mūsu mājās, regulāri nodarbojos ar sportu, pavadu vairāk laika brīvā dabā, cenšos sevi pilnveidot dažādās jomās un man ir vairāk spēka iedvesmot arī citus.

- Ko tu ieteiktu citām mammām, kas rada, bet baidās nodot tālāk savus ražojumus un uzsākt savu biznesu? 

Noteikti vajag mēģināt! Varbūt no mazas idejas izaug liels un nopietns bizness, bet varbūt tas paliek par mazu ikdienas hobiju - nav nozīmes kā tas attīstīsies, galvenais ir pamēģināt, jo savādāk nekad arī neizdosies uzzināt kas no tā visa būtu sanācis. 

20150409090551-99520.jpg

Uzdod savu jautājumu un laimē2 KLIK-KLIK slēdzīšus pēc izvēles!

JAUNS projekts: MAMMU bizness! Gaidām uzņēmīgo māmiņu pieteikumus!

Hobby Set dāvanu karte 20 EUR vērtībā katru nedēļu - KATRAI mammu biznesa intervijai!

20141202111131-14474.jpg