Katra otrā Latvijas ģimene vismaz reizi nedēļā produktus iegādājas tirgū

Katra otrā Latvijas ģimene vismaz reizi nedēļā produktus iegādājas tirgū

21. Jun 2017, 08:08 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Virtuālais produktu tirgus Svaigi.lv veicis Latvijas ģimeņu eksperimentu, lai noskaidrotu patērētāju pārtikas iegādes paradumus nedēļas griezumā. Eksperimenta rezultāti liecina, ka katra otrā Latvijas ģimene vismaz reizi nedēļā dodas uz tirgu pēc pārtikas produktiem, kur iztērē vidēji 10 EUR un pavada 45 minūtes laika.  

Kā liecina Svaigi.lv eksperimenta rezultāti, vairāk nekā 80% mājsaimniecību dodas iepirkties divatā, pārtikas iegādei nedēļā tērējot vidēji 90-100 EUR. Visbiežāk produkti tiek iegādāti lielveikalos, kas ir vismaz trīs reizes nedēļā, par vienu pirkumu maksājot 10 līdz 20 EUR uz vienu pieaugušo. Savukārt tie, kuri aizmirst kaut ko iegādāties lielveikalā vai tirgū, vismaz divas reizes apmeklē piemājas veikalu, kur nedēļā iztērē līdz 10 EUR.

Aptuveni 70% respondentu minējuši, ka lielveikalā pērk to, kas pietrūkst mājās, pievienojot arī spontānus pirkumus, kas uzrunā veikalu plauktos. Tikai 13% mājsaimniecību dodas pēc produktiem ar sarakstu, neizvēloties spontānus pirkumus.

Lai arī liela daļa Latvijas iedzīvotāju vēl nav gatavi iegādāties produktus internetā, jo cilvēki bažījas par produktu kvalitāti un iespēju tos izvēlēties klātienē, kā arī kā iemeslus minot faktus, ka pirmo reizi jāsaņemas pamēģināt, grūti plānot nepieciešamos produktus trīs-četras dienas uz priekšu. Gan mūsu pircēju, gan citu Latvijas interneta veikalu tendences rāda, ka tiem pirkumiem, kuri veikti internetā, piemīt mazāk spontāno izvēļu, jo pircējiem ir iespēja sev ērtā laikā un vietā izvēlēties vēlamos produktus. Iepērkoties internetā, pircēju izvēles ir pārdomātākas,” uzsver Svaigi.lv idejas autore un viena no saimniecēm Elīna Novada.

20170621080848-49285.jpg

Virtuālais produktu tirgus Svaigi.lv piedāvā iegādāties produktus internetā, ļaujot izvēlēties klientiem sev ērtāko laiku un pirkumu saņemšanas veidu – vai nu uz vietas noliktavā Āgenskalnā, vai arī ar kurjeru, kas piegādā pasūtījumu līdz pat mājas vai dzīvokļa durvīm, pat ja tas atrodas augšējos stāvos un nav lifta.

Būtiskākais faktors, kam pircēji pievērš uzmanību iepērkoties, ir cena, ko norādījuši vairāk nekā 70% respondentu. Tomēr vēl svarīgākas ir produkta garšas īpašības, ko atzinuši 95% aptaujāto. Savukārt 58% mājsaimniecību seko līdzi, vai produkti ir ražoti Latvijā.

Iecienītākie produkti, ko izvēlas mūsu pircēji, ir dārzeņi, gaļa un olas, kā arī piena produkti, maize un zivis, kas tikai apstiprina faktu, ka ģimenēm ir svarīga produktu izcelsme, ka aizvien vairāk lūkojamies pēc kvalitatīviem produktiem ikdienas maltītēm,” stāsta otra Svaigi.lv saimniece Diāna Dzindule.

Kā rāda Svaigi.lv pircēju profilu informācija, interneta vidē, atšķirībā no tirgus vai lielveikala, kur ierasti dodas divi ģimenes pārstāvji, parasti iepērkas sieviete – līdz pat 94% gadījumu. Turklāt izmantojot iespēju, ka produkti tiek piegādāti mājās, nav jāpavada laiks ceļā, jānes smagas somas. Vismaz 50% pircēju izvēlas kurjera pakalpojumus. Mazliet vairāk nekā 30% no respondentiem piekrīt apgalvojumam, ka iepirkšanās internetā ir ērtāka un ātrāka, nekā lielveikalā vai tirgū.

Mūsu pieredze rāda, ka pircējiem būtisks ir serviss, ne tikai pirkums. Ērtums, ko sniedz iespēja iegādāties produktus internetā, ietaupot laiku, ko veltīt ģimenei, parāda, ka cena  vairs nav galvenais konkurētspējīgas priekšrocības faktors, tā vietā ir svaigi produkti, kvalitāte, klientu serviss, pirkšanas pieredze,” turpina Elīna.

Par Svaigi.lv eksperimentu:

Virtuālā tirgus Svaigi.lv septiņu dienu eksperimentā pieteicās 97 ģimenes, no kurām 39 izpētīja savus iepirkšanās paradumus, atzīmējot visus iespējamos pārtikas iepirkumu veidus vienas kalendārās nedēļas garumā. 59% respondentu bija no Rīgas. Gandrīz 40% respondentu vidējie mēneša ienākumi uz vienu mājsaimniecības pieaugušo bija no 600 līdz 1000 EUR. 

mincenee mincenee 21. Jun 2017, 10:53 lauvinja

Tas viss ir tikai mārketings un reklāma.

lauvinja lauvinja 21. Jun 2017, 09:14

Oooooooooooo, secinājumus izdarīt no vienas nedēļas ir īpaši adavncēti 😀 Man šķiet, ka daudzās ģimenēs iepirkšanās paradumi svrāstās pa nedēļām, atšīrībā no algas dienas datuma, un sezonas. Pieņemu, ka šobrīd gana daudzi zemenes un citus augļus iepērkt tirgū, bet ziemas sezonā krietyni mazāk u n retāk.

Un man patiess prieks, ka Latvijā ģimenēs ir ienākumi 600-1000 eiro uz vienu ģimenes locekli, kas nozīmē, ka labi dzīvojam 😀

Man ir žēl, ka augstkolās vai nu kur tie pētījumu veicēji ir zinības guvuši, nav iemācītas pamatlietas attiecībā uz statistikas metodēm, pētījumu veikšanu un vispārināšanu. Aizvien vairāk un vairāk tiek publicēti visādi ķep-ļep pētījumi, kas īstenībā neparāda absolūti neko!