Ēdam hurmu. Noskaidro, kas tajā vērtīgs!

Ēdam hurmu. Noskaidro, kas tajā vērtīgs!

05. Nov 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ir sācies hurmas laiks! Oranžie augļi tā vien aicina tos ielikt iepirkuma groziņā un mājās panašķoties. Meklējām atbildes uz jautājumu, cik vērtīgas ir hurmas, un kas atrodams to sastāvā.

Hurmas dzimtene meklējama Ķīnā un tā tiek dēvēta par dievu ēdienu, taču mūsdienās atsevišķas tās šķirnes veiksmīgi audzē arī tuvāk Latvijai, piemēram, Ukrainā. 

Hurmā ir daudz vitamīnu, savukārt koši oranžo krāsu auglim piešķir tajā esošais karotīns, kas pozitīvi iedarbojas arī uz redzi. Tāpat arī hurmā atrodami B vitamīni, kas svarīgi nervu sistēmai, un C vitamīns, kas palīdzēs sevi pasargāt no saaukstēšanās. Tāpat arī hurma satur jodu, tāpēc to ieteicams ēst cilvēkiem, kuriem novērojams joda deficīts, kā arī tiem, kuri slimo ar vairogdziedzera slimībām.

Kas attiecas uz mikroelementiem, hurma ir kālija, fosfora, magnija un dzelzs avots. Hurmas lietošana uzturā var palīdzēt paaugstināt hemoglobīna līmeni un sekmīgi iedarbojas uz endokrīno dziedzeru darbību.

12 iemesli, kāpēc ēst hurmu:

  • Hurmā esošais pektīns normalizē gremošanas traktu un vielmaiņu.
  • Glikoze un fruktoze labvēlīgi iedarbojas uz sirds un asinsvadu sistēmas darbību.
  • Hurmā esošā ābolskābe un citronskābe palīdz uzlabot gremošanu un saglabāt jaunību un skaistumu.
  • Beta karotīns ir svarīgs redzei, kaulu audu un zobu augšanai, palīdz saglabāt normālu ādas, matu stāvokli.
  • Hurmā esošais C vitamīns rūpējas par stipru imūnsistēmu.
  • P vitamīns palīdz nodrošināt asinsvadu elastību, sieniņu caurlaidību.
  • Kālijs rūpējas par sirds un asinsvadu veselību.
  • Magnijs – palīdz saglabāt mieru, samazina nierakmeņu rašanos un ir ļoti svarīgs arī topošajām māmiņām.
  • Dzelzs – palīdz samazināt anēmijas iespējamību un paaugstina hemoglobīna līmeni asinīs.
  • Kalcijs – svarīgs veseliem kauliem, zobiem, nagiem, matiem un ir ļoti nepieciešams arī mazuļa veselīgai attīstībai.
  • Jods – palīdz veiksmīgi darboties imūnsistēmai un arī vairogdziedzerim.
  • Hurmā esošajam tanīnam piemīt pretiekaisuma īpašības.

Izlasot noteikti nebūs divu domu, ka hurma ir jāēd, jo tā patiešām satur daudz vērtīgu vielu. Taču par vienu gan der atcerēties – kas par daudz, tas par skādi. Pat visveselīgākie augļi, lai arī cik vērtīgi tie būtu, jāēd ar mēru.