Maija Rieksta-Riekstiņa par sava biznesa radīšanu: Ja blakus ir cilvēks, kas tic, tas arī palīdz

Maija Rieksta-Riekstiņa par sava biznesa radīšanu: Ja blakus ir cilvēks, kas tic, tas arī palīdz

26. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Maija Rieksta-Riekstiņa ar savu radīto kosmētikas zīmolu “Vegan fox” pierāda, ka savus sapņus var īstenot ikviens, ja vien no tiem nebaidies. Ja vēl blakus ir cilvēks, kurš tic tam, ka tu spēj, kā tas ir Maijas gadījumā, nav divu domu, ka viss izdosies, vajag tikai darīt.

Maijas dzīve iepriekš ir apmetusi kūleni, taču viņa ir piemērs tam, ka arī no dziļas bēdu bedres ir iespējams izkļūt un atkal būt sievišķīgai sievietei.

Maija bija divu meitu – 5 un 7 gadus vecu – māmiņa, kad viņas dzīvē notika krass pagrieziens – nomira Maijas vīrs. Tobrīd viņai bija 33 gadi, un notikušais viņu pamatīgi izsita no līdzsvara, jo nepārtraukti tika sev uzdoti jautājumi, kāpēc tas noticis tieši ar viņu . “Es visā vainoju sevi, bet laiks tomēr ir ļoti dziedējošs. Arī bērni ir dziedējoši, jo viņiem nekas neapstājas,” atceras Maija, stāstot, ka šajā laikā par daudz ko varēja sarunāties ar savām meitām, taču tikpat daudz arī bijuši jautājumi, uz kuriem viņa nespēja rast atbildi. “Pateicoties savām meitām, kas ir enerģiskas un aktīvas, arī man nebija laika apstāties, tāpēc kustējāmies tālāk,” stāsta Maija, sakot, ka viņai ļoti palīdzēja arī viņas lielā ģimene, taču, neskatoties uz to, no pirmā gada pēc vīra nāves viņa neko neatceras. Tāpēc viņa saka lielu paldies savai mammai, kas parūpējās par sadzīvi un to, lai viņas nenomirtu badā. Pēc pirmā gada Maija sākusi mazliet atdzīvoties un interesēties par to, kas notiek apkārt, tomēr, atskatoties uz pagājušo, viņa saka, ka pirmie trīs gadi pagājuši tādā kā sava veida bēdu bedrē. Tomēr viņa nenožēlo, ka atļāvās šajā laikā raudāt kopā ar meitām, jo tas tikai meitenēm parādījis, ka viņu mamma nav pārcilvēks, ka arī viņai ir bēdas, dusmas un prieki.

SKATIES VISU SARUNU ŠEIT

Viņas kopīgi izgājušas arī jauna vīra meklējumu fāzi. Maija smejot atceras, ka šajā posmā ikviens veikala apsargs no meitu puses tika uzlūkots kā mammas potenciālais nākamais vīrs. Tiesa, savu tagadējo vīru Maija nesastapa veikalā, bet gan brāļa meitas kāzās, kura uzaicināja Maiju par savu vedējmāti, apgalvojot, ka atradīs viņi arī vedējtēvu. “Un viņa atrada vedējtēvu! Tajās kāzās mēs sagājām kopā, un nu esam piecu bērnu ģimene, jo arī manam vīram ir divi bērnu, un nu mums ir piedzimis arī kopīgais bērniņš,” ar savas dzīves līkločiem dalās “Vegan fox” radītāja Maija Rieksta-Riekstiņa.

Sestais bērns – savs uzņēmums

Iepriekš Maija strādājusi lielos korporatīvos uzņēmumos, kas garantēja zināmu skaidrību par nākotni un arī deva finansiālo drošību, taču, neskatoties uz to, iekšēji viņu urdījusi sīka balstiņa, kas mudinājusi domāt par savu biznesu. “Vienā brīdī saslēdzās, ka gribu darīt kaut ko savu. Man ir milzīga mīlestība pret dzīvniekiem, gribās ko sievišķīgu un reizē arī parādīt savām meitenēm, ka nevajag baidīties no saviem sapņiem,” atceras Maija, sakot, ka kādā momentā radusies doma par savu kosmētikas biznesu. Kā ikvienā biznesā, arī “Vegan fox” pirmie soļi bijuši bailīgi, tāpēc pozitīvais faktors, kas licis noticēt savai varēšanai un idejai, bija iesaistīšanās LIAA inkubatorā. “Tas viennozīmīgi man bija gan stimuls nepadoties, gan arī kā atbalsta plecs, kad zini, ka vari aiziet pēc padoma,” biznesa iesācējus Maija iedrošina izmantot inkubatoru sniegtās iespējas. Papildus tam, neatsverams atbalsts biznesā ir arī Maijas vīrs: “Man ir brīnišķīgs vīrs, kurš man lika un ļāva sev noticēt. Iedvesmoja, ka es to varu, jo pēc tās sagrautās pagātnes viņš mani uzcēla spārnos un padarīja atkal sievišķīgu. Ja blakus ir cilvēks, kas tic, tas palīdz.”

Maijai, attīstot ideju par savu biznesu, jau sākotnēji bija skaidrs, ka viņa vēlas radīt produktus, kurus arī pati vēlētos lietot. Attīstot ideju un iekarojot cilvēku sirdis ar kvalitatīviem produktiem, šobrīd “Vegan fox” ir izaudzis jau līdz vairākiem darbiniekiem, taču pati Maija aizvien ļoti daudz iesaistās biznesa procesos: “Ja ir interneta veikala pasūtījumi, es pati tos pakoju, katram rakstu pateicības kartīti, ko ļoti gribu saglabāt pēc iespējas ilgāk, kamēr to spēju. Mēs neesam milzīgs uzņēmums, kurš dara visu, lai tikai pārdotu pēc iespējas vairāk. Mums ir svarīgi, lai īstie cilvēki atrastu īstos produktus, kur vērtības sakrīt ar mūsējām.”

SKATIES VISU SARUNU ŠEIT