Latvijā radītam saldējumam šogad 50 gadi! “Food Union” atklāj, ar kādām saldējuma tendencēm atzīmēsim jubileju

Latvijā radītam saldējumam šogad 50 gadi! “Food Union” atklāj, ar kādām saldējuma tendencēm atzīmēsim jubileju

28. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ar svētku garšu, iecienītu kokteiļu sastāvdaļām, krāsainās vafelēs un hokeja noskaņās – tie ir daži no kopumā 20 saldējuma jaunumiem, kurus “Food Union” komanda ir radījusi par godu Latvijas saldējuma rūpniecības 50. jubilejai. Svinīgās saldējuma sezonas produktu izstrādē un jaunajās iekārtās investēti 820 000 eiro – no tiem 700 000 eiro ir paša uzņēmuma kapitāls, bet 120 000 eiro Eirofondu atbalsts. Visi jubilejas gada jaunumi ir izstrādāti “Food Union” Saldējuma kompetences centrā, Rīgā, lai iepriecinātu Latvijas patērētājus ar inovatīviem zīmolu “Ekselence”, “Pols”, “Tio” un “Jungle Pop” saldējumiem, kas pārsteidz no pirmā acu skatiena līdz pat pēdējam kumosiņam.  

Šogad aprit 50 gadi, kopš Latvijā sākusies industriāla saldējuma ražošana, kas šim sasaldētajam desertam piešķīra plašpatēriņa produkta statusu! Tās pirmsākumi meklējami 1971. gadā, kad “Rīgas piena kombinātā” darbu uzsāka pirmā saldējuma fabrika valstī – specializētas ražotne saldējuma masveida produkcijai Latvijas un kaimiņvalstu tirgiem. Šo gadu laikā vairākas pārtikas meistaru paaudzes ir radījušas un spodrinājušas tūkstošiem saldējuma veidu. Daudzi no tiem ir kļuvuši par patērētāju kopš bērnības iecienītākajiem, nozares ekspertu apbalvotākajiem un par augstākās kvalitātes etaloniem atzītajiem ne vien nacionālajā, bet arī starptautiskajā līmenī. Esam ārkārtīgi lepni, ka tautā mīlētais “Rīgas piena kombināts” ir stratēģiskas nozīmes kodols visā “Food Union” grupā, un mums ir iespēja uz tā bāzes attīstīt izcilā Latvijas saldējuma tradīcijas,” saka Irēna Holodnaja, “Food Union” vadītāja Latvijā.

Juliāna Juškeviča, “Food Union” mārketinga vadītāja turpina: “Cildinot 50 saldējuma izcilības gadus, 2021. gada saldējuma sezona bez šaubām būs vēsturiska. Tie ir lieli svētki ikvienam saldējummīlim – mūsu darbiniekiem, partneriem un visbeidzot patērētājiem. Kā pirmo jubilejas gadam veltītu dāvanu vēlamies prezentēt pēdējā piecgadē rekordlielu saldējumu skaitu – 20 jaunumus! Tie ir radīti, ņemot vērā vietējo patērētāju garšu īpatnības, aktuālākās tendences saldējuma pasaulē. Aicinām nogaršot visus un svinēt jebko ar saldējumu, jo tā ir neatņemama svētku sastāvdaļa”.  

“Instagramīgi” saldējumi atspoguļošanai sociālajos tīklos

Šobrīd dalīšanās ar personīgiem iespaidiem sociālajos tīklos, piemēram, Instagram, Facebook, Tik-Tok un Twitter, ir daudzu patērētāju neatņemama dzīves sastāvdaļa. It īpaši populārs ir digitāls saturs par ēdienu. Tāpēc šosezon “Food Union” parūpējies, lai radītu saldējumus, kas pārsteidz ne tikai ar garšu, bet arī neordināru un stilīgu vizuālo izskatu. Lai arī kurš tas būtu – pie mums vēl nekad neredzētas donata jeb virtuļa formas saldējums, koši rozā un violetā vafeļu glāzīte vai saldējums ar tik “trakām” piedevām kā popkorns un čipsi – šie jaunumi ir tapuši, lai gozētos digitālo starmešu fotogrāfijās un video.

Kokteilis tavā saldētavā

Saskandināt tagad var arī ar saldējumu! Tas kļuvis iespējams, uzņēmuma pārtikas tehnologiem iedvesmojoties no dzērienu pagatavošanas kultūras un integrējot miksoloģijas paņēmienus saldējumu ražošanas procesā. Rezultātā ir radītas sensacionālas garšu kombinācijas. Piemēram, viedākus gardēžus iepriecinās karameļu “Pina Colada” vai apelsīnu “Spritz” saldējums, bet gados jaunāku auditoriju – limonādes garšas un aprikožu vai meža zemeņu-arbūzu kokteiļu saldējums.

Šokolāde ir ārpus laika un tendencēm

Šokolādes desertu iedvesmotas garšas modernā izpildījumā ir pieprasītas no sezonas uz sezonu. Tamdēļ arī šajā Latvijas saldējuma 50. jubilejas gadā ir radīti jaunumi, kuriem ir potenciāls saglabāt savu aktualitāti arī nākamajos gados. Krēmīgs plombīrs starp diviem šokolādes cepumiem vai bagātīgs šokolādes saldējums ar zefīriņiem, riekstiem un šokolādes mērci ir laikmetīgā klasika.

Ogu un augļu bums

Saldējuma sezonas pilnbrieds ir vasarā, kad galdā tiek celtas sezonālas ogas un augļi. Šajā laikā nereti patērētājiem ir vēlme baudīt svaigāku garšu desertus. Tas pilnīgi noteikti būs iespējams, jo šovasar saldējumu klāsts ar sulīgām piedevām būs īpaši plašs. Arbūzs ar meloni, aprikoze ar rabarberu, meža ogas, mango, apelsīns, ananāss, dzērvenes ar brūklenēm un plūmes piešķirs saldējumiem svaigākas notis.

 Dizains ar stāstu

Turpinot produktu iepakojumu pielietot ne vien praktiskos nolūkos, bet arī kā pilnvērtīgu komunikācijas un patērētāju lojalitāti veicinošu kanālu, “Food Union” šai saldējuma sezonai radīja divus limitēta apjoma iepakojuma dizainus. Tie rotās uzņēmuma leģendārākā saldējuma zīmola “Pols” produktus, par kuriem plašāka informācija sekos jau drīzumā.

Gandrīz visi jaunie saldējumi jau ir nopērkami “Food Union” internetveikalā www.pienaveikals.lv. Drīzumā tie būs pieejami arī tirdzniecības tīklos Rimi, Maxima, Mego, Aibe, Lats, Elvi, Top!, Narvesen, Sky, universālveikalos Stockmann un Elkor Plaza, labākajās degvielas uzpildes stacijās, mazākos piemājas veikaliņos, e-veikalos barbora.lv, rimi.lv un citur.