Dodamies pārgājienā. Kādas uzkodas ņemt līdzi?

28. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Saulainais pavasaris tā vien aicina doties dabā. Laiks kārtot somas, atrast piemērotu apģērbu un doties ārā, taču, vēl pirms tam svarīgi sagatavot arī vērtīgas uzkodas, kas lielajiem un mazajiem pasaules pētniekiem nodrošinās tik ļoti vajadzīgo enerģiju.

Plānojot piknika somas saturu, galvenais ir ņemt vērā, uz cik garš pārgājiens paredzēts, jo no tā būs atkarīgs gan tas, cik daudz ēdiena ņemt līdzi maltītei, cik tam jābūt sātīgam, gan arī uzglabāšanas nosacījumi.

Sertificēta uztura speciāliste, Rimi Bērniem veselīgas ēšanas eksperte Olga Ļubina norāda, ka gadījumos, ja plānots 2 – 3 stundu garš pārgājiens, un laukā vēl nav pārlieku karsts, somā droši var likt dažādas maizītes. “Lai nodrošinātu organismu ar saliktajiem ogļhidrātiem, izvēlas rudzu, sēklu, pilngraudu maizi, ko papildina ar sieru, gaļu un olām. Uz maizītēm var uzsmērēt svaigo sieru vai sviestu,” tā uztura speciāliste.

Viņa arī norāda, ka pārgājienos uzkodām lielisks risinājums ir nomazgāti, sagriezti un ēšanai sagatavoti augļi un dārzeņi, kā arī rieksti, žāvētie augļi vai riekstu un žāvētu augļu batoniņi, kurus viegli atvērt un apēst.

Kārtojot somu pārgājienam, svarīgi neaizmirst arī par ūdeni, kas būs labākā izvēle, lai ceļā remdētu slāpes.