Domājot par bērnu imunitāti, svarīgi neaizmirst arī pašai par savējo

Domājot par bērnu imunitāti, svarīgi neaizmirst arī pašai par savējo

03. Feb 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Noteikti esi dzirdējusi pamācības, ka lidmašīnas avārijas gadījumā sākumā skābekļa maska ir jāuzliek sev, un tikai tad bērnam. Patiesībā, dzīvē par šo principu mēs parasti aizmirstam, domājot tikai par bērnu veselību un labsajūtu, bet pašas sevi nobīdot tālākā plānā. Der vēlreiz sev atgādināt, ka tā nedrīkst!

Līdzīgi ir arī ar imunitāti - mēs esam gatavi darīt visu iespējamo, lai bērni būtu veseli, neslimotu, bet kā ar sevi? Lai vesels būtu bērns, jāsāk ar savu, t.i., ģimenes kopējo veselību. Ko vari darīt tās labā? 

Mazāk stresa!

Streso mazāk. Zinām, ka to ir viegli pateikt, bet grūti realizēt, taču pamēģini! Parūpējies par savu emocionālo stāvokli.

Centies atrast ikdienā vairāk optimisma avotus, iedvesmoties. Izbrīvē brīdi, lai katru dienu palasītu grāmatu, ja tas tev sagādā prieku, vai arī dodies skriet, ja tā vari gūt enerģiju un atbrīvoties no dienas laikā uzkrātā stresa. Iespējams, tev piemērotas būs jogas nodarbības, pastaiga vai, kas zina, emociju izlikšana, blogojot Māmiņu Klubā. Pārskati savu dienas plānu un atrodi mirkli sev!

Pozitīvie mirkļi, foršās emocijas palīdz nostiprināt savu imunitāti, līdz ar to arī pretoties vīrusiem.

Ja esi no tām, kurām diena paiet vienā skriešanā, savā plānotājā atzīmē ik dienu vismaz 30 minūtes, kuras veltīt sev. Šajā laikā neieplāno citus darbus, lai arī cik svarīgi tie šķistu.

Vēl viens obligāts nosacījums, lai nostiprinātu savu imunitāti, ir pilnvērtīgs miegs. Ja līdz šim laikā, kad bērni devušies gulēt, kārtoji māju, gatavoji ēst nākamajai dienai, pasaki tam STOP! Atvēli sev pilnvērtīgu miegu, lai no rīta ķermenis būtu atpūties un gatavs jauniem notikumiem.

Neaizmirsti par kustībām!

Kustēšanās uzreiz nenozīmē maratona skriešanu vai fitnesa nodarbību apmeklēšanu četras reizes nedēļā. Sāc ar izkustēšanos kopā ar ģimeni – spēlējiet laukā spēles, braucat ar riteņiem, dodaties pastaigās, atklājiet jaunas pastaigu takas un apskates vietas!

Kustība normalizē gremošanu, stiprina muskuļus un sirdi, kā arī uzlabo garīgo veselību.

Šī iemesla dēļ sakopo savus spēkus un dodaties laukā arī dienās, kad nespīd saule! Kustību laikā gan lielajiem, gan mazajiem ķermenī paātrinās procesi, pastiprinās vielmaiņa, elpošana un asinsrite ir intensīvāka.