Jaunajām māmiņām ieteicams pārbaudīt, vai organisms pēc dzemdībām atjaunojis dzelzs rezerves

08. Nov 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Jaunajām māmiņām nepieciešama liela enerģija, lai spētu aprūpēt mazuli, veltīt laiku arī lielākajiem bērniem un, galu galā, dzīvotu nevis bezspēkā eksistētu. Tāpēc vaicājām VCA poliklīnikas “Pluss” ginekoloģei Aidai Čaligavai, kā veidot savu uzturu pēc mazuļa piedzimšanas.

Ārste uzsver, ka gadījumos, ja sieviete ēd pilnvērtīgu uzturu un nav ne veģetāriete, ne arī vegāne vai arī viņai nav glutēna nepanesība vai citi faktori, kas ietekmē ikdienas uzturu, ēdot ikdienā pilnvērtīgi augļus, dārzeņus un graudaugus, nav nepieciešams papildus uzņemt vitamīnus. Savādāk ir tad, ja sievietei ir diētas ierobežojumi, jo šajos gadījumos ieteicams lietot speciālos polivitamīnus, kas organismu nodrošinās ar visu nepieciešamo. 

Neskatoties uz pilnvērtīgu uzturu, reizēm pēc dzemdībām māmiņa tomēr saskaras ar lielu nogurumu un bezspēku, tāpēc ārste gadījumos, ja sieviete nejūtas labi, iesaka pārbaudīt dzelzs rezerves organismā, hemoglobīna līmeni, nododot asins analīzes. "Tas ļaus noskaidrot, vai organisms pēc mazuļa iznēsāšanas ir atjaunojies," teic speciāliste, piebilstot, ka noguruma iemesls bieži vien meklējams dzelzs trūkumā.

Ginekoloģe Aida Čaligava uzsver, ka gadījumos, ja sievietei jau grūtniecības laikā bijušas problēmas ar dzelzs līmeni vai arī dzemdībās bijis liels asins zudums, ieteicams pēc dzemdībām pārbaudīt, vai organisms ir atjaunojis savas rezerves. Tāpat arī, pēc ārstes teiktā, pašsajūtai svarīgs ir arī D vitamīns. A. Čaligava teic, ka Latvijā iedzīvotājiem D vitamīna organismā praktiski nekad nav par daudz, tāpēc to svarīgi lietot papildus, arī laikā, kad mazulis tiek barots ar krūti, lai D vitamīnu ar māmiņas piena starpniecību saņemtu arī bērniņš.